Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #18  
Vanha 11.02.2014, 00:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ne on ahdonalaisen syötön karoja joita muokataan. Se kara vaikuttaa samaan mekanismiin kuin syöttöruuvikin ja idea on että pienillä ahtopaineilla kartiomainen kara rajoittaa enemmän syöttöä kuin täysillä ahtopaineilla.

Sitten kun joillekkin ahneille ei riitä se asetus mitä tuolla saadaan, niin ohennetaan karaa entisestään siltä ohuelta kohtaa jolloin määränsäätömekanismi saa lisää liikkumavaraa ja kone lisää ruokaa.

Ja kyllä, ruuvia pyörittämällä syötön ajoitus menee perseelleen, tai siis se lisääntynyt syötön osa jää myöhäiselle ja tuottaa lähinnä lämpöä. Pikkuisen voi kompensoida aikaistamalla ajoitusta mutta ei paljoa, oikea tapa on rakentaa pumppu isommalle annokselle joko nestepää vaihtamalla ja/tai korkeanostoisemmalla nokkalevyllä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 2.4TD pumpun säätö karisa Tekniikka & Jutustelu 8 19.06.2013 07:46
Syöttöpumpun lukitseminen Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 6 15.03.2011 06:28
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 23:15 (GMT +2).