Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2014, 18:28
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

taitaa enempi olla ominaisuus kun vika tuo vetely näissä kingeissä, jaappanin mies suunnitellu just eikä melkeen tuon keskimmäisen ohjaus varren, toki eipä sinne oikeen muunlaista voisi laittaakkaan. itellä veteli silti vaikka vaihto kaikki rt-päät ja varret, simpukat.

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2014, 19:57
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
taitaa enempi olla ominaisuus kun vika tuo vetely näissä kingeissä, jaappanin mies suunnitellu just eikä melkeen tuon keskimmäisen ohjaus varren, toki eipä sinne oikeen muunlaista voisi laittaakkaan. itellä veteli silti vaikka vaihto kaikki rt-päät ja varret, simpukat.
En tiiä ominaisuudesta, kun mitä näitä ajanut niin kyllä ne ihan on ollu vetelemättä. Oma missä jousia kirrattu jne kyllä vaatis kulmien säädön... Kolmiykkösillä mennään suoraan, mutta noi 238/85-16 tuppaa hakeen tietä. Ja näissä näkee et sisäreunast kuluneet.

Ja tässä yksilössä on vaihdettu vetoniveliä myöten kaikki nivelet. Eli siellä on uudet alapallot ja yläpallot, sekä kaikki 4 raidepäätä. Sekä tuo välitanko ja sit vielä lisäksi apusimpukkakin uusi. Kaikki nivelistön osat on japanpartsia ja 555:sta nipoin, kun sattui tuollaset tuleen kauppiaalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2014, 06:34
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
En tiiä ominaisuudesta, kun mitä näitä ajanut niin kyllä ne ihan on ollu vetelemättä. Oma missä jousia kirrattu jne kyllä vaatis kulmien säädön... Kolmiykkösillä mennään suoraan, mutta noi 238/85-16 tuppaa hakeen tietä. Ja näissä näkee et sisäreunast kuluneet.

Ja tässä yksilössä on vaihdettu vetoniveliä myöten kaikki nivelet. Eli siellä on uudet alapallot ja yläpallot, sekä kaikki 4 raidepäätä. Sekä tuo välitanko ja sit vielä lisäksi apusimpukkakin uusi. Kaikki nivelistön osat on japanpartsia ja 555:sta nipoin, kun sattui tuollaset tuleen kauppiaalle.
niin tosin ottaen tietenkin huomioon että vanteet olivat omassa -44 eteellä, joka voi myös ajaa asiansa tuossa vetelyssä, mutta tuolla korosarjallahan nuo rt-päiden kulmat ovat aika jyrkässä kulmassa joka aiheutti omassa tuota vetelyä ja turhaa eloliikettä. ja sisä reunat kulu itelläkin aika silmissä ennen ku vaihteli nuo osaset.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2014, 15:43
m.k.:n Avatar
m.k. m.k. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.11
Sijainti: LPR
Viestit: 21
Perusasetus

Asensin tänään omaan kingiin Weberin 32/36 DGEV setin käsiryypyllä => olihan muutos!!! Kaasuun vastaavuus todella hyvä, kiihtyy ja tuntuu toimivan kaikinpuolin paremmin kuin orggis kaasarilla!! Saa nähdä tekikö kulutukselle mitään...

Ei kellään sattuisi olemaan z24 bensakoneen venakoppaa (ehjää!) jouten, oli omasta ilmaputsarin kiinnikeruuvit repeytyneet ilmeisesti tärinästä aikojen saatossa irti...
__________________
- shine can never replace attitude -

Viimeksi muokannut m.k. : 08.02.2014 15:45
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2014, 13:06
VilpeR VilpeR ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.12.09
Sijainti: Savonranta
Viestit: 8
Perusasetus

No tää päivä alko mainiosti! Ei kellään mitää hajua minkähän ihmeen takia kingi työnti vaihteistoöljyt kytkinkopan kautta pihalle. Kytkin vaihdettu vähäaika sitte, ei kai siinä oo voinu sössiä jotenki?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2014, 13:08
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VilpeR Näytä viesti
No tää päivä alko mainiosti! Ei kellään mitää hajua minkähän ihmeen takia kingi työnti vaihteistoöljyt kytkinkopan kautta pihalle. Kytkin vaihdettu vähäaika sitte, ei kai siinä oo voinu sössiä jotenki?
Kytkin akselin stefa antautunut... Ja tuo stefa maksaa jotain 6€:a ja saa varaosatiskiltäkin tuota.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2014, 10:16
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Turbo


Turbon asennushomma etenee.

Eilen otin vanhan SD25 moottorin pois ja vaihdoin siihen TD:n kytkinkopan.
Helpohko homma autonosturilla...
Kardaanit irti ja vaihdelaatikon kannake irti, samoin kardaanin kannatinlaakeri, johdot ja kytkinsylinteri...
Kiinnityspultit moottorista irti, ja vaihdelaatikko 15cm taaksepäin...
Ei tarvinnut irroittaa edes vaihdekeppejä...
Vanhasta moottorista johdot ja letkut irti ja sai nostaa suoraa pois.

Odottaa nyt ensviikkoa kun halli kiinni viikonlopun....
TD25 moottorissa valmiina turbo, letkut siihen ja muut vehkeet. Ainoastaan startti ja ilmansuodatin puuttuu vielä.

Uusi laturi, josta puuttuu se "banjo"-pultti öljyn tulosta...
Ei löytyny mistään sellaista kierrettä. Täytynee tehdä normaali pultista sitten...

Hommaa kuitenkin riittää....
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2014, 14:58
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VilpeR Näytä viesti
No tää päivä alko mainiosti! Ei kellään mitää hajua minkähän ihmeen takia kingi työnti vaihteistoöljyt kytkinkopan kautta pihalle. Kytkin vaihdettu vähäaika sitte, ei kai siinä oo voinu sössiä jotenki?
Enkö mie jottai sanona laatikon akselin stefasta!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2014, 21:41
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

mistäs muilla on vaihelootat hajonnu ku itellä menny viitosvaihteita rattaineen ja kytkinakseli-sivuakseli rattaita ja nyt viimesimpänä meni pääakseli kahesta kohtaa kerralla poikki.... saako tota millää kestämään vai pitääkö keventää syöttöruuvia?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).