Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF
No mutta kun olen saanut käsityksen että on joku tarkkaakin tarkempi homma se pumpun irroitus ja kiinnitys? Ja kaikki jakopään osat kannattaa laittaa samalla?
|
Mun mielestä hankalimmat hommat tossa operaatiossa on ne hihnapyörien irrottamiset. Eli Apulaitepyörän irrottaminen kampiakselin päästä ja sitten se syöttöpumpun rulla, se on varsinkin vähän semmosta ohkasempaa peltiä ja vääntyy kohtuu helposti jos kohdistaa väärin voimaa siihen. Jakopään osalta tossa koneessa on melko lailla niin yksinkertainen jakopää, kuin dieselmoottorissa vaan voi olla. Itellä ei tänäkään päivänä ole hajua niistä virallisista ajotusmerkeistä, että mihin asentoon noi pitää oikeesti käännellä, mutta pariin otteeseen oon hihnaa irrotellu ja laittanu paikallee "perstuntumalta". Pumpun irrottamisessa tarkinta on se, ettei sinne tulolinjaan pääse roskaa. Sama suutinputkien kanssa ja suuttimien kanssa. Sit pitää muistaa kattoa se pumpun ennakon merkki siitä jakopään kotelon reunasta ja pumpun reunasta viimeistää kasatessa.
Jos jakohihnassa ei oo ihan älyttömästi kilometrejä/vuosia, sen voi omalla vastuulla käyttää uusiksi, kun muistaa irroittaessa merkata sen pyörimissuunnan (Käytetyn hihnan suuntaa ei kannata muuttaa). Mutta jos saa pumpun pelittämään, niin samalla vaivalla vaihtaa uuet jakopään hilut.
Vasta-alkajalle tossa on aika paljon hommaa ja pitää purkaa paljon semmosta helppoa tavaraa pois tieltä, että pääsee sinne oikeelle pelipaikalle. Ite en noihin syöttöpumpun sisuskaluihin menisi koskemaan, siellä on liikkuvat osat jo niin pieniä, mutta muuten toi operaatio ei huolellisesti ajan kanssa tehtynä mitään aivokirurgiaa kuitenkaan ole.
Tietty jos vie auton kokonaisena pajalle, niin ainakaan et saa samalla rahalla saman tasoista autoa hankittua, kuin mitä se remontti maksaa. Ainakin toivottavasti. Kilpailuttaminenhan on kanssa nykyajan muotisana.