![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kun huonoja teitä maailmassa kuitenkin on aika paljon, mieleen tulis eikö olisi kysyntää tehdä tehdastekoinen isorenkainen auto... Kiinnostustahan ainakin netissä on ilmeisesti herättänyt esim. Can Am 6x6 mönkijä, eikö markkinoita löytys jos tehtäs kunnolla maastokelpoinen pickup tai maasturi? http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4720 Eikö mitenkään Suomessa saa ikäänkuin vakioksi rekattua sallaista vehjettä, jossa on maastokäyttö otettu huomioon? Tuosta puunhalkomakoneen toiminnasta tulee mieleen, että välttämättä 10 A töpseleistä ei kannata ottaa virtaa moottoreiden käynnistämiseen vaan sellaisesta töpselistä, jossa vähintaan 2,5 neliöiset piuhat ja 16 A etanasulakkeet eikä 1,5 neliön piuhaa mihinkään väliin. Kova juttu olis jos autoon sais sellasen järkevän kokoisen vehkeen joka tekis kunnollista voimavirtaa. Sillä olisi helpompi käynnistää puunhalkomahärveleitä, painepesureita tai hitsata. Omassa autossa 3000 watin invetteri käynnistää moottoreita ehkä 1500 wattiin saakka ja sitten jos on pehmokäynnistys, vähän isompiakin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toivottavasti muut ei tykkää huonoa kun menee vähän kauan rengas-asiasta, mutta asia kuitenkin omasta mielestä kiinnostava ja hyödyllinen...
Lainaus:
Mulla ei kokeilua tehdessä ollut mitkään kovin hyvät akut ja taisi olla niin, että toimi kun pidin autoa käynnissä. Nyt on parannusta asiaan tulossa ja yhteensä 3 kpl 100 Ah kokoluokkaa olevaa akkua ja yksi niistä aivan lähellä invertteriä yhteensä 120 neliötä kaapelipinta-alaa invertterille. Näin 12 voltilla. Oma invetteri joku tämän näköinen: http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...ja/5001010339/ Mielestäni asia on helpompi ja halvempi ratkaista jos on verkkovirrat siedettävän matkan päässä. Mun oma tuntuma on, että invertterillä moottorien pyörittämisen mielekkyys menee jossain moottori n. puolet invertterin kapasiteetista. Vaatii kokeilua ja invertterin "ylimitoittamista", että toimii. Jollain kolmivaiheinvertterillä saisi asian ehkä helpommin ratkaistua. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei kuorma-autossa riittänyt laturi enää 4500w invertterille. Oliko tekniikkamiehellä tietoa mistä sais valovirtaan pehmokäynnistintä tai onko olemassa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://ecatalogue.schneider-electric...27&navoption=1 http://ecatalogue.schneider-electric...27&navoption=1 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showpos...postcount=1628
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj rengaskoko | timppat | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.07.2012 19:00 |
Ostettu Mönkijä työkäyttöön Tervolassa | Joske | O/M/V Muut | 0 | 02.07.2010 10:26 |
rengaskoko asiaa | timppa253 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.10.2008 02:31 |
Oma vai firman auto työkäyttöön? | SukiSuki | Chit-Chat | 12 | 20.11.2007 21:50 |
rengaskoko?! | ari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.10.2005 17:05 |