Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2014, 22:34
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Liittimen irti ottamalla ainakin Itse kyllä ensin kokeilisin pelastautua takalukon avulla ennen kuin alkaisin tekemään saman tien murrosmurskaa etulukolla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2014, 23:15
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Seuraavanlainen vika ilmeni kun auto oli pari päivää lämpimässä tallissa.
Tuosta kuvan kohdasta keltapäisen pultin alta alkoi tulemaan naftaa ulos. Auto lähtee käymään ja käy nätisti.
Käsipumpulla jos pumppaa saa melkein noron tulemaan tuolta ainetta.
Mitä tuolle osaa poropeukalo tehdä vai pitääkö ottaa heti osaaviin ihmisiin yhteyttä ettei hajoa enempää?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2014, 23:35
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Helppo homma kun muistat ottaa syöttöruuvin pois ennen kannen takaisinlaittoa. Vääntää muuten säätölevyn mutkalle.
Akseliin uus o-rengas Toyotalta ja kanteen tiiviste samalla ei maksa paljoa.

Sit siellä sisällä on jousi ja sen pitopalikka, älä kisko kantta väkisin auki, vaan varovasti jousen pidike talteen, niin onnistuu helposti.

Niin ja älä irroita tota vipua ennenkuin kansi on pöydällä. Pitäis laittaa samaan asentoon kuin irroitettaessa...

Tossa huhussa näkyy viiva ja akselin päässä vastine sille.

Viimeksi muokannut bj45lava : 08.02.2014 23:37
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2014, 05:04
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Helppo homma kun muistat ottaa syöttöruuvin pois ennen kannen takaisinlaittoa. Vääntää muuten säätölevyn mutkalle.
Akseliin uus o-rengas Toyotalta ja kanteen tiiviste samalla ei maksa paljoa.

Sit siellä sisällä on jousi ja sen pitopalikka, älä kisko kantta väkisin auki, vaan varovasti jousen pidike talteen, niin onnistuu helposti.

Niin ja älä irroita tota vipua ennenkuin kansi on pöydällä. Pitäis laittaa samaan asentoon kuin irroitettaessa...

Tossa huhussa näkyy viiva ja akselin päässä vastine sille.
Missä tuo syöttöruuvi on? Pitää kysellä tyhmiä kun ensimmäinen Diesel autoni

Täältä kun katsoo niin onko kyseessä seuraavat tiivisteet ja O-rengas?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199...MNSW_2203.html
22774-54270
22193-54770
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2014, 11:04
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Joo oikeat osat löysit.

Syöttöruuvi on kuvassa näkyvä: 22776-54110
Tässä on sit vakiona päälle hitsattu rajoitin jonka voi ottaa pois, jos huvittaa savua ottaa lisää.

Sit lisäksi joutui muistaakseni ottamaan sen vaimenninventtiilin pois, joka n: 22180-58200
Tollahan säädetään tyhjäkäynnillä tapahtuva mahdollinen humppaus pois päällä olevan kuvun alla ruuvi.

Molemmat lähtee ihan lenkillä pois kannesta ilman irroitusta.

Sit se banjoliitoksella oleva pa-putki kans kannattaa ottaa suosiolla irti myös.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2014, 16:58
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Joo oikeat osat löysit.

Syöttöruuvi on kuvassa näkyvä: 22776-54110
Tässä on sit vakiona päälle hitsattu rajoitin jonka voi ottaa pois, jos huvittaa savua ottaa lisää.

Sit lisäksi joutui muistaakseni ottamaan sen vaimenninventtiilin pois, joka n: 22180-58200
Tollahan säädetään tyhjäkäynnillä tapahtuva mahdollinen humppaus pois päällä olevan kuvun alla ruuvi.

Molemmat lähtee ihan lenkillä pois kannesta ilman irroitusta.

Sit se banjoliitoksella oleva pa-putki kans kannattaa ottaa suosiolla irti myös.
Toyotalta osat aamusta ja nyt on tiivisteet vaihdeltu. Kiitoksia kovasti ohjeista! Helpotti kummasti kun ei tarvinnut ihan sokkona mennä. Vaimenninventtiiliä ei tarvinnut ottaa pois, mutta syöttöruuvi otettiin ja kansi istahti paikalleen kuin ajatus. Jousen kun sai paikalleen niin tuntui menevän kivasti kohdilleen heti.
Banjoliitoksi kun otti auki rupes polttoainetta tulemaan ihan urakalla, eikä meinannut loppua millään. Lopulta tankin korkki auki niin melkoinen paine pääsi sieltä karkuun, eli ilmeisesti pa-tankin huohotin ihan jumissa. Mistä tuon pitäis huohottaa? Korkista vai jostain muualta?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2014, 18:21
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Question


Onkos joku noista kolmesta huohotus tankkiin vai sijaitseeko se jossain muualla?
Vasemman puoleinen ja keskimmäinen lähtee moottorille päin ja oikeanpuolimmainen johkin taakse,
mutta ei ole päässyt seuraamaan mihin se menee, eikä noista kuvista saa selkoo mihin sen pitäis mennä.
Mut tuo oikeanpuolimmainen mun arvauksella vois olla se huohotus.. Uskaltaakos tonne lykätä paineilmaa liitoksesta vai onko siellä jotain siivilöitä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2014, 21:31
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Seuraavanlainen vika ilmeni kun auto oli pari päivää lämpimässä tallissa.
Tuosta kuvan kohdasta keltapäisen pultin alta alkoi tulemaan naftaa ulos. Auto lähtee käymään ja käy nätisti.
Käsipumpulla jos pumppaa saa melkein noron tulemaan tuolta ainetta.
Mitä tuolle osaa poropeukalo tehdä vai pitääkö ottaa heti osaaviin ihmisiin yhteyttä ettei hajoa enempää?
Tein tuossa kesällä saman projektin näinden ohjeiden mukaan. Otin muutaman kuvan jos ne seuraavaa purkajaa jollaintavalla helpottaa...

Vanhan ja uuden tiivisteen ero oli suuri. Ei ihme jos vuoti.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	unnamed (1).jpg‎
Views:	439
Size:	64,4 Kt
ID:	52677   Click image for larger version

Name:	unnamed (2).jpg‎
Views:	395
Size:	92,5 Kt
ID:	52678   Click image for larger version

Name:	unnamed (3).jpg‎
Views:	396
Size:	69,6 Kt
ID:	52679   Click image for larger version

Name:	unnamed (4).jpg‎
Views:	358
Size:	64,2 Kt
ID:	52680   Click image for larger version

Name:	unnamed (5).jpg‎
Views:	396
Size:	77,8 Kt
ID:	52681  

Click image for larger version

Name:	unnamed (6).jpg‎
Views:	384
Size:	71,6 Kt
ID:	52682   Click image for larger version

Name:	unnamed (7).jpg‎
Views:	389
Size:	57,1 Kt
ID:	52683   Click image for larger version

Name:	unnamed.jpg‎
Views:	414
Size:	41,0 Kt
ID:	52684  
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.09.2014, 17:36
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Jäänyt tämä taas vähemmälle, mutta auto on ajossa ja rullailee kivasti paikasta paikkaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Vaihdoitko noi tasauspyörästön pikkurattaat, voisin ostaa vanhat, jos jäi yli...
Ei ole vielä ainakaan ajatuksissa ollut hankkiutua eroon noista EHKÄ tarpeellisista varaosista


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD Näytä viesti
Tein tuossa kesällä saman projektin näinden ohjeiden mukaan. Otin muutaman kuvan jos ne seuraavaa purkajaa jollaintavalla helpottaa...

Vanhan ja uuden tiivisteen ero oli suuri. Ei ihme jos vuoti.
Kiitoksia näistä. Itsellä unohtui moiset taltioinnit tehdä jotta hyöty olisi maksimaalinen, mutta kiva että ollut muillekin hyötyä ja nyt vähän lisävinkkejä kuvien muodossa saatu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.09.2014, 17:42
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Vinssistä.

Tuli purettua vinssi paikaltaan pois ja purettua se sit melkoisen atomeiksi kun ei suostunut sillain nätisti pyörimään käsivoimin.

Ensimmäinen asia mistä jo täällä varoitettiin tuli öljyjen muodossa.


Vettä on tuolla alla puolet


Huohotinkin aavistuksen saanut happea osakseen.
Tarkoitus viedä huohottimelta letku johonkin konetilaan mahdollisimman ylös akseleiden huohottimien kanssa.


Toisen pään liukulaakeri ja pinta minkä pitäis liukua.. ja näitä on jo siis puhdistettu ja noin 60% paskasta ja ruosteesta on saatu pois.
Hyviä vinkkejä kuinka tuon liukulaakerin saa tuolta kolostaan ulos hajoittamatta alumiinivalupäätä tai mikä onkaan..


Ja kun kuvat on kivoja niin tämänhetkinen ulkomuoto... kaipaa lässähtäneisiin orkkis jousiin jotain uudistusta. Ajomukavuus on vain tällähetkellä sitä luokkaa että meneekö kuinka pian huonommaksi...?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
RJ70:stä kysymyksiä Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 0 28.05.2008 21:17
M.HZJ-80 Cruiser O/M/V Ajoneuvot 11 16.02.2006 21:45
O:hzj-80 oikeanpuolenumpio slipoveri O/M/V Muut 1 26.11.2005 23:23
Kysymyksiä FJ40:stä? Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 1 15.08.2005 18:35


Sivu luotu: 23:55 (GMT +2).