Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2014, 17:15
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Pitkään mietittiin että kistä aihiosta tätä kilpuria alettais tekemään, päädyttiin sitten tähän uudempaan Hiluxiin seuraavista syistä:
-3,0 dieseli moottori valmiina ja sitä on helppo virittää, tarvitsee vain tehoboxin, isomman coolerin ja pakoputken. Tämän jälkeen tehoja pitäisi olla noin 250 hp ja 550-600 Nm
-ei ruostevikoja joiden korjaukseen ei oikein ollut aikaa ja jos niille tuntihinnan laskee niin äkkiä tulee muutama tonni lisää hintaa
-samasta mallista on tehneet monet muutkin kilpureita noihin aavikkokisoihin niin voi olla että jos tarvii jotain harvinaisempaa varaosaa niin se on mahdollista saada lainaan.
-kaikki sähköt ovat tehtaan jäljiltä ja johtosarjat aika uusia niin niissä tuskin ilmenee paljon vikoja
-ilmastointi valmiina, tarvii syödä paljon vähemmän Saharan hiekkaa kuin viime vuonna, voi ajaa ikkunat kiinni
-nyt tästä selvitään niin vähällä työllä muutosten suhteen että ero hieman raaempaan aihioon on rahallisesti helposti 10 tonnia. Joten ei tämä kovin paljon kalliimmaksi tule kuin mitä joku 5-10 tonnin aihio....
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2014, 17:32
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Olikos tässä mitään lukkoja tai oliko niille isoa käyttöä viimevuonna? Dyyneillä vissiin suurin tarve?
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2014, 17:42
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Olikos tässä mitään lukkoja tai oliko niille isoa käyttöä viimevuonna? Dyyneillä vissiin suurin tarve?
Paineilma lukot eteen ja taakse, dyyneillä niille on helppo keksiä käyttöä. Siellä kun ei voi paljon vinssailla, viime vuonna ei kyllä onneksi jääty kertaakaan kiinni, mutta ilman lukkoja ois jääty varmaan aika monesti. Ristiriipunta tilanteet dyynien välissä ovat pahoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2014, 18:02
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Niin vähän arvailin viimevuoden pätkiä kun kattelee. Aika moni vajaavetoinen oli lapiohommissa jossain dyynin reunalla.
Ei muuta kuin onnentoivotukset reissuun ja niitä kuvia!
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2014, 18:58
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Paineilma lukot eteen ja taakse, dyyneillä niille on helppo keksiä käyttöä. Siellä kun ei voi paljon vinssailla, viime vuonna ei kyllä onneksi jääty kertaakaan kiinni, mutta ilman lukkoja ois jääty varmaan aika monesti. Ristiriipunta tilanteet dyynien välissä ovat pahoja.
Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.
__________________
LC200
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2014, 19:41
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.
Itse asiassa viime kerralla yllätyin että miten helppoa dyyneillä ajaminen loppujen lopuksi oli. Ei edes meinattu jäädä kertaakaan kiinni dyyneille, aina kun tuntui ettei mene eteenpäin niin pakki päälle ja varovasti takaisin. Se taisi kyllä johtua aika paljon noista renkaista, oli sen verran kantopintaa ettei aivan helpolla uponnut.

Ensimmäisenä päivänä ajettiin pro luokassa se pehmeä 45 km dyyni lenkki 2 kertaa, meillä taisi mennä siihen yhteensä jotain 5 tuntia kun taas Ruotsin pojat Pajerolla jossa kuitenkin taisi olla 32x11,50-15 Cooper Stt:t alla käyttivät yhden kierroksen ajamiseen noin 10 tuntia. Olivat lapioineet niin paljon että oli rakot kämmenissä. Näytti siltä että polkivat aina kaasua vähän väärässä paikassa.

Ja ei noilla Pitbulleilla kyllä tosiaankaan paljon vauhtia tarvinnut koska Esa ajeli Suzukilla samoilla 37" Rockereilla eikä hänkään jäänyt kertaakaan kiinni. Ja Suzukin koneen ollessa kyseessä ei paljon voimasta voinut puhua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.01.2014, 18:38
sampolaattori:n Avatar
sampolaattori sampolaattori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.07.10
Sijainti: Kajjjaani
Viestit: 494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella)
Vielä pystyy helposti yhen kilpurin viel tekeen ennenku kannattaa sitä sun keittiötä remppailla, oli se vvimeks ainaki pirun siisti...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2014, 19:17
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jubet Näytä viesti
Tuntuu olevan ja äkkiseltään iso sellainen. Kiva se on seurata miten näistä uudemmista pystyy rakentaan. Se suotakoon niille keillä mahdollisuus. Ei se ole kun 10v eteenpäin niin meilläkin alkaa olla tälläset rakennuskohteita.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Tää oliskin melko huima projekti jos kisaHiluksia alettais värkkäämään kahdessa kuukaudessa -84 mallisesta 825000km ajetusta entisestä kiinteistöhuollon Hilusta.
Tulis loppupelissä viel hiukan kalliimmaks ku nyt. Ja toisaalta tarviiko tässä maailmassa ihan kaikkea tehdä itse,ku kumminkin joku muu on tehny jo puolivalmiiks? Riittää ku viimeistelee.
Tuskin Kimikään paljoo pääsee ferraria ite värkkäämään ja silti se ajaa sillä kilpaa.
Veikkaan että pitkiä talli-iltoja tulee silti,vaikka aihio onkin keskivertoa veikeempi.. Tsemppiä pojille
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
X2 Todella ärsyttävää lukea kaiken maailman narinoita toisten tekemisistä. Jokainen omalla tavallaan harrastaa..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
pekon kans samaa mieltä!tää on just perus suomalainen kateus mikä hiertää mieltä ja eihän sille mitään voi jos ei itse uskalla tai ei osaa..niin olisi kyl parempi pitää naama kiinni!iso peukku timolle!!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Pitkään mietittiin että kistä aihiosta tätä kilpuria alettais tekemään, päädyttiin sitten tähän uudempaan Hiluxiin seuraavista syistä:
-3,0 dieseli moottori valmiina ja sitä on helppo virittää, tarvitsee vain tehoboxin, isomman coolerin ja pakoputken. Tämän jälkeen tehoja pitäisi olla noin 250 hp ja 550-600 Nm
-ei ruostevikoja joiden korjaukseen ei oikein ollut aikaa ja jos niille tuntihinnan laskee niin äkkiä tulee muutama tonni lisää hintaa
-samasta mallista on tehneet monet muutkin kilpureita noihin aavikkokisoihin niin voi olla että jos tarvii jotain harvinaisempaa varaosaa niin se on mahdollista saada lainaan.
-kaikki sähköt ovat tehtaan jäljiltä ja johtosarjat aika uusia niin niissä tuskin ilmenee paljon vikoja
-ilmastointi valmiina, tarvii syödä paljon vähemmän Saharan hiekkaa kuin viime vuonna, voi ajaa ikkunat kiinni
-nyt tästä selvitään niin vähällä työllä muutosten suhteen että ero hieman raaempaan aihioon on rahallisesti helposti 10 tonnia. Joten ei tämä kovin paljon kalliimmaksi tule kuin mitä joku 5-10 tonnin aihio....
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella)
Hirmu hauskaa kun tuo miun kommentti tuntuu niin kovin häiritsevän kaikkia muita paitsi topicin aloittajaa joka siihen heitti ihan hyvän vasta pallon, jos taas ruetaan miettimään kellä on meriittejä takanaan arvostella tätä niin aika harva meistä lienee ajanut kisoja Africassa, se on totta että itellä ei taitoja eikä mahollisuuksia moista rakentaa mutta luulis että auton omistaja laittais esim yksityisviestin että siivoa kommenttis kuubaan jos ei muuta sanottavaa ole, mutta nyt on 1,5 sivua mennyt siihen että ihan muut joilla ei ymmärtääkseni mitään tekemistä projektin kanssa ovat jeesustelleet miten joku spede rupeaa arvostelemaan työtä johon ei itse pystyisi, en enää kirjoittele tähän topicciin koska ilmeisesti ei meriittejä ole joilla pätevyyden arvostella toisten työtä pystyisin perustelemaan, mutta kivahan se olisi muittenkin kehujien/haukkujien meriitit nähdä jos kokevat olevansa päteviä kommentoimaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2014, 19:38
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
mutta kivahan se olisi muittenkin kehujien/haukkujien meriitit nähdä jos kokevat olevansa päteviä kommentoimaan
AAMEN!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tuareg Rallye 2013 kuulumisia myllis Tapahtumat 99 15.06.2013 13:35
TUAREG Rallyyn tuttuja nimiä menossa Patu925 Tapahtumat 45 06.03.2013 20:06
Tuareg rallyyn katsojaksi JV73 Tapahtumat 2 05.02.2013 17:25
Hiluxin rakentelua -71 Maasturiprojektit 10 06.04.2008 15:00
Vieläkö tuareg loggaa pee Chit-Chat 23 20.02.2005 23:20


Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).