![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kannattako tuollaista WJ:tä etsiessä katsella vain Quadra-Drive malleja vai tyytyä suosiolla Quadra-Trackiin? Lukot olis toki "kiva olla", mutta mites tuollaisen Quadra-Driven toiminta testataan? Karmiva Jeeppi kuume päällä!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
No niin, tulli toimi ripeästi, verotuspäätökseen ei mennyt kuin muutama päivä.
2425€ tuli maksettavaa. (vm.-00 V8 hiukan alle 200tkm ajettuna)
__________________
-MMC- |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
paljoks oli % ? eli mikä vertailuhinta ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Verotusarvo: 5413€ (kaikennäkösten vähennysten jälkeen)
Autoveroprosentti: 44.8% CO2: 272g/km (laskennallinen massasta yms.) Ihan on linjassa muiden päätösten kanssa kun selailee tullin taulukoita...
__________________
-MMC- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Virosta piti olla Jeepistä jo kauppa selvä, mutta yhtäkkiä myyjä ei vastaa viesteihin ja nosti hintaa 300:lla eurolla! ![]() Mihin kiinnitän huomiota autoa katsoessa ja/tai kannattaisiko odottaa, että Quadra-Drive malli osuu kohdalle? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuossa vaikuttaisi olevan NV247 jakolaatikko, jota käytetään Quadra drive ja Quadra Trac 2 nelivedoissa. NV247:ssä on kolme asentoa: - 4Hi = jakolaatikko siirtää voimaa normaalisti vain taka-akselille. NV247:ssa oleva levypakka kytkee etupään mukaan vasta sitten, kun takarenkailta lähtee pito. - vapaa - 4Lo = jakolaatikon lukitus ja alennusvaihde. Oikeaa jatkuvaa nelivetoa NV247:ssä ei siis ole. On sitten makuasia, että tykkääkö nelikosta, jossa neljä pyörää alkaa vetämään vasta sitten, kun pito on menetetty. Jokut kuulema jopa tykkää. Jos levypakka ei ole kulunut loppuun, niin NV247 reagoi kyllä erittäin herkästi takapyörien sutasuihin ja on ihan toimiva toimiva systeemi. Omassa Quadra Drivessa levypakka toimi hyvin noin 300tkm asti. Jos jakolaatikko on kunnossa, niin etupään kytkeytymisen pitäisi kyllä tuntua pienenä nykäisynä, kun painauttelee kaasua ja pyörittelee autoa jäisellä parkkipaikalla. Quadra Drive ja Quadra track 2 nelivetoken ainoa ero on QD:n etu ja taka-akseleilla olevat Varilok luistonrajoittimet, joista ei ole mitään pahaa sanomista. Niissä on vastaavalla periaatteella toimivat levypakat kuin jakolaatikossakin, mutta vaikuttaisivat mielestäni huomattavasti pidempi ikäisiltä. Pystyvät siirtämään kaiken väännön yhdelle renkaalle. QT 2:ssa on edessä ja takana avoimet perät. QD:n ja QT 2:n lisäksi on Selec trac neliveto, joka käyttää NV242 jakolaatikkoa. NV242:ssa on useampia eri vetotapoja, mm. jatkuva neliveto. NV242:ssa ei myöskään ole levypakan kaltaisia "kulutusosia". Selec tracin perusversio on avoimella etu ja takaperällä, mutta yksilöstä riippuen takana voi olla kitkalukko optiona. Select tracia saattaa olla vaikeampi löytää V8:n kanssa Suomesta. Enemmän tietoa nelivedoista: http://www.wjjeeps.com/tcases.htm Tässä englannin kielisessä yhteenvedossa jonkinnäköistä listaa asioista, mitä voi katsoa WJ:tä ostaessa: http://www.jeepforum.com/forum/f310/.../#post12259933 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Late;1095679]Kannattaako tuollaista WJ:tä etsiessä katsella vain Quadra-Drive malleja vai tyytyä suosiolla Quadra-Trackiin?
Lukot olis toki "kiva olla", mutta mutta... Katukäyttöönhän Jeeppi ainakin aluksi tulisi. QUOTE] UP! ![]() Huomenna Viroon. 2 Jeeppiä kiikarissa, Quadra-Drivellä ja ilman. Kannattaako Quadra-Drive versiosta maksaa enemmän? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
kyllähän nuo lukot on iso plussa
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Kyl mie tykkäisin et sais ite valita millo lukot päällä ja millo pois, niiku nelivetokii, ei onnistu nätti pyöräytys ympäri ninnku hj:llä, ja jossain liukkaas ja kaltevas paikas hiukka tarkka ajettava et kulkis eteen/taakse eikä sivulle kallistuksen suuntaan, nuo siis lähinnä talviongelmia, kesällä ihan jees. Mut toisaalta pito ollu tänä talvena uuen karheilla kesäkumeilla niin hyvä että nastat oottelee tallissa, ja auto emännän ajossa paitsi millon rikki tai tankki tyhjä :-)
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ja Jeep ostettu. Virosta hain. Halvempaa menin katsomaan, mutta sekin sattui olemaan Quadra-Drive! Myyjä ei tiennyt asiasta mitään...
![]() Ilmastointi ei toimi, se tyypillinen läppävika... mahtava peli tuo kuitenkin on! Ja heti kysymyksiä: Sopiiko tämä öljy Quadra-Drive Jeepin periin? Ja kun korotusta pitäisi laittaa, niin ostanko budjettiratkaisuna korotuspalat jousien alle(vai tuliko ne päälle?) vai kannattaako ostaa suoraan sarja mikä sisältää sekä jouset, että iskarit? 2" korotusta ajattelin. Tarvitseeko 2" korotuksen kanssa mitään muita muutoksia? Minkä valmistajan korotussarjat on laadukkaiksi havaittu? Tästä se lähtee... |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Mikäs siinä on ettei kukaan suomessa oikein uskalla näitä lähteä kunnolla rakentamaan, ja ihan oikeasti offaamaan, vaikka aihio on kuitenkin noin hyvä!?
![]() Jos en itse olisi näin fanaattinen suzuki-mies, niin kyllä olisi heti seuraava vaihtoehto WJ V8, ja siihen sitten kestävämpää akselia alle pidempien tukivarsien kera, ja vaikka 38.5" renkailla yms yms... ![]() ![]() Nyt jätkät vaan pelko pois ja kunnolla rakentamaan, kun autojahan nuokin vain on! Eihän ne pilalle mene jos niitä jalostaa vähän rankempaankin maastokäyttöön, vaan päin vastoin!
__________________
-Pauli- |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä sitä mielellään rakentaisi jonkun näistä uudemmista (WJ tai ZJ), asiallisia niistä saa.. ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#15
|
|||
|
|||
|
vaivaako wj:tä ruoste? suunnitellu tommosen laittoa mutta nuo 2.7 törkeissä hinnoissa.
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
2" budjettboost korotus oli omaan mieleen, halpa ja helppo, ja kun omassa vakiojouset ja iskarit on verraten hyväkuntoiset, ei tarviinu kauaa miettiä
ebaysta jonku reilun 100 € kotiovelle materiaali on kovahkoa kumia, ja tulee siis jousien yläpäihin niihin kun sitten myöhemmin ymppää +2" jouset, alkaa olla muutakin vaihdeltavaa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#17
|
|||
|
|||
|
Tuota mie laitoin muutama kuukausi takaperin, ja miullekii vast Saksas selvis et auto onkin Overland :-) ja läpät tietty paskana :-)
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
| Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
| jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
| Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |