Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.01.2014, 21:58
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään vaihdoin ne siirtopumpulle tulevat ja lähtevät letkunpätkät. Oli ainakin se lähtevä jo klemmarien kohdalta aika kasaan painunut ja se tuleva oli yksisuuntaventtiililtä sellainen muoviletku, niin eipä siitä oikeen nähnyt, onko hyvä vai huono.

Pumppasin sitten käsipumpulla hetken, ettei niin paljon tarttisi starttailla ilmaamiseksi. Alkoi vaan polttoainetta valua pumpun pohjasta... Letkuliitoksista se ei näyttänyt tulevan. Kohta loppui tiputtelu ja aattelin käydä ajamassa auton lämpimäksi, että näkee vuotaako jostain ja että voi sitä sisälämpö hommaa sitten kanssa tutkia. No, takaisin pihaan tullessa siitä pumpun pohjasta tippui parin sekunnin välein tippa... Äsken kattelin räjäytyskuvaa siirtopumpusta ja ei se taida voida vuotaa esim. tuon käsipumpun akselin vivusta kuin sillä, että kalvo on rikki? Ja kai se pumppu voi silti toimia, vaikka kalvo vähän vuotaisikin? No, seuraavaksi sitten sen irrotus ja purku... Ja jostain uuden kalvon ettiminen, tai mitä nyt sitten osoittautuukaan olevan rikki.

Kattelin mä samalla, miten ne lämppärille tulevat letkut ja putket menee. Hanan kautta lämppärille menevä letku tulee alavesiletkusta. Hanaanhan oli se virtaussuuntakin merkitty. Koneelle menevä letku sitten menee termarikotelon ja vesipumpun imupuolen väliin nähdäkseni. Sunnuntaina kun mittailin, niin se lämppäriltä tuleva letku oli sen kolme astetta lämpimämpi. Voikohan kenno olla silleen tukossa, että vesi kiertää tosi vähän ja väärään suuntaan? En ainakaan oikein muuta syytä keksi, kun sen tukkoisuuden sisältä.

Pitänee joku viikonloppu mennä työpaikalle vaihtamaan nesteet ja huuhtelemaan jäähdytysjärjestelmä, kun ei oikein näillä pakkasilla pihalla viitsi.

Ai niin, jos siitä siirtopumpusta on kalvo rikki, niin pääseeköhän polttoainetta paljonkin moottoriöljyn sekaan? Öljynpaineet on ainakin vielä ollut hyvät, joten ei kovin laihaksi ainakaan ole mennyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.01.2014, 18:16
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Hanan kautta lämppärille menevä letku tulee alavesiletkusta.
Eikös se alavesiletku ole kylmin paikka, ylävesiletkusta tai siltä suunnnalta kait lämppärille yleensä menee?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.01.2014, 18:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Eikös se alavesiletku ole kylmin paikka, ylävesiletkusta tai siltä suunnnalta kait lämppärille yleensä menee?

paluulta kuulostais minunkin korvissa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.01.2014, 20:22
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Oikeassa olette, noin päin sen on oltava. Se, minkä hanassa luulin esittävän virtaussuuntaa, täytyykin esittää asennussuuntaa vaan. Silloin nuo mittausten lämpötilatkin on loogisesti päin. Pitää sitten vaan tutkia, miksi lämmintä ei tule kunnolla. Häiritsee se, että se vesi ei siellä kennossa juurikaan jäähdy, vaikka kenno ei näyttäisi olevan tukkeessa niin, että ilma ei siitä läpi pääsisi. mutta en tosiaan ole vielä purkanut, että siihen käsiksi pääsisi.

Huomenna jos saisi sen siirtopumpun irroiteltua ja purettua. Jos sitä ei saa heti uusittua / korjattua, niin onkohan mitään estettä laittaa lohkoon peitelaippaa ja pumpuksi sähkömalli?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.01.2014, 20:46
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.338
Perusasetus

Kalvon alla on yleensä juorureikä, mistä polttoaine pääsee valumaan pois.

Voit toki tulpata lohkossa olevat aukon, ja laittaa sopivan sähköpumpun tilalle. Esim kotimaisissa dieselmoottoreissa on sähköisiä siirtopumppuja esisuodattimen yhteydessä. Niitä on 40 ja 60 gallonaa/tunnissa malleja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2014, 22:03
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Kävin sen pumpun irroittelemassa ja purinkin, että näki sen, että kalvo on aikansa elänyt ja siitä vuoti. Ja olihan siinä parikin reikää rungossa, mistä polttoaina pääsee valumaan pois, jos kalvon alle päätyy.

Pumpussa on numero 7.20632.00 ja erikseen 9 087 sekä teksti Made in Germany. Sekä kuvissa näkyvä logo, jossa kirjaimet APG (G on alla yksinään). Numerolla googletus antaa Pierburgin numeroita ja juurikin tuohon autoon käypäiseksi ilmoitetun pumpun, mutta ihan erinäköisen.
http://www.teilehaber.de/kraftstoffp...d17624818.html
Onkohan sitten vaan runkomalli vaihtunut? Laitetaanpa nyt muutama tunnistuskuva, jos joku vaikka osaisi vinkata, että mistä voisi uuden kalvon löytää, ettei tarttisi kokonaan uutta pumppua ostaa. Vaikka löytyi netistä jostain uusikin jollain vajaalla 70 €:llä, mutta hyvähän se olisi, jos jostain varaosakaupasta saisi hakea korjausosat suoraan. Auton kun tarttisi olla viikon päästä taas ajossa. No, saa sen nopeestikin ajoon sillä sähköpumpulla, mutta ei huvittaisi turhaan niitä sähkötöitä tehdä.

Sitten ne kuvat vielä:




Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2014, 19:13
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tänään oli ohjelmassa auton ajokuntoon saattaminen, että ensi lauantaina pääsee ajelemaan. Tilasin jo uuden mekaanisen pumpun Saksasta, mutta se kun ei ehkä ehdi ajoissa, niin laittelin nyt sen sähköpumpun. Tuollaisilla osilla se tuli toteutettua.



Ja tuossa paikoillaan. Lohkon tuke ja pumpun asennusteline kun tuli tehtyä tuollein laiskasti, niin asennuskorkeutta piti hiukan säätää... Ja kun letkulähdöt oli eritavalla kuin alkuperäisessä, niin vähän lenkkiä pa-letkuun ja sen sai pois liian läheltä pakosarjaa.



Hyvin tuntui toimivan ja vaikka on vain n. 120 l/h tuon pumpun tuotto, niin hyvin riitti soppa kilometrin ylämäessäkin, minkä kaasu pohjassa ajoin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
8.136, fae, maastokuorma-auto, man


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Spider man 4 SL Chit-Chat 1 08.08.2007 13:39
Brave man SamppaFIN Jokes 0 14.11.2002 17:48
Spider-Man mikk0 Movies 0 02.09.2002 22:37
Business man SamppaFIN Jokes 0 22.08.2002 14:14
Man with a problem SamppaFIN Jokes 0 19.08.2002 17:13


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).