![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jakolaatikon leveys 46cm, ilman ulosottoa n.10 cm vähemmän, ja etukardaani todellakin pyörii autoa takaapäin katsottuna myötäpäivään, ja takakardaani vastapäivään. uudemman G:n jakolaatikossa kardaanit pyörii molemmat samaan suuntaan, eli vastapäivään. uudemmat jakikset on vaan tosi harvinaisia, niitä ei ole myynnissä juuri koskaan ja missään.
Kyllä tallilla kaljaakin juodaan, mutta Kokis on kullä mun pahimpia syntejä, varsinkin kesällä sitä meneeeee... Tyhjille hylsyille on oma paikkansa minne ne kerätään. Pakosarjat menee todella läheltä iskaritorneja mutta mahtuu kuitenkin. HJ:n mekaaninen vinssi asennettiin "takapenkin" kohdalle runkoaisojen väliin, toiminnan nopeuttamiseksi väliin tuli kolme kertainen ylennysvaihde Vinssin köysi lähtee taaksepäin josta kahden välipyörän kautta eteen. Kardaanien suunnittelua. Takakardaaniin asennettiin pitkän joustovaran vuoksi HJ:n etukardaanin tuplanivel. Myös vinssin kardaani tehtiin Toyotan osista koska niitä löytyi nurkista. En muuten olisi uskonut että DX Corollassa ja HJ:ssa on kardaaniputket samaa halkaisijaa ja (ohutta) seinämävahvuutta. Vinssin köydelle linjattiin laserilla reittiä oikean runkoaisan sisäreunaa pitkin. Köyden kannakkeiksi hitsattiin hiukan järeämmän kettingin lenkkejä. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 00:11 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omaa Geländeniä hierottu muutama vuosi, tosin ollut välillä reiluja puolenvuoden taukoja... Tuollainen 461 tai 463 jakolaatikko itselläki hakusessa. Pitäs saada matka-ajoon kierroksia alemmas ja noita harvoja etuperiä ku ei oo kuin uudemman mallisia jotka pyörivät erisuuntaan kuin 460 mallin... Gee. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kasa lohduttoman näköistä ruosterautaa.
Taka-akselia on jo hiukan purettu, mm. jarrut on purettu ja jarrukilvet on irrotettu. Kurassa uittamista ja tekniikan yksinkertaistamista varten päätimme rakentaa myös taka-akselille levyjarrut. Jotta reissussa varastoitavien varaosien määrä pysyisi minimaalisena, levyjarrut rakennettiin kokonaan samoista osista mitä etupäässäkin käytetään. Osien hahmottelua paikalleen Alkuperäinen jarrukilpi korvattiin vastaavan paksuisella levyllä jotta laakerivälys säilyy oikean. Tähän levyyn kiinnitettiin paksumpi satulan kiinnityslevy jossa kierteiset reiät jarrusatulan pulteile. Vetoakselin laipan päästä täytyi pyyhkäistä sorvilla pieni siivu jotta jarrulevy mahtui paikalleen. Osat ovat hakeneet paikkansa ja paketti alkaa valmistua. Tähän sopii edelleen 15 tuuman vanne. Etuakselia varten haettiin aika kerpu laakereita ja stefoja. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 23:33 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaksi päätettiin valmistaa riittävän tukeva ja vähintään FIA:n vauhtilajien säännöt täyttävä turvakehikko.
Turvakaariputkien päiden muotoilua tig-hitsausta varten Käytimme putken pään muotoiluun sopivan kokoista putkiporaa jolloin putkiliitosten täydellinen istuvuus oli taattu. Kehikko alkaa hahmottumaan. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 22:41 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No on, jos parissa KK on tämä kaikki saatu aikaan, niin mitähän siitä isosta möröstä valmistuu muutamaan vuoteen :O
*rispektiä* Viimeksi muokannut Jari : 09.01.2014 09:25 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sit kun saat kuvat ladattua ja tarinan kerrottua niin kerropas paljon tämä painaa?
![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu, mersu g |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Talvisafari Venäjälle Maaliskuun loppuun | _Tero_ | Tapahtumat | 58 | 03.04.2011 18:13 |
Myyty Pajero huoltoauto leimaa 2010 loppuun | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 09.09.2009 17:52 |
kuinka BJ:n kytkin ajetaan loppuun | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.11.2007 16:54 |
M : Maastotunkki "60" loppuun myyty ... | SERMAX | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.01.2007 16:41 |
O: 35" loppuun ajetut renkaat | O/M/V Muut | 0 | 05.07.2005 08:02 |