Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2013, 16:42
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Hilux ln110 ja märkä kuskin lattia. Kiitos viime viikoisten sateiden niin hiluxin sisuta on märkä ja kuskin puolella. Sivupaneelin takana missä sulakerasia on niin siellä jossain alkaa. Onko ehdotuksia mistä ruveta etsimään vuotokohta ja yläkautta tulee sillä auto seisoo pihalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2013, 17:16
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Hilux ln110 ja märkä kuskin lattia. Kiitos viime viikoisten sateiden niin hiluxin sisuta on märkä ja kuskin puolella. Sivupaneelin takana missä sulakerasia on niin siellä jossain alkaa. Onko ehdotuksia mistä ruveta etsimään vuotokohta ja yläkautta tulee sillä auto seisoo pihalla.

Luultavasti tuulilasin kumitiiviste alareunasta kulmasta päästää vettä sisälle, eikai tuossa oikein muuta ole paikkaa mistä vuotaa, jollei ihan läpimätä ole ja ruostereikä siellä piilottele
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 18:55
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonnisata Näytä viesti
Luultavasti tuulilasin kumitiiviste alareunasta kulmasta päästää vettä sisälle, eikai tuossa oikein muuta ole paikkaa mistä vuotaa, jollei ihan läpimätä ole ja ruostereikä siellä piilottele
Ollaanko nyt sen pellin alapuolella minkä läpi pyyhkijän akselit tulevat ja jos missä tarkemmin siellä on katsottava.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2013, 07:23
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Hilux ln110 ja märkä kuskin lattia. Kiitos viime viikoisten sateiden niin hiluxin sisuta on märkä ja kuskin puolella. Sivupaneelin takana missä sulakerasia on niin siellä jossain alkaa. Onko ehdotuksia mistä ruveta etsimään vuotokohta ja yläkautta tulee sillä auto seisoo pihalla.

ettei lämppärin kautta vuoda? meinaan vaan että harvempi kaveri noita putsailee niin sinne kertyy suhteellisen paljon kaiken näköstä ylimäärästä tavaraa tukkeeksi, itsellä oli aikoinaan tuommoinen vika joka johtui juuri tukkeutuneesta poistoreijästä, kesä sateen jälkeen sitä vettä oli lattialla ihan hieman vain.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2013, 09:50
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Miten elvytetään mahdollisesti jumiutunut jarrupaineensäädin? Uskaltaako sinne ruiskia vaan huoletta CRC:tä? auto seissyt pari vuotta joten luulisin että on vaan jumissa eikä rikki...

4wd Hiacessa takajarrut menee lukkoon ennen etupäätä. Kaikki muu on kunnossa. Jarrut avattu ja putsattu yms. Säätötankoakin säätelin mutta ei vaikutusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2013, 11:32
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF Näytä viesti
Miten elvytetään mahdollisesti jumiutunut jarrupaineensäädin? Uskaltaako sinne ruiskia vaan huoletta CRC:tä? auto seissyt pari vuotta joten luulisin että on vaan jumissa eikä rikki...

4wd Hiacessa takajarrut menee lukkoon ennen etupäätä. Kaikki muu on kunnossa. Jarrut avattu ja putsattu yms. Säätötankoakin säätelin mutta ei vaikutusta
Ei se öljynliru pahaa tee, jos kohta tuskin paljon auttaakaan.

Perinteisellä säädinjumpalla voisi aloittaa. Pihasta katsoo sopivan kiven, kuormalavan, tai muun korokkeen, ajaltaa toisen takarenkaan siihen päälle venytykseen ja sitten hyppimään jarrupolkimen päällä. Sama toimenpide molemmille puolille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2013, 12:26
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Ei se öljynliru pahaa tee, jos kohta tuskin paljon auttaakaan.

Perinteisellä säädinjumpalla voisi aloittaa. Pihasta katsoo sopivan kiven, kuormalavan, tai muun korokkeen, ajaltaa toisen takarenkaan siihen päälle venytykseen ja sitten hyppimään jarrupolkimen päällä. Sama toimenpide molemmille puolille.
Pitääpä kokeilla tämä, kiitos!

Nyt kun mietin niin siinähän oli myös ilmausruuvi, siihen en ole koskenut. Miten se vaikuttaa tuohon balanssiin? Täytyypä ilmata kunnolla uusiksi kaikki kertaalleen.

Viimeksi muokannut MMF : 30.12.2013 12:56
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2013, 13:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MMF Näytä viesti
Miten elvytetään mahdollisesti jumiutunut jarrupaineensäädin?
Mulla vaati sen säätimen avaamisen ruuvipenkissä. Se pikku nasta, mitä se tanko painelee, oli varrestaan ruostunut ja pää oli mennyt vähän lyttyyn ja se oli jumittunut siihen pikku reikään, minkä läpi se liikkuu. Vastaus ongelmaan oli rakentaa kahdesta eri tavalla rikkinäisestä säätimestä yksi toimiva ja viilata se pikku tapin pää sopivammaksi. Toisena on se, että se tanko oli mulla kulunut sieltä säätimen suojakumin alta ihan muhkuraiseksi ruosteiseksi, eli ei siltäkään osin ollut edellytyksiä, että olisi toiminut.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2013, 18:04
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Onkos kukaan viritellyt 170 koppaseen kiekkamittaria, kuulemma pumpulta tulee johdot mittariston taakse jo valmiiksi...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.12.2013, 18:27
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

ettei laturilta tulisi? nissaneissa pitää ainakin laturilta ottaa ja aukoa se jotta saa johrot kiinni. meinaat varmaan pumpussa olevaa pulssigeneraattoria etc? kuulemma kaikissa ei niitä ole. tuossa viellä keskustelua aiheesta jos et kerinnyt lukemaankin jo http://forums.offipalsta.com/showthr...osluku+mittari
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 30.12.2013 18:33
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.12.2013, 20:24
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
ettei laturilta tulisi? nissaneissa pitää ainakin laturilta ottaa ja aukoa se jotta saa johrot kiinni. meinaat varmaan pumpussa olevaa pulssigeneraattoria etc? kuulemma kaikissa ei niitä ole. tuossa viellä keskustelua aiheesta jos et kerinnyt lukemaankin jo http://forums.offipalsta.com/showthr...osluku+mittari
Näin tuossa kylillä jonkun heebon jolla saman vuotinen kippo (-99) kun mulla ja kehui että noissa on valmius mutta hintaa Suomessa (yllätys) karsittu kun puuttuu noita härpäkkeitä (mm sähkölukko). Omaansa oli hommannut D4D mittariston (asentamatta vielä) kun siinä on varvikello. Näytti että pumpusta lähtee johto siinä venttiilikopan reunan tuntumassa menee ja päätyy kuulemma mittariston taakse jonnekkin. Se vaan kun jos noissa tarvikemittareissa on jotakin eroja mitä pelaa ja mitkä ei, toki on etsimättä se johtokin vielä mutta samoilla vaivoilla laittas sen varvikellonkin kun purkaa mittariston...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.01.2014, 19:21
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Mulla vaati sen säätimen avaamisen ruuvipenkissä. Se pikku nasta, mitä se tanko painelee, oli varrestaan ruostunut ja pää oli mennyt vähän lyttyyn ja se oli jumittunut siihen pikku reikään, minkä läpi se liikkuu. Vastaus ongelmaan oli rakentaa kahdesta eri tavalla rikkinäisestä säätimestä yksi toimiva ja viilata se pikku tapin pää sopivammaksi. Toisena on se, että se tanko oli mulla kulunut sieltä säätimen suojakumin alta ihan muhkuraiseksi ruosteiseksi, eli ei siltäkään osin ollut edellytyksiä, että olisi toiminut.
Jossain kohtaa elämää kannattaa myös harkita tätä vaihtoehtoa:

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,89,176&lang=
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.01.2014, 11:42
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

ln46 perien hammaskosketus ja tml:n lukot samalla.
Mihin kohtaan toi kosketus tulisi saada ja paljonko jättää tyhjää(jos pinionin laipasta pyöritää verrokkina vaikka kello)??
Jotain muuta huomioitavaa ja "ei ainakaan näin" vinkkejä...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.01.2014, 21:24
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Moottorin vaihto hiluxiin edessä. Eli auto on -96 ln 110 ja moottori olis tulossa -89 tarosta.
Moottorihan on sama 2l2 mutta miten syöttöpumppu, onko sama? Ja käykö johtosarja suoraan? Toyodiy sekotti päätä kun kertoi jostain finland norway hommeleista..
Onko ne nyt jotain clean diesel malleja?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.01.2014, 22:11
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
ln46 perien hammaskosketus ja tml:n lukot samalla.
Mihin kohtaan toi kosketus tulisi saada ja paljonko jättää tyhjää(jos pinionin laipasta pyöritää verrokkina vaikka kello)??
Jotain muuta huomioitavaa ja "ei ainakaan näin" vinkkejä...
ite jätin välyksen 15-20 millin saturaista heittokellolla katottuna.
ja eikös se ole niin että mitä isommalta osalta hampaat koskee toisiinsa aina parempi ja sitten ku kattoo että kosketus olis suurinpiirtein keskellä näillä eväillä ite kasasin oman hilun perät arbeilla ja on net pari vuotta jo kestäneet
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.01.2014, 18:14
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jossain kohtaa elämää kannattaa myös harkita tätä vaihtoehtoa:

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,89,176&lang=
Ton ku olis löytäny sillon ku asia oli ajankohtanen
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).