![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvän näköstä ja kuulosta tekemistä ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos. Tavallaan tuommonen reissu on aika edullinen, silloin kun kaikki menee ok.
Ensi vuonna joku iisi itänaapurin keikka useammalla autolla. Parin vuoden päästä sitten joku pitempi setti, joko uudestaan Kuolaan tai sitten pidemmälle itään. Jeeppi on aina JEES! I understand ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tilasin Bosch ...700 Fordin (Ranger & Mustang ym.) suuttimet alkuperäisten tilalle ja tietenkin netistä lueskelin et nää ei oiskaan ihan suora swappi Renix koneeseen. Korkeemmilla HO koneen bensanpaineilla pitäs toimia kuitenkin ja selkeitä etuja pitäisi löytyä alkuperäisiin yksireikäisiin suuttimiin nähden. Renix on 39psi ja HO on 49psi. Eli lisäks otin tuollaisen säätökannen bensanpaineenrajoittimeen. ( Aluksi tuli kokeiltua josko sais ite kyhättyä säädettävän, mutta paskahan siitä tuli. Säätökansi löytyi kotimaisesta ruiskuhärveleitä myyvästä puljusta, mallia 38 mm pikku Bosch). Ps. HO koneen regulaattori ei käy renixin bensakiskoon.
Kuvassa näkyy alkuperäinen Bendix-Deka suutin ja uusi Bosch Ford #700. Alkuperäisessä o-rengas todella hapero. ![]() Alkuperäisestä Renix 39psi säätimestä alipainepuoli leikattu irti. ![]() O-rengas paikalleen, lukkorenkaanpujottelu hollille ja jousi+jousilevy sisälle. ![]() Valmis paketti. ![]() Nyt venttaillaan Morris4x4:ltä orkkis bensaliittimiä ja säädellään bensanpaineet mittarin kanssa "kohilleen". Vaan mistäpä löytää bensapainemittarin muualta kuin ebaysta? Rapsaa tästä aiheesta lisää sitten kun pääsee tulille laittamaan ja ajelemaan. Viimeksi muokannut koira : 29.12.2013 11:39 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paljon on mitta o-renkaiden välillä? Paljos nuo työntää kakkua, onko siellä mitään cc lukemaa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitäis virrata n. 210 cc/min @43.5 psi.
Edit. Laitoin jo kiinni, mutta voin mitata välin alkuperäisestä. Viimeksi muokannut koira : 28.12.2013 01:32 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Laittelin tämmöset, kun ei toiminu enään orkkislukitus kuskinpuolella snorkkeliasennuksen jälkeen. Huomena viel jos asentelis kaasujousen konepeltiin. Lisäksi työnalla rööki-ikkunoiden entisöinti. Kummastakin oli alakiinnitys ruostunut poikki. Eli tällästä hipelöinti hommaa.
![]() ![]() ![]() ...ja kyl se vaan vie mennessään tällsen vanhan rakkineen laittelu. Todellista offroadia on kun kärry seisoo tallissa kokoajan. Nyt miettiny et olisko ne 4.88 välit kuiteski. Pitää pohtia ja testata ajossa teoreettisia kierroslukuja, että miellyttääkö vielä pitempi maantieajo. Ja ARBit pitäs kanssa saada sit samaan syssyyn, eli menee jo stage kolmosen puolelle alkuperäisistä suunnitelmista. Etuakselin/tukivarsien kohtalo askarruttaa kanssa. Longarmit myöhemmin vai shortarmien kiinnitysten askartelu kuten TimoL ehdotti? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin tällaisen osanumeron löysin. 53030778 Fuel Injector 4.0L 87-99 (EV1 Grey 23.2Lbs@49PSI) 4,6/4,7 stroukkikoneissa käyttävät 24Lbs(252 cc/min) suuttimia. Myös 90-luvun alun letukan LT1 suuttimia käyttävät 25.5Lbs@49psi. Täältä aika hyvin tietoa 4,0 koneiden kutitteluun. http://www.jeepstrokers.com/forum/index.php
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa ollakki 87-95 sama suutin ja sama paine. 96 paine muuttu 49psi:hin. Vanhat alkup. 87-90 suuttimet paskoja, rupeevat vuotamaan liitoksistaan, prässätystä rakenteesta johtuen. Nämä keltaiset Ford suuttimet on yksiosaisella muovirungolla. Neonin Bosch 703 suuttimet olis käyny suoraan 39psi paineelle( otin halvemman vaihtoehdon) Nuo strokereihin tarkoitetut virtaa liikaa tälläseen vakioon. Meniköhän ny oikein? Pää menny sekasin näitten kanssa
![]() |
![]() |
Luokat |
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
XJ murrosremppa | Dethlock | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 08.05.2012 09:49 |
Ostettu XJ:n takavalo | Pekka.j | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.06.2011 18:30 |
Ostetaan xj korotus | jeepchero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.10.2009 21:40 |
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö | kaistapää | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.10.2009 08:07 |
o: xj:n vetokoukku | timppa253 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 07.03.2007 09:26 |