Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2013, 15:10
jamba:n Avatar
jamba jamba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.10.05
Sijainti: Ruhtinansalmi
Viestit: 189
Perusasetus

Hyvän näköstä ja kuulosta tekemistä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2013, 22:03
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Smile

Kiitos. Tavallaan tuommonen reissu on aika edullinen, silloin kun kaikki menee ok.

Ensi vuonna joku iisi itänaapurin keikka useammalla autolla. Parin vuoden päästä sitten joku pitempi setti, joko uudestaan Kuolaan tai sitten pidemmälle itään.

Jeeppi on aina JEES! I understand
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2013, 00:58
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Tilasin Bosch ...700 Fordin (Ranger & Mustang ym.) suuttimet alkuperäisten tilalle ja tietenkin netistä lueskelin et nää ei oiskaan ihan suora swappi Renix koneeseen. Korkeemmilla HO koneen bensanpaineilla pitäs toimia kuitenkin ja selkeitä etuja pitäisi löytyä alkuperäisiin yksireikäisiin suuttimiin nähden. Renix on 39psi ja HO on 49psi. Eli lisäks otin tuollaisen säätökannen bensanpaineenrajoittimeen. ( Aluksi tuli kokeiltua josko sais ite kyhättyä säädettävän, mutta paskahan siitä tuli. Säätökansi löytyi kotimaisesta ruiskuhärveleitä myyvästä puljusta, mallia 38 mm pikku Bosch). Ps. HO koneen regulaattori ei käy renixin bensakiskoon.

Kuvassa näkyy alkuperäinen Bendix-Deka suutin ja uusi Bosch Ford #700. Alkuperäisessä o-rengas todella hapero.


Alkuperäisestä Renix 39psi säätimestä alipainepuoli leikattu irti.


O-rengas paikalleen, lukkorenkaanpujottelu hollille ja jousi+jousilevy sisälle.


Valmis paketti.


Nyt venttaillaan Morris4x4:ltä orkkis bensaliittimiä ja säädellään bensanpaineet mittarin kanssa "kohilleen". Vaan mistäpä löytää bensapainemittarin muualta kuin ebaysta?

Rapsaa tästä aiheesta lisää sitten kun pääsee tulille laittamaan ja ajelemaan.

Viimeksi muokannut koira : 29.12.2013 11:39
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2013, 01:05
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Paljon on mitta o-renkaiden välillä? Paljos nuo työntää kakkua, onko siellä mitään cc lukemaa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2013, 01:28
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Pitäis virrata n. 210 cc/min @43.5 psi.

Edit. Laitoin jo kiinni, mutta voin mitata välin alkuperäisestä.

Viimeksi muokannut koira : 28.12.2013 01:32
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2013, 02:08
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Laittelin tämmöset, kun ei toiminu enään orkkislukitus kuskinpuolella snorkkeliasennuksen jälkeen. Huomena viel jos asentelis kaasujousen konepeltiin. Lisäksi työnalla rööki-ikkunoiden entisöinti. Kummastakin oli alakiinnitys ruostunut poikki. Eli tällästä hipelöinti hommaa.






...ja kyl se vaan vie mennessään tällsen vanhan rakkineen laittelu. Todellista offroadia on kun kärry seisoo tallissa kokoajan. Nyt miettiny et olisko ne 4.88 välit kuiteski. Pitää pohtia ja testata ajossa teoreettisia kierroslukuja, että miellyttääkö vielä pitempi maantieajo. Ja ARBit pitäs kanssa saada sit samaan syssyyn, eli menee jo stage kolmosen puolelle alkuperäisistä suunnitelmista. Etuakselin/tukivarsien kohtalo askarruttaa kanssa. Longarmit myöhemmin vai shortarmien kiinnitysten askartelu kuten TimoL ehdotti?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2013, 13:32
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Paljon on mitta o-renkaiden välillä? Paljos nuo työntää kakkua, onko siellä mitään cc lukemaa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Pitäis virrata n. 210 cc/min @43.5 psi.

Edit. Laitoin jo kiinni, mutta voin mitata välin alkuperäisestä.
64 mm +-0,5 mitattu alkuperäisestä suuttimesta, o-renkaan keskeltä keskelle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2013, 14:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Vaan mistäpä löytää bensapainemittarin muualta kuin ebaysta?
peellä olis yks kaupan: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115368
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2013, 12:17
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Tilasin Bosch ...700 Fordin (Ranger & Mustang ym.) suuttimet alkuperäisten tilalle ja tietenkin netistä lueskelin et nää ei oiskaan ihan suora swappi Renix koneeseen. Korkeemmilla HO koneen bensanpaineilla pitäs toimia kuitenkin ja selkeitä etuja pitäisi löytyä alkuperäisiin yksireikäisiin suuttimiin nähden. Renix on 39psi ja HO on 49psi.
Ilmeisesti alkup. suutin on ollut sama Renix ja HO koneissa?
Ainakin tällaisen osanumeron löysin.
53030778 Fuel Injector 4.0L 87-99 (EV1 Grey 23.2Lbs@49PSI)

4,6/4,7 stroukkikoneissa käyttävät 24Lbs(252 cc/min) suuttimia.
Myös 90-luvun alun letukan LT1 suuttimia käyttävät 25.5Lbs@49psi.
Täältä aika hyvin tietoa 4,0 koneiden kutitteluun.
http://www.jeepstrokers.com/forum/index.php
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.12.2013, 13:01
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Taitaa ollakki 87-95 sama suutin ja sama paine. 96 paine muuttu 49psi:hin. Vanhat alkup. 87-90 suuttimet paskoja, rupeevat vuotamaan liitoksistaan, prässätystä rakenteesta johtuen. Nämä keltaiset Ford suuttimet on yksiosaisella muovirungolla. Neonin Bosch 703 suuttimet olis käyny suoraan 39psi paineelle( otin halvemman vaihtoehdon) Nuo strokereihin tarkoitetut virtaa liikaa tälläseen vakioon. Meniköhän ny oikein? Pää menny sekasin näitten kanssa googlaamalla löytyy helposti taulukko käypäsyyksistä 4.0 XJ:hin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ murrosremppa Dethlock Tekniikka & Jutustelu 33 08.05.2012 09:49
Ostettu XJ:n takavalo Pekka.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2011 18:30
Ostetaan xj korotus jeepchero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2009 21:40
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö kaistapää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2009 08:07
o: xj:n vetokoukku timppa253 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.03.2007 09:26


Sivu luotu: 19:24 (GMT +2).