Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2013, 17:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Pitää ottaa tuo puheeksi muutoskatsastukseen,Niin laittavat sitten samalla vaivalla lappuunkin oikeat painot!
Mikä siinä on että nuo painot poikkeavat tollein,Muillakin kuulemma ollut samaa vikaa,Mallisarjat mennyt katsurilla sekaisin vai mikä??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2013, 15:21
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Pitää ottaa tuo puheeksi muutoskatsastukseen,Niin laittavat sitten samalla vaivalla lappuunkin oikeat painot!
Mikä siinä on että nuo painot poikkeavat tollein,Muillakin kuulemma ollut samaa vikaa,Mallisarjat mennyt katsurilla sekaisin vai mikä??
Mulla oli sama homma ja muistaakseni joku sano, että samurait jostain syystä rekisteröitiin samoilla painoilla ku SJ413 tms.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2013, 15:22
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Availin Samuraihin tulevan ruiskukoneen ja sisuskalut näytti hämmästyttävän uusilta. Männän päältä en löytäny muuta merkintää ku B2. Mitäs se meinaa? Onko ylikoko?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.12.2013, 23:17
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Mites muute tollane lockright lukko pelittää näis? Youtubesta katellu videoista et näyttäis melko pätevältä kapistukselta. Heräs vaan kysymyksiä kestävyydestä ja siitä et mikä seuraus tän asentamisella ois. Lähinnä mistä tulee sitten se "heikkolenkki" tapahtuma ketjuun voiman välityksessä moottorista renkaalle?


helvetti ku ei osaa päättää oikee missä järjestyksessä tätä mun suikkaa rakentas.. vinssi, lukot vai renkaat? 235/75 allterrainit on jo, mut kokemuksien perusteella ne ei kyl pehemees maastossa oo minkää väärtit. Korotustaki oon miettiny, puslien vaihdon yhteydessä aattelin lehtijousien riiput vaihtaa pikkuse pitempii.. mut minkä pitusii? Panssarit teen ite ku kerkeen. Palakkipuskurit myös (edessä valamis jo).


sj 413 vm. 87 kyseessä, highrooffi.

JA PÄIVITTÄINEN AJONEUVONI TALVEN AJAN!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.12.2013, 23:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mites muute tollane lockright lukko pelittää näis? Youtubesta katellu videoista et näyttäis melko pätevältä kapistukselta. Heräs vaan kysymyksiä kestävyydestä ja siitä et mikä seuraus tän asentamisella ois. Lähinnä mistä tulee sitten se "heikkolenkki" tapahtuma ketjuun voiman välityksessä moottorista renkaalle?


helvetti ku ei osaa päättää oikee missä järjestyksessä tätä mun suikkaa rakentas.. vinssi, lukot vai renkaat? 235/75 allterrainit on jo, mut kokemuksien perusteella ne ei kyl pehemees maastossa oo minkää väärtit. Korotustaki oon miettiny, puslien vaihdon yhteydessä aattelin lehtijousien riiput vaihtaa pikkuse pitempii.. mut minkä pitusii? Panssarit teen ite ku kerkeen. Palakkipuskurit myös (edessä valamis jo).


sj 413 vm. 87 kyseessä, highrooffi.

JA PÄIVITTÄINEN AJONEUVONI TALVEN AJAN!
Hyvin toimii lockright, ja aika kovaa saat paiskoa menemään jos meinaat taka-akselista jotain rikki saada, onse kuitenkin sen verran kestävää tekoa pienen auton alla. Mulla ei ainakaan ole mitään koskaan hajonnut takapäästä, vaikka 33" renkaillakin on ryskätty takalukon kera...

Minä lähtisin toteuttamaan maastosuzukia puhtaalta pöydältä seuraavasti:

- JAKIKSEN VÄLITYKSET!!!
- Maltillinen pikku korotus alustaan.(mieluiten kippurammat jouset, tai lisäryhtiä peräkärryn jousipakkojen lehdillä, kun pitkät riiput tökkii joka paikkaan)
- Sellaiset renkaat että kehtaa metsässäkin ajella. 235/75 jos leimalle haluaa niillä, tai sitten 31" jos huvittaa vaihdella leimakumeja.
- Panssareita pohjaan niin ei hirvitä ajaa, ja hajoa paikat(jakis, tankki, palkkihelmat ja perämurikoiden kuoriin vahvistus/suojaus)
- Takalukko

Noiden jälkeen sitten varustelee mielensä mukaan vinsseillä sun muilla tarpeelliseksi näkemillään varusteilla, ja mieleisessä järjestyksessä.
__________________
-Pauli-

Viimeksi muokannut Palex : 31.12.2013 23:37
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2013, 23:41
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mites muute tollane lockright lukko pelittää näis? Youtubesta katellu videoista et näyttäis melko pätevältä kapistukselta. Heräs vaan kysymyksiä kestävyydestä ja siitä et mikä seuraus tän asentamisella ois. Lähinnä mistä tulee sitten se "heikkolenkki" tapahtuma ketjuun voiman välityksessä moottorista renkaalle?


helvetti ku ei osaa päättää oikee missä järjestyksessä tätä mun suikkaa rakentas.. vinssi, lukot vai renkaat? 235/75 allterrainit on jo, mut kokemuksien perusteella ne ei kyl pehemees maastossa oo minkää väärtit. Korotustaki oon miettiny, puslien vaihdon yhteydessä aattelin lehtijousien riiput vaihtaa pikkuse pitempii.. mut minkä pitusii? Panssarit teen ite ku kerkeen. Palakkipuskurit myös (edessä valamis jo).


sj 413 vm. 87 kyseessä, highrooffi.

JA PÄIVITTÄINEN AJONEUVONI TALVEN AJAN!
lockright päivittäisessä ajossa on toiminu hienosti niin maantiellä kuin maastossakin. Kestävyden kanssa ei vielä ollu ongelmia, mutta en poljekkaan sitä ku mielipuoli. Joillakin on kestäny koko vakio voimansiirto hyvin ja jotkut saa varrettoman lekankin hajalle.
Renkaista on hyvä lähteä liikkeelle ja sen jälkeen tuleekin jo välitykset ajankohtasiksi.

Vinssi on pelastanu monesta paikasta mihin lukon avulla pääsin

Korotuksen voi hoitaa vasaralla takomalla vanhat enemmän mutkalle tai lisää/vaihtaa motonetin peräkärrypakoista lehtiä alkuperäseen pakkaan.

Oman suikan järjestys oli:
-renkaat
-vinssi, palkkihelmat ja puskurit
-pieni vakiojousien elvytys
-välitykset
-lukko
-panssarit on vielä tekeillä

Välitykset olis saanu olla heti renkaiden jälkeen, mutta tarttin vinssiä muuhun käyttöön, niin se meni edelle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2014, 00:26
zuitsisti:n Avatar
zuitsisti zuitsisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.13
Sijainti: KantaHäme,Suomi
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti

Korotuksen voi hoitaa vasaralla takomalla vanhat enemmän mutkalle tai lisää/vaihtaa motonetin peräkärrypakoista lehtiä alkuperäseen pakkaan.

.
Minkälainen/hintanen homma tuo jousien kipristys on, edellyttäen että noissa vakiojousissa on jonkinlaista eloa?

Itsellä tällähetkellä melkein vakio SJ413 235/75 renkaita lukuunottamatta eikä mitään hinkua tehdä siitä kaatumatautista härveliä.

Muuten itsellä rakentamisen suhteen lähes vastaavanlainen tilanne kuin GrapL:illa
__________________
Team Kelju & Kalju

OFFROADVIDEO
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.01.2014, 08:19
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zuitsisti Näytä viesti
Minkälainen/hintanen homma tuo jousien kipristys on, edellyttäen että noissa vakiojousissa on jonkinlaista eloa?
Ei maksa mitään jos omistaa vasaran ja alasimen, eikä laske omalle työlle hintaa. Hakuun jousien takominen.
Motonetin pakatkaan ei montaa kymppiä maksa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zuitsisti Näytä viesti
Itsellä tällähetkellä melkein vakio SJ413 235/75 renkaita lukuunottamatta eikä mitään hinkua tehdä siitä kaatumatautista härveliä.
kaikenhan saa kaatumaan jos haluaa. Jos meinaa leimata, niin tuskin tulee ongelmia kaatumisherkkyyden kanssa. Maasturiksi rekisteröitynäki maksimikorotus on vain 150mm muistaakseni.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 23:36 (GMT +2).