Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2013, 03:01
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2013, 07:57
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
Mulla on ollu kolme toyotaa. Ainut joka söi holkkeja oli 4runneri. Lj:n tein täydellisen etuperäremontin ja holkkeja ei tarvinnu vaihtaa. Alkuperäiset stefat sinne laitoin. Rj:n tei kesällä tiiviste rempan. Siihen tuli lipposelta enempi elämistä kestävä stefa. Holkit jäi vanhat. Kannttaa käyttää enemmän elämistä sietävää mallia stefana, jos ne holkit ei ole todella pahat. Samalla stefapinta vetoakselissa muuttuu hieman eri kohtaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2013, 08:28
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
Holkki kannattaa hoonailla siihen vetariin sopivaksi, tai sit jos omistaa säädettävän kalvaimen niin sillä olis mukava säätää se holkki sopivaksi.

Etenkin jos onnistuu edes hieman sössimään sen holkin asennuksessa et se ei mene ihan suoraan sinne pesäänsä niin sit vetaria on todella piukee sinne holkkiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2013, 09:00
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Etenkin jos onnistuu edes hieman sössimään sen holkin asennuksessa et se ei mene ihan suoraan sinne pesäänsä niin sit vetaria on todella piukee sinne holkkiin.
..sitten tarttuu vetariin kiinni ja koko paketti lähtee pyörimään pesässään.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2013, 09:09
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Miten helvetissä sen holkin voi saada sinne vinoon ? Täytyy kyllä olla todellinen yyberitumpelo jos holkin vaihdon pystyy sössiin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2013, 09:46
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Siis jos voimalla paiskoo enempiä kattelematta? Kyllähän se sit lopulta antaa periks ja vääntyy..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2013, 11:37
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Exclamation

Just joo.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Miten helvetissä sen holkin voi saada sinne vinoon ? Täytyy kyllä olla todellinen yyberitumpelo jos holkin vaihdon pystyy sössiin...
En nyt tarkottanu puolta senttiä vinoon vaan jos se lähtee kympän kaks vinossa niin tätsit.

Ei tarvi olla yybertumpelo vaan vahinkoja sattuu.

HV on vissiin maailman paras asentaja, kenelle ei satu ikinä mitään mokia.

Se on rentouttavaa kun meitä huonompiakin on seassa.

Nimim. kymmenisen holkkia vaihtanut (ainakin) [ei omaan pirssiin kaikkia]
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2013, 13:10
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti

HV on vissiin maailman paras asentaja, kenelle ei satu ikinä mitään mokia
Haha, arvasit oikein.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
Siis jos voimalla paiskoo enempiä kattelematta? Kyllähän se sit lopulta antaa periks ja vääntyy..
Ilmeisesti tää on se tyyli millä porukka nitä vaihtelee
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2013, 13:14
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Sitä en väittäny, tuo oli vastaus siihen miten ne saa paskaks asentaessa
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2013, 23:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
katsoppa minun profiilista kuvia HDJ-80 pronssiholkeista, noissa sattunut semmoinen virhe, että ostettu tarvikeliikkeestä (nuo kiinnileiponeet).
Toki ei hj/lj ole yhtä herkkä, mutta leipoo nekin joskus kiinni.

p.s Ja nuo kaikki kiinnileiponeet on hiottu ajatuksen kanssa juuri "sopivaksi", toki ei yhtäväljäksi, kuin vanhat.... Mutta kun vaihtelin tilalle alkuperäiset, niin jäi niin tiukalle/lähes nolla välykselle, että hirvitti, mutta niin vaan kestäneet...

P.S ostin ensin halpoja, sitten hyviä, ja nyt vain hyviä (alkuperäisiä), kun ei ole varaa ostaa hyviä ja halpoja, eikä vetoakseleita nivelellä. (tuosta pahimmasta meni vetoakseli ja alta 1000 km ajettu nivel pilalle, ja takuusta; olet kasannut liian tiukkana, ei korvata..., tuli muutaman kympin säästölle hintaa)

Nuo ns. hdj:n vetarin stefat, jotka varustettu ylimääräisellä joustavalla keskitystä auttavalla joustolla, on varmaan hintansa arvoiset. (tilasin itselle muutaman odottamaan bj/hj remppaa)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ pronssiholkki kysymys? jussinhj61 Tekniikka & Jutustelu 2 20.05.2010 01:02
Hilux ln110 Navan pronssiholkki kysymys? Grr Tekniikka & Jutustelu 4 23.04.2010 19:12
hojon pronssiholkki k81 Tekniikka & Jutustelu 6 29.03.2008 11:21
Hilux ja laakeri murheet! azizp Tekniikka & Jutustelu 4 06.04.2007 08:40
Mhitä thämä tharkoiittaa -> risujen murheet mki Tekniikka & Jutustelu 29 27.07.2006 09:03


Sivu luotu: 21:55 (GMT +2).