![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei huono ilta...Taas vähän eteenpäin, kaikki muut edellisen postauksen listan jutut sain tehtyä paitsi palkit, doubleri ja jakis jäi laittamatta takas paikoilleen. Siitä pitää alotella huomenna. Sitten parit kuvat ihan vaan huvikseen ![]() Voimansiirto taas purettu lattialle, pakari menee nyt vähän ylempänä kuin aiemmin, mahtuu hyvin uusien tukipalkkien yläpuolelta. 'Rungon' läpireiät putkitettuna ja tuoretta massaa ettei heti muhi tuolta palkin välistä puhki: Nuo jos huomenna pulttais alle: Samoten nämä oottelee myös... Tuohon uuteen etukardaaniin pitää vielä laittaa sovitelaippa paikoilleen. Listaa huomisista hommista: - vahvikepalkit, doubleri ja jakis tukipalkkeineen paikoilleen - tee doublerin vivusto loppuun - testaa molemmat vivustot - tarkista että etukardaani mahtuu olemaan - doubleriin ja jakikseen öljyt - hitsaa kardaanitunnelin reikä umpeen + uus kiinnike kuskin penkille - kuskin penkki paikoilleen - etukardaaniin sovitelaippa - kardaanit paikoilleen Katotaan miten huomenna etenee...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() No ei menny ku Strömsössä...
Ei menny ku Strömsössä mutta sain kuitenkin tärkeimmät jutut tehtyä eli
- vahvikepalkit, doubleri ja jakis tukipalkkeineen paikoilleen - tee doublerin vivusto loppuun - testaa molemmat vivustot - tarkista että etukardaani mahtuu olemaan Ensin doublerin ja jakiksen paikoilleen pulttaaminen otti reilusti enemmän aikaa ku normaalisti mutta menihän ne sinne lopulta. Sitten rupes vahvikepalkkien asennus vastustamaan mutta nekin meni sitten loppujen lopuksi takaisin paikoilleen. Aika pitkä pakettihan tuo on tuolla alla: Konttorissa on nyt uus keppi mistä nykiä doublerin eri asentoon eli suora veto, vapaa ja veto 2,7 välityksellä. Tuota keppiä pitää vielä taivuttaa vähän sivulle eli jakiksen kahvaan päin että ei vie niin paljon tilaa konttorista. Samoten tuohon pitäs varmaan keksiä joku kumisuojus ettei tule heti tulvaa konttoriin kepin juuresta kun vähän märkään istahtaa. Doublerin vivusto olis nyt valmis ja jakiksen vivusto muokattu, tuntus pelaavan hyvin, katotaan miten sitten maastossa: Etukardaania käytin paikoillaan että näki että kaikki mahtuu hyvin olemaan ja näyttäs että kaikille on hyvin tilaa. Ei olis paljosta enää koeajosta kiinni, eiköhän nuo huomenillalla ole tekastu: - doubleriin ja jakikseen öljyt - hitsaa kardaanitunnelin reikä umpeen + uus kiinnike kuskin penkille - kuskin penkki paikoilleen - etukardaaniin sovitelaippa - kardaanit paikoilleen |
#3
|
||||
|
||||
![]() No ny :)
Se olis Jeeppi koeajo kunnossa
![]() ![]() ![]() vivuston juuresta lorottamaan öljyt pihalle ![]() ![]() ![]() mitä oli ameriikassa tehty. Saa nähä pitääkö nyt... Siinä se doublerin vipu nyt möllöttää, saapa nähä miten pelaa. Tallissa kun kokeilee niin tuntus toimivan hyvin. Tuolle pitää vielä keksiä se kumitutti juureen/alapuolelle ettei vesi kovin ryntää sisään. Tuolta siellä alla nyt näyttää, panssarit vielä puuttuu. Huomenna hipistelis aamusta vielä jotain eli rasvais kardaanit, siivoais tallin, jne. ja sitten Jeeppi ulos ja pientä testiä. Näkee miten renkaat mahtuu olemaan ja pelaako voimansiirto kuinka hyvin tässä vaiheessa. Jos kaikki menee ok niin illasta ajoalueelle möyryämään... Ja jos on aikaa huomenna päivällä niin pitää alotella noita panssareita virittelemään uuteen uskoon + traction barin muokkaus uudelle kiinnitykslle. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavaksi sitten pitkien tukivarsien rakenteluun, saat noi lyhyet tukivarret kuuseen ja loputkin kantotutkat auton alta mäkeen
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on yleismallin vetarin suojakumi Jeepissä tiivisteenä niin että leveä puoli on ylöspäin. Se on klemmarilla kiinni kepissä ja tuollaisen peltilaipan alle ruuvattuna korin päässä. Halpa ja vesitiivis.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuota samaa mietin tuossa iltasella, minusta mulla pitäs ollakkin sellanen tuolla jossain varaston puolella...
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Pikainen koeajo suoritettu...
No niin, tuli vähän tuossa pihala pörrättyä ja venyteltyä, renkaat vaatii hieman lisää tilaa ja sisäänjouston rajoitusta, mutta ei näyttäny pahalta.
Onhan tuo nyt aika hidas, mutta ei nyt mikään superhidas ![]() Pari videota YouTubessa tuosta vauhdista: http://youtu.be/mz9HiDAhS-o http://youtu.be/laLlElehvgo Ja pakollinen poseerauskuva uusilla renkailla ulkona ![]() Tuli myös aloteltua etummaista ja takimmaista panssaria sen verran että uskaltaa lähteä illan mittaan oikealle koeajolle tuohon ajoalueelle. Katotaan miten käyp... Kyllä se tästä pikku hiljaa etenee... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Illasta kävimmä koeajolla sellaset 8h ja hyvin tuntuu pelaavan. Renkaat vähän roplattaa parlokkeihin mutta se on helppo ratkaista,
tekee lisää tilaa ![]() Doubleri pelaa muuten mutta vivun läpiviennistä tihkuu edelleen öljyä. Pitää kattoa saisko tuohon o-renkaan tai jotain vielä viriteltyä pikasesti ennen ajoreissua ens viikolla. Onhan se hidas maastossa kun kaikki vivut nykäsee kaakkoon, kesällä sitten näkee miten tuolla onnistuu suohiippailu ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |