![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onnistuu mutta putket on jäykät ja lyhyet että on homma väännelle niin että riittää.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ostin HJ-61:sen ja tasauspyörästön lukkoja ei ole vuosiin käytetty, joten ne ovat jumissa. Crc kylvetyksen jälkeen rupesi vaijerit ja vivustot liikkumaan, mutta lukot eivät kytkeydy päälle. Voiko olla että lukitusmekanismi ei vain liiku tarpeeksi "paljon"? Olisikos hyviä vinkkejä?
Avaimesta kun kääntää virrat päälle syttyy mittaristoon lukkojen valot palamaan, joten valojen ainakin pitäisi toimia. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Meneekös lukot päälle vain jos on pikku puoli vaihteistosta käytössä, vai toimiiko ihan pitkälläkin puolella? Pitänee mennä ajaa ympyrää tonne kaupan parkkipaikalle ja kiskoo niitä vipuja hullunraivolla.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eiku lukot kytkeytyy josikuorman välityksellä, jos hampaat ei ole kohdalla niin alkselien pitää liikkua erinopeudella kunnes hampaat putoaa paikoilleen. Ajaa hitaasti ympyrää tai kun on jumissa niin toinenpyörä pyörii. Ei pitävällä pinnalla ja hitaasti. Kun valo syttyy niin lukko on pohjassa.
Vipuja ei kannata käännellä hullunraivolla, jostainsyystä siirtohaarukan pultii katkeaa kuten minulla juuri nyt.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kuten jo aiemmin kerrottiin, niin lukot menee kiinni vain silloin kun ne 5 hammasta sattuu olemaan lomittain vastapuolen kanssa, siis käytännössä voi olla että joutuu pyörittämään toisen puolen rengasta yli 1/4 kierrosta, ennen kuin lukitsee. (siis esim. perästä ei näe päällepäin, onko lukko kiinni, vai jousen jännittämänä hampaan nokat vastakkain) Ja noiden lukkojen merkkivalojen toiminta on yleensä enemmän taikka vähemmän korjaamisen takana, ei japsi insinööri ole älynnyt, että sähköjohtojen pitäs kestää pakkasessa kaiken maailman jääpaloja tms useampia vuosikymmeniä... Merkkivalot kannattaa korjata, sillä tuo lukko ei oikein kestä sitä, että ei ole kunnolla kiinni, jos vedätetään oikeasti. (tuppaa hampaat katkeilemaan) p.s kun nostat kahvoja ylospäin, niin nosta ensin takalukko ajatuksen kanssa, sillä silloin, kun kaikki on kunnossa, kahva kevenee aavistuksen verran, kun lukko "imasee" itsensä pidätyskuulan taakse. sama toiminta etulukossa. ja etulukkoahan ei vakiona saa päälle ilman että takalukkokin menisi päälle. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sori offtopic mutta mistäs päin lempäälää Teetu käyttäjä on ? Ja millanen auto kyseessä ni tietää morjestella kun samalla kylillä asustellaan
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niistä perien merkkivalojen antureista vielä sen verran, että niitä kun ei ehjinä kukaan oikein halua myydä, niin jakiksesta käy anturi, vaikka liittimen joutuukin siihen vaihtamaan. Rikkinäisiä jakiksia tuntuu olevan kierrossa enemmän.
|