Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2013, 21:26
Lentäjä:n Avatar
Lentäjä Lentäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Kyllä boggeri toimii tielläkin ihan hyvin. Suuntavakaus nyt tietysti on kehno eri urista tuppaa hieman vetelemään, mutta suht urattomalla asfaltilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa lain sallimissa nopeuksissa.

Jos pompottaa pahasti, kannattaa tosiaankin kokeilla renkaiden eri asentoa vanteella. Samoin keskitys kannattaa varmistaa lukkokehän alla.
Onhan vanteet suorat?
Ja toki renkaan sisälle voi/kannattaa laittaa tasapainoitus kuulia, jos ei siis muu auta.
Mulla oli vain 33" boggerit pitkässä suzukissa, ilman mitään tasapainoituksia, mutta todella suorilla BL vanteilla, ja kärsi ajaa ylinopeutta moottoritiellä
Oho, kyllä kaukana ollaan tuosta tekstistä, senverta hakkaa. Pahasti on sitte jotain pielessä. Täytyy ekaks tarkistaa ne uudet TML lukkovanteet ja jos suorat niin sitte pitää koittaa hieroo renkaat paikalleen lukkorenkaan alle ja kuulia sisälle. Ei ole katottu paljonko tasapainotus on pielessä, koska arveltiin jumputuksen johtuvan suuresta pintaheitosta. Tutkitaan ja palataan asiaan. Nyt niillä ei aja pirukaan tiellä, edes hiljaa, maantienopeuksista puhumattakaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2013, 22:00
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Olikos siellä minkäänlaista ohjausiskaria kun ei kuvasta erota?
Talvella ne boggerit vasta onkin mielenkiintoiset maantieurissa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2013, 22:02
Lentäjä:n Avatar
Lentäjä Lentäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Olikos siellä minkäänlaista ohjausiskaria kun ei kuvasta erota?
Talvella ne boggerit vasta onkin mielenkiintoiset maantieurissa.
Varsi on kiinni suoraan Simpukkatehostimen varressa, eli erillistä iskaria ei ole ja ei ravista rattia yhtään, mutta kori heiluu selkeesti ylösalas renkaitten pintaheiton takia. Tuli mieleen että voisko olla että uudet renkaat on varastoinnissa painunu montulle yhdestä kohtaa lattiaa vasten jos ollu vaikka vielä painoa päällä ? Toisaalta luulis että monttu oikeis ajossa.

Viimeksi muokannut Lentäjä : 04.11.2013 22:09
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2013, 22:30
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Boggerit ja kaikki muutkin ristikudosrenkaat menee paikallaan seistessä "kantikkaiksi", varsinkin maastopaineilla seistessään esim yön yli.
Mutta niiden pitäisi kyllä notkistua melko nopeasti takaisin pyöreiksi. Eli ensimmäiset kilometrit voi olla pomppuisia mutta kyllä 10-15min ajon jälkeen pitäis jo tasaantua.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2013, 22:36
Lentäjä:n Avatar
Lentäjä Lentäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Boggerit ja kaikki muutkin ristikudosrenkaat menee paikallaan seistessä "kantikkaiksi", varsinkin maastopaineilla seistessään esim yön yli.
Mutta niiden pitäisi kyllä notkistua melko nopeasti takaisin pyöreiksi. Eli ensimmäiset kilometrit voi olla pomppuisia mutta kyllä 10-15min ajon jälkeen pitäis jo tasaantua.
OK, tuo oli hyvä tieto, Olisko tuo Suikka liian köykänen noin isoille renkaille, ettei suoristu helpolla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2013, 08:31
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ei tuo kovin kevyeltä näytä, Make-LJ:n Suzuki painoi 1170kg ja samankokoiset boggerit ei kyllä pahemmin viskannut, ei apukuskin penkillä oluttölkki vaahdonnut asfaltin päällä ajaessa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2013, 10:40
Lentäjä:n Avatar
Lentäjä Lentäjä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ei tuo kovin kevyeltä näytä, Make-LJ:n Suzuki painoi 1170kg ja samankokoiset boggerit ei kyllä pahemmin viskannut, ei apukuskin penkillä oluttölkki vaahdonnut asfaltin päällä ajaessa.
Pitää käydä puntarissa ihan uteliaisuuttaan, täällä on sellanen turverekkapuntari tuossa lämpökeskuksella. Kaukanahan tuo on alkuperäisistä painoista, veikkaan että menee yli 1500 kilon.

Kaikesta päätellen noissa renkaiden epäpyöreydessä on nyt joku ihme ongelma joka pitää tutkia enstilassa. Isompi tasapaino-ongelmahan selviää kun pistää akselit pukkien päälle ja pyörittää pyöriä paikallaan isolla vaihteella, jos ei ihmeemmin täristä niin jäljellä on ainoastaan tuo renkaiden kantikkuusongelma. Niin ja ratissahan ei tuntunut mitään tärinää joten ei ihan pielessä luulis olevan tasapainon puolesta. Keula vaan hauskasti souti ylösalas.

Viimeksi muokannut Lentäjä : 05.11.2013 10:43
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:47 (GMT +2).