![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ovatko nuo isoimmat koneet 2 tahtisia, entä jollain tavalla ahdettuja?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Yleensä isot koneet on 2-tahtisia, ja niissähän on vähintään huuhtelupumppu (vai miksikä sitä kutsuttiinkaan?), mutta yleensä ahdetaan muutenkin. Käsittääkseni 2-tahtidiesel ei toimi ilman ahtamista ollenkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua? En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen Puhtaalla spekuloinnilla ![]() "hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
2-T diesel vaatii sen huuhtelupumpun koskapa diesel palaa aika epätäydellisesti vajaalla ilmamäärällä, eikä ilman imutahtia saa riittävää ilmamäärää. Mustan savun määrä voisi olla aika huima ilman huuhtelua.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yks kaksitahti DD on tehty missä ei ollu huuhtelupumppua. Joku 30-40 luvun keksintö, tais jäädä ihan prototyypiksi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaas ny lissää näitä 2 tahteja.
http://www.youtube.com/watch?v=vS_dnFVYGpA Ei palijo kierrokset humpaa kuhan käynnistyy. Ja tuosa vielä saman sarjan 6 sylinterinen versio. http://www.youtube.com/watch?v=qmUvgbKiW-g http://www.youtube.com/watch?v=yqjq5aU8dnE Viimeksi muokannut Jjurva : 02.11.2013 11:39 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine? Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia? Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna. siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen. Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pick-up pullinkia.
"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI "pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta tuossa minun viestissä tarkoitin juurikin sitä, että ilmaa täytyy saada palotilaan (ja nimenomaan siten että kampikammion voitelu ei häiriinny/sekoa) Ja tuo ajatustasolla ollut; 4t diesel 2-tahtiseksi, helppo homma jos verrataan sitä vanhaan bensa peräprutkuun.... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sieltä opiskeleen ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Noissa isoissa 2T-moottoreissa S/D-suhde on niin iso, että palotilan huuhtelu ei toimi ilman pakotettua huuhtelujärjestelmää. Eli ilmaa painetaan palotilaan jollain tavalla, jotta sinne saadaan riittävästi puhdasta ilmaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Maamoottoreita on isojakin 2-t dieseleitä ilman huuhtelupumppua. Eivätkä juuri savuta ilman kuormaa, rasituksessa tieten vähän muttei pahasti.
Tuosa yksi pieni. http://www.youtube.com/watch?v=06hTaoLZgBI Täsä vähän isompi. Tuosta lienee olemasa 6sylinterinenki versio. http://www.youtube.com/watch?v=At8XY9E_QU0 Onko nämä sitten isoja jos tuoho laivakonneesee vertaa, äänet kohillaan ainakin. Viimeksi muokannut Jjurva : 29.10.2013 20:30 |