![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() oulun motonet myy ainakin venyviä jakopään hihnoja ![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos se väitetty tienpinnasta irtoava metallimuju löytää tiensä suljettuun jakohihnakoteloonkin, ja kuluttaa hihnapyöristä lähtien kaikki paskaks, niin mitä se sama pöly aiheuttaa sitten muissa moottorin osissa? Johan tuollainen taikapöly menee ilmanputsarin läpi koneeseenkin?
![]()
__________________
-Pauli- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
On tainnu tämän diagnoosin tehny itsekkin nauttia samaa taikapölyä
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yllättävän paksussa mujussa on kyllä jakopäänkopan sisus tuossa yhessä volkkarifooruminki Audissa, kuvissa 50 tkm ajettu remmi. http://aijaa.com/tyCks9 http://aijaa.com/a3GDtc Ihan kun olis turvesuolla ajeltu. ![]() Ja ei tosiaan mitenkään pelkästään VAGgiin liittyvä ongelma, myös muissa merkeissä tuollapäin samaan tautia. Jossain oli juttua että Hiaceissa samaa ongelmaa, mutta Hiluxeissa ei. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mitenköhän onkos lämmöllä jotain tekoa, jakohihnahan on yleensä melkein alimpia osia autossa ja lämminkin monesti kitkan ja muun vuoksi
Sekä ilmanottohan on yleensä keulassa monesti ajovalon takana eikä auton alla missä leijuvaa pölyä on aina ajaessa, harvemmin pöly valojen eteen alta enään nousee.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuo pöly ei välttämättä näytä tuolle suodattimessa.
Aikanaan kun tuota ilmiötä mietin, niin tein sivistymättömän arvauksen; tuo pöly, kosteus, kumi ja hihnapyöristä syöpyvä materiaali muodostaa tuon ruostepölyn. (siis tuo pöly on syövyttävää kosteuden ja kumin rikin kanssa) Raitisilmasuodattimet ja koneen ilmansuodattimet ovat samanvärisiä kuin muualta tulleissa autoissa. Ja tuo ilmiö ei käsittääkseni koske kaikkia autoja samassa laajuudessa, VAG peräisissä nähtävästi pahimmastapäästä. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vag autoista kokemusta enemmänkin ja tuo ongelma enimmääkseen 2000-> autoissa.
Eipä tuolle pölylle ole fakta selitystä olemassa mutta jotain tekemistä on hihna/hammaspyörä materiaaleillakin. Jotka ei tuota usko niin welcome to see ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se oo melkein VAG missä on ennenkin jo kautta aikain hihnapyöriä kulunut ja normaalissa remminvaihdossa ollut tapana ainakin merkkihuollossa vaihtaa? Muissa merkeissä ei hihnapyörät silleen kulu.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
http://www.hs.fi/autot/Volkswagen+Ja...0a6fb5b229a009
Volkswagen: Jakohihnojen katkeamisen syy on selvitetty
__________________
Jeep ISORY |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin yhden korjaamon tiedän luopuneen Gates -remmien käytöstä ja siirtyneet pelkästään Continentaliin. Ongelma kuulemma korjaantui tällä ja reklaamaatiot remmien osalta loppui siihen. Tämä vain yhden korjaamon kertomaa. --Mika |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kyllähän nuita valitettavasti menee pelkkien kilometrienkin puolesta ilman ylim, kulumista. Ei ole vag yksin tämän ongelman kanssa täällä. Tuntuu vaan että ei tämä ihan kaikissa ole ongelma, lähinnä tuoreemmissa autoissa? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo pöly taas ei ole syy,vaan seuraus joka sisältää kumia,lasikuitua ja metallia,tämä ihan VTT:llä tutkittua,tosin VTT ei löytänyt jakopäästä mitään ylimääräistä mutta ehkä he eivät osanneet/tietäneet etsiä sitä tarkemmin. Eräiden toisten tutkimusten mukaan tuolta jakopäistä ja suodattimista on löydetty BI-metalli seoksia,tuli vaan kuultua kun tuosta aiheesta oli koulutus gatesin toimesta. Tuo ongelma on myöskin moniura hihnoissa,nekin kun ovat alkaneet ruskehtamaan/kulumaan nopeammin. Muutaman vanhemmankin auton tiedän joissa moista pölyä on havaittavissa ollut,nekun eiväit käy enää korjaamoilla remmien vaihdoissa niin niiden ongelman seuraaminen on vähän vaikeampaa. Mutta tästähän pitäisi olla tyytyväinen,tällähän on työllistävä vaikutus korjaamoalalla.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 21.10.2013 19:51 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lappeenrannan seudun offarit? | Repro | Tapahtumat | 582 | 13.05.2014 17:55 |
Mikkelin seudun offarit | V-P | Chit-Chat | 2 | 15.05.2013 20:31 |
Heinolan seudun harrastajia? | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.02.2006 16:29 |
Turun seudun maastot. | Oskari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 31.07.2004 12:17 |
Turun seudun Safareista | ake | Tapahtumat | 2 | 01.04.2004 06:13 |