Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2013, 19:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Nii tosiaan ja se maakaapeli pitäisi olla samaa kalipeeria kuin akkukaapelit muutenkin eli sormen paksuista.

Muuten se maadottelee laatikon ja etuperän ym. Kautta ja seuraukset voi olla mielenkiintoisia.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2013, 19:23
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

siis akun miinus navat menee koneeseen ja on sormen vahvusta. toi oli sellanen mikä lähti moottorin kannesta korin paloseinään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2013, 19:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No meneekö akulta runkoon tai koriin paksua maakaapelia?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2013, 19:37
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

En oo kyl varma ku molemmista akuista menee ainakin koneen lohkon alaosaan eri puolille molemmat. Itse en ole ainaka ottanut pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2013, 19:52
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Tarkista ny vielä että joko akuilta tai koneesta menee paksu piuha runkoon. Jos ei mene niin siinä kohtaa kun kaikki valot on päällä tai tiukka vinssaustilanne niin kaikki kaasuvaijerit,metallipunosletkut, laatikon,perien,ym.laakerit toimii maana ja kun korin jännite laskee huonon maan takia niin säädin antaa lisää magnetointia laturille mikä taas huutaa ittensä tai sen säätimen hengiltä... Ehkå. Tämä on arvaus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2013, 19:54
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Ok tarvii huomen taas tutkailla. Eikä siittä varmaan haittaaka oo vaik laittais yhden paksun maajohdon lisää sinne. Kai??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2013, 20:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No ei. Vaan usein se rungon ja koneen välinen maajohto on jossain kytkinkopan pultin tms.alla ja jos laitteeeseen on tehty esim.kytkin remppaa niin se on saattanu unohtua pois.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2013, 20:21
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

EN oo Toyotan lataus järjestelmään perehtynyt.
Ja vastaavasti jos ja kun neuvojen kysyjä ei itse oikein tiedä mitä kysyy tai mitä hänelle kerrotaan, niin sekin tekee haastetta.

Mutta äkkiseltää kannattaa ainakin maadoitus katsoa kuntoon.

Akulta moottoriin se sormen paksuinen johto.
Lisäksi joko akulta koriin tai moottorista koriin samanlainen paksu kaapeli.
Nythän päästään siihe, että kun laturin maadoitus on moottorissa, ja sitä kautta yhteydessä akkuun, niin kuin pitää.
Niin vastaavasti säätimen maadoitus on koriin, kun säädin on pultattu lokasiipeen, eli korin-moottori-akun väliset maadoitukset kuntoon.
Toki säätimen johto sarjassa saattaa olla olemassa maadoitus karva säätimelle, jota kautta myös maadoitus voi hoitua.

Yhdessä jenkki vehkeessä törmäsin sellaiseen, että tarvike säätimen litin oli käypänen orkkis liittimeen, mutta johtojen järjestyksessä oli eroa.
En muista varmaksi latasiko liikaa, vai eikö se ladannut mitään.
Eli onko uusi säädin orkkis vai tarvike, onko johdot varmasti oikein?

Ja onko uusi säädin ollut vanhassa laturissa kokeiluna paikoillaan, eli onko säädiin voinut jo särkyä vanhalla laturilla, ennen kuin asensit uuden laturin.
Tai onko uusi laturi ollut vanhalla säätimellä paikoillaan, joka olisi voinut särkeä uuden laturin.
Vai onko uusi säädin ja uusi laturi asennettu yhtäaikaa, ja niitä ei ole käytetty vanhojen osien kanssa.

Muutenkin itse melko vähän tullut irto säätimien kanssa pelattua.
Mutta periaatteessahan kaiketi säätimelle pitäisi tulla plus ja miinus sekä 2 karvaa magnetointiin, (joissakin vain yksi karva).
Plussa karva ketoo säätimelle, kuinka paljon virtaa on liikkeellä, se haettu lataus arvo olisi 14.8v
Säädin säätää magnetointi virtaa.
ELi toista karvaa pitkin virta menee laturille, hiilen kautta ankkuriin ja toisesta hiilestä takaisin sätimelle. Joissain versioissa on vain se yksi magnetointi karva ja ankkurilta aplaava menee suoraan maihin.
Laturin sisällä tasa suuntaus diodit, jotka tasaavat lataus virran, menemään tasavirtana akulle.
Joku oikeasti sähköoppinut, voi korjata asia virheet.
Niin ja toki, onkos Toyotassa lataus merkkivalo? Kun jenkki laturissa ei ollut kuin nuo mainitut karvat jotka kirjoitin, kun on ampeeri mittarilla.

Uuden malliset, sisäisellä säätimellä olevat laturit ovat jostain syystä helpompia asentaa, useinmiten piisaa plus-miinus-merkkivalo/heräte. Joten yksi hyvä vaihtoehto on myös uusia koko järjestelmä, ja heivata ulkoisella säätimellä varustetut muuhun käyttöön.

Joten ennen, ennen kuin, särjet uuden kalliin laturin ja säätimen, jos et ole jo särkenyt:
-kannattaa hommata paikalle sellainen ihminen, joka tietää mitä mitataan ja mistä ja tietää/selvittää johdotukset, jne.
TAI
-vie suosiolla autosähkö liikkeeseen, jossa tekevät tutkimuksia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.10.2013, 07:17
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Helppo konsti miten mitata onko maadoituksessa koneeseen tai runkoon vikaa on laittaa apukaapeli miinus napaan ja sillä tökkiä pitkin autoa ei pitäisi räpsiä missään kohdassa.
Plus napoihin ei ole suositeltavaa tökkiä



Niin ja kuka on vaihtanut sen irtosäätimen?
Niitä kun ei kaikkia saa rungostaan maadoittaa ollenkaan.
Entäs onko vahvistinta lisätty audio laitteisiin?


Tulee vaan mieleen, et asentajana on joku assijan tunttija joka tietää kaiken kun kerran on ladan ohjekirja nähnyt


Helpointa olisi jos tosiaan joku joka tietää kävisi katsomassa ja antamassa tuomionsa asiasta.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.10.2013, 09:32
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Voiko sillain ajaa esim korjaamolle että ottaa laturin johdot pois laurista ettei se hajoisi jos ei ole jo hajonnut. Vai tarviiko ottaa jännitteen säädinki pois pelistä nyt tarvittas nopeeta tietoo.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 ulkoinen jännitteensäätimen muuttaminen 61 sisäiselle.. hojo85 Tekniikka & Jutustelu 11 13.12.2011 21:39
puolan mittaus puananen Tekniikka & Jutustelu 0 02.10.2010 11:31
pakolämmön mittaus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 05.06.2009 17:11
Pakopaineen mittaus tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 14 28.12.2008 13:07
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).