![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mut ei luulis olevan laturis vika ku on 1päivänä kokeiltu vaan siittä ku ostin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kokeile laittaa kokeeksi joku toinen akku. minusta akun napajännitettä ei helpolla saa 16 volttiin jos se on kunnossa.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ottiko ne akut irrallaan latauksessa normaalisti virtaa vastaan???
Kuullostas kyl vähä siltä et akku/akut ois sököt? Kannattais kokeilla toisilla akuilla niiku OPA jo tossa sanoki. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mää en nyt oikeen tajua tätä. Miten se akun kunto vaikuttaa latausjännitteen maksimitasoon? Jos säädin on kunnossa niin ei se jännitteen kuuluisi ikinä nousta yli 15v tasolle, oli akku kunnossa tai ei. Ja ei ole mikään ongelma saada rikkinäisellä säätimellä akun napajännitettä 16v tasolle. Muistaakseni jossain suunnistuskisassa pyykkipojan " Rusinantte" latas optiman niin täyteen että akku pullistu, napajännite tais olla 18v... Edelleen olen sitä mieltä että toi uusi tarvikesäädin on viallinen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kun laittaa työvalot ja lisäpitkät päälle niin jännite kyllä tippuu eikä nouse paljon yli 14V Akut ottaa virtaa vastaan kyllä. Eikä tyhjene itsestään ainakaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt lukemat. Näytti. Kierroksilla15.88 Tyhjäkäynnillä 14.35 Sammuksissa 13.20 Pistin yhden maadotus johdon koneen ja rungon väliin kun oli poikki 2.50mm2 kokosta oli johto.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mikä tota jännitteen säädintä ohjaa? nyt tutkittu enemmän niin se jää päälle asentoon ja syöttää jatkuavasti virtaa eikä katkase sitä. Eli kärjet ei palaudu pois päältä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
No tuota osaa tarkasti sanoa mutta oireet viittaa palaseen diodisiltaan.
Eli Autosähköliikkeeseen mars. Ja kaikkine autoineen päivineen niin loppuu turha osien vaihtelu. E: Jos se työntää kaikki kulutus päällä yli 14 Volttia niin laturi saattaa olla vielä ehjä. Oliko tuo nyt paikallaan oleva säädin sen vanhan laturin perässä? Jos oli niin saattaa olla paskana uudemman kerran jos se vanha laturi on ollu viallinen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 07.10.2013 18:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj 60 ulkoinen jännitteensäätimen muuttaminen 61 sisäiselle.. | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.12.2011 21:39 |
puolan mittaus | puananen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.10.2010 11:31 |
pakolämmön mittaus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.06.2009 17:11 |
Pakopaineen mittaus | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.12.2008 13:07 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 |