Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2013, 19:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Onko ln65:sen 4.56 murikkaa tehty kahdella eri pinionin laakereilla kun tuli tuossa räjäytettyä tallin lattialle pari kappaletta ja niissä on ihan erilaiset laakerit. Coctail ei onnistunutkaan
Vai onko vaan valmistajasta riippuvainen kun kulmat on ainakin ihan eri planeetalta keskenään ku vertailin niitä.
No uudet maksoi onneks vaan 35€ tingittynä niin ei suurta tappiota tullu mut ihmetyttää vaan.
juurikin nuo laakereiden kulmat ja rullien lukumäärät heittää noissa halvoissa laakerikaupan laakereista, todennäköisesti eivät kestä yhtä hyvin, kuin "orkkikset", siis eihän toyta tee itse laakereita, mutta ne viimmeiset numerot kertoo paljon...

esim hj-61 olka-akselin alempana laakerina oleva 30303(?): tarvikelaakerissa rullat loivemmalla "kartiolla", ei kestä juuri mitään, kun hakkaantuu pilalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2013, 20:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ei ollu ihan pelkkä kartio ero.
Toisessa oli 32307 ja 30306 mut toisessa 33207 ja 30306.

32307 vrt 33207 on reilu ero joten kumpi setti olis se "oikea" ?

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2013, 20:30
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Question

Joskus kanssa ihmettelin noita eroja kun räppi-hiluxsiin sais takaperiä vaihdella alvariinsa.
Oli 2 -88 ln65 avointa perä murikkaa,näissä oli erinlainen välitys vaikka sama välitys suhde ja laakerit koot eri niin ei saanut noista toimivaa pakettia kasattua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2013, 22:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Ei ollu ihan pelkkä kartio ero.
Toisessa oli 32307 ja 30306 mut toisessa 33207 ja 30306.

32307 vrt 33207 on reilu ero joten kumpi setti olis se "oikea" ?

Siis aina laakerit on "kokonaisuus", esim. nuo laakerit voi asennusmitoiltaan olla täysin samat. (näyttää kyllä isolta erolta "syvyydessä")

Ja tuosta myöhemmästä "tapsa4x4" hiluxin perästä, ja sen välityksestä; Olisi ensimmäinen kerta, kun toyotassa tehdään samaan murikkaa eri hammasluvuilla sama välitys. (tai ei vaan ole sattunut kohdalle, vai puhutaanko nyt vain yhden desimaalin tarkkuudessa? esim. land cruiserin isossa perässä on 37/9 =4,111 ja uudemmassa 41/10= 4,100)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2013, 23:05
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Ei vaan hammas luku oli sama mutta pinjonin halkaisiassa oli eroa samoitten lautaspyörän paksuudessa. Toisen perän puri ite kyseisestä autosta irti ja toinen otettiin samalaisen takaselista irti ja oli malliltaan kanssa ln65 ja lyhyt hytti. Poski laarerit tais olla kanssa erikokoiset.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.10.2013, 17:40
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Ei vaan hammas luku oli sama mutta pinjonin halkaisiassa oli eroa samoitten lautaspyörän paksuudessa. Toisen perän puri ite kyseisestä autosta irti ja toinen otettiin samalaisen takaselista irti ja oli malliltaan kanssa ln65 ja lyhyt hytti. Poski laarerit tais olla kanssa erikokoiset.
Voisko olla peräisin jostain 2wd mallista murikka? Muistaisin jostain lukeneeni, että niissä on jotain eroja. Koitan myöhemmin etsiä sivun mistä noita eroja lueskelin.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.10.2013, 22:03
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.826
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Voisko olla peräisin jostain 2wd mallista murikka? Muistaisin jostain lukeneeni, että niissä on jotain eroja. Koitan myöhemmin etsiä sivun mistä noita eroja lueskelin.
Tätämietin mutta kummatkin purettiin 4wdmalleista jos joku on vaihtanut niin sit voi olla takavedosta?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2013, 22:07
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Jaa a pitäiskö/jaksaisko nyt käydä purkamassa takapotkusta sit murikka irti ja tutkia mitä sieltä löytyy. Tuskin se selvyyttä tuo kuitenkaan vaan sekottaa lisää
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Puhelin numerot katoo ilmoista? Taisto Helpdesk 0 17.05.2008 20:52
OFF ROAD DRIVE -MAGAZINE UUDET NUMEROT myllis O/M/V Muut 0 08.12.2007 22:04
hj:n eturenkaan laakerien vaihto Tekniikka & Jutustelu 2 11.08.2007 14:19
ORD testasi kompressorit, uudet numerot tulleet myllis O/M/V Muut 0 18.04.2007 22:14
puhelin ja numerot hukassa! jjtp Chit-Chat 3 21.06.2006 08:31


Sivu luotu: 07:51 (GMT +2).