![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
oon käyttäny noita ''sementtejä" useita kertoja, ja koskaan ei oo mennyt mitään tukkoon, siis lämppäriä yms. Seuraa vaan purkin ohjeita. Vois kuvitella että termari kannattas olla kokonaan auki ennen kuin laittaa paikkausaineita veden sekaan. Itse olen laittanut suoraan syyläriin, ilman sen kummempia puhdistusoperaatioita. Tai sitten ylävesiletkuun. Sitten antanut käydä ainakin vartin tyhjäkäyntiä kamat sisässä. Joskus tukkii vuodot ja joskus ei. Mutta, tietääkseni sellaista ainetta joka taas tukkisi kansiviat niin en ole koskaan kuullutkaan olevan. Nämä aineet ovat lähinnä syylärin paikkaukseen, lämppärin kennoon yms., ja joskus toimivat hyvinkin tehokkaasti. Velipoika kerran kerto yhestä hiluxista metässä että loppu silminnähtävä vuoto syyläristä ainakin niin hyvin että pääsi vielä ajamaan kotiin. Itse myös noihin vanhoihin romuihin sijoitan aina ensin sen 10-15 € ennen kuin ostan uuden syylärin, pienet vuodot kun joskus loppuvat kokonaan. Ukolla vuoti kerran 900 saabista lämppärin kenno ja aineenlaiton jälkeen ajo vielä 3 vuotta ja sitten möi auton pois. http://www.motormarket.fi/verkkokaup...0_g-p-3887-85/ Nämä olen itse kokenut parhaiksi. Tästä on vielä se rae versio joka on sininen purkki...
Viimeksi muokannut mikkocap : 01.10.2013 07:36 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mistä sä noita paskoja aina löydätkin ??
Jos pakosarjasta valuu pakkasnestettä ulos niin vuoto ei todellakaan ole mikään pieni enää joten lapaset käteen ja kansi pöydälle niin ei tarvii sementin jälkeen taas itkeä miksi vuotaa edelleen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Minkä merkkinen/mallinen keksintö nyt on löytynyt?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Trolli ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Irontite käsittely korjaa myös halkinaisia kansia ja lohkoja, kallista ainetta mutta työmaalla hyväksi havaittua. Kyseinen aine jota me käytettii toki ottaa aikaa kun ensiksi jäähdytysjärjestelmä pestään paketin aineella sitten kuivataan ja laitetaan paikka-aineet pyörimään ja taas kuivatellaan mutta monta kansivikaa on korjattu kun asiakkaalla ei ole ollut aikaa/rahaa teettää kunnon remonttia.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ei varmastikaan Toyota, koska on heti rikki
![]() Jos pakosarjasta tulisi itellä vettä, niin tekisin kansirempan tai paalaisin sen romuläjän. Kaikki sementit on itsensä kusettamista. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
niin tuossa tapauksessa, muutoin ei...
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Mä olen vaihdellut läjäpäin kennoja jotka on muurautunu tosta paikkausaineesta umpeen. Ei se heti ilmene vaan muutaman vuoden päästä. Olennaista vissiin olis vaihtaa nesteet? Toinen on että jos on ilmapussi jossain kohden järjestelmää niin siihen se sitten jäsähtää. Eli jos korjaa niin korjaa kunnolla...
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
#9
|
|||
|
|||
|
niin no en minä tietääkseni väittänyt että se tukkeutuminen ei ookkaan mahollista. varmasti on jos monet niin puhuu ''jollekin'' käyneen. itelle ei oo vaan sattunu, joten tähän mennessä vaan hyviä kokemuksia.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Vähän veikkaan että samaa paskaa on suurin osa palstalaisten maastureista
Vanhoja mätiä paskoja mitä hinkataan.Lainaus:
Mutta jos sementti ei tuota paikkaa niin sitten se on pakko avaa. Siitä kumma juttu että ei sieltä nyt ihan valtavasti jäähdytysnestettä katoa. Lauantaina järjestelmän täytin ja tänään lisäsin litran. Tuossa ajassa tullut mittariin 600km.Lainaus:
Mitä kuulin legendaa tästä amerikkalaisesta töhnästä niin siinä tosiaan järjestelmä putsataan ensin. Sitten tyhjennetään. Sisäkennon kierto blokataan ettei se kenno mene tukkoon. Sen jälkeen neste sisään sementin kera. Annetaan olla joku 15-20min auto käynnissä koko ajan. Nesteet ulos. Sisäkennon blokkaus pois, normi nesteet sisään ja kovaa ajoa. Kuulema tuo on melko isoja vaurioita paikannut. Kun halvalla sain niin ostin mulle Mersun. Ei voi kyllä käsittää miten joku tuollaisista paskoista pitää. Aivan mätiä. Eikä ne ole edes hyvä autoja ajaa. Eikä tuo tekniikka myöskään niin kehuttavaa ole.. Kunnolla ylihinnoiteltuja autoja käytettynä. Onneksi tuon sai tosi halvalla niin voin sen vaikka paalaa kun vituttaa. Mut tuollainen hieno E 300TD. Kivasti se kyllä liikkuu kun polkee sitä, mutta syö dieseliä ihan helvetisti. Vaikka kuin yrittää eco ajoa niin alle 10 tuntuu olevan mahdottomuus. Mitä tuota peliä eräs mersu harrastaja katseli niin sen mukaan sain laitteen todella edukkaasti. Mut C5 oli huomattavasti parempi ostos. Se ei ollut mätä, se oli paremmin varusteltu, sen kaikki varusteet toimi, se oli huomattavasti parempi ajaa, vähemmän vikoja, kulutti puolet vähemmän jne. Mut katsotaan nyt hetki mersua. Ei ole sellaista ennen ollut niin aattelin kokeilla. Seuraavaksi voisin kokeilla jotain italian ihmettä kunhan tarpeeksi halvalla saa. Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
jos se tosiaan on E300TD niin ei oo turbokone ...
laitas kuvaa koneesta / vuotokohdasta kuitenkin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
meinasin kans todeta ihan saman
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
http://www.motormarket.fi/verkkokaup...ine-p-3886-85/
No jos tolla kokeilee, niin kannattaa erotella ne rakeet ja neste(öljy) ja laittaa ensin vaikka 1/3 molempia jäähdytyskiertoon. Sitten menetelmällä papu, muutama kerrallaan lisätä. Kyllä tuolla on menestyksekkäästi useampi pieni vuoto tukittu. (Sellainen, ettei näkyvää vuotopaikkaa oikein paikanna, mutta nestettä kumminkin hiljalleen häviää) Ei tietenkään tuki mitään selviä reikiä, josta neste valtoimenaan vuotaa. Ja jos on kansi halki, niin kyllä ainut keino on vaihtaa... |
|
#15
|
||||
|
||||
|
En ole noiden mököttien ystävä/kannattaja mutta tommosella Bar´s:n papusopalla korjautui ajokuntoon erään kenopään syylari joka halkesi metässä niin että vesi vaan suihkusi ulos.
Ajeli kuukaudenpäivät paisarinkorkki auki ennenkuin jouti syylarinvaihtoon.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Yhteistä oli sitten jokaiselle ettei enää talvella ollut liian lämmintä matkustaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Range tehot katoaa | RRC76 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.05.2012 13:11 |
| Jäähdytys neste haisee bensalle | karvanoppa | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.07.2010 20:35 |
| Ahtopaineet katoaa | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2009 16:42 |
| Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
| Carrols katoaa | SohNah | Kysy MäIteltä | 0 | 17.05.2002 14:17 |