![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko ketään koskaan levittänyt oikeaa automaalia telalla? Millainen pinta tulee? Olisi purkki raskaskalusto maalia ja pitäisi se levittää suzukin päälle... Mutta tila on sellainen että maalisumua ei saisi tulla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Saaks tähän lisätä kysymyksen... Miks ihmeessä jokainen teini saa pakkupullolla siistiä jälkeä talon seinään, mutta jos itse pitäis jotain järkevää maalata niin valuu niin ...? (Mitä teen väärin vai liikaa maalia kerralla???)
Vastaan itseleni parin kokeilun jälkeen... Liikaa maalia kerralla ja liian läheltä sumuttaen... Riittävän kaukaa ja useita ohuita kerroksia kuten purkin kyljessä lukee niin välttävä tulee... Viimeksi muokannut lavanelikko : 29.09.2013 19:00 Perustelu: Vastattu itselle... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
En ole itse maalannut mutta vierestä katsoin kun kaivinkonetta telasivat. Ihan asiallinen pinta siitäkin tuli, ottaen huomioon ettei muita pohjia tehty kuin hiekkapuhallus. Ei kannata ohentaa, ainakaan ennen kokeilua miten tasoittuu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tänä kesänä filmivanereita uretaanimaalilla valkoiseksi maalatessa kokeilin uutena välineenä vaahtomuovisivellintä ja se tuntui tasasella pinnalla kanssa hyvältä vaihtoehdolta. Kaksikomponenttimaaleissa olen huomannut, että kovetteen määrän, kerrospaksuuden ja ilman lämpötilan kanssa on aikamoista tasapainoilua. Pahinta mitä voi tyriä on ehkä jos unohtaa kovetteen kokonaan purkkejen sekaantumisen takia. Muunlaisen kovettuvat epätasaisuudet on helppoa hioa vaikka epäkeskohiomakoneella. Ylempänä ollut kysymys: "Saaks tähän lisätä kysymyksen... Miks ihmeessä jokainen teini saa pakkupullolla siistiä jälkeä talon seinään, mutta jos itse pitäis jotain järkevää maalata niin valuu niin ...? (Mitä teen väärin vai liikaa maalia kerralla???)" Osansa tässä on sillä kun teinien maalaus talon tai sähkökaapin seinään ei pyri suojaamaan korroosiolta ei paljon miltään. Paksuihin pintoihin pyrkiminen on haastavaa ja siksi hirveän paksut maalaukset ei ole aina parhaat mahdolliset. Harvoja maaleja pystyy hyvällä menestyksellä laittamaan paksuja kerroksia kerrallaan. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 30.09.2013 12:20 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tulipahan taas sutattua väriä Bj:hin. Edellisestä kerrasta onkin yli 15v. Hiomista ja hinkutusta parin viikon aamut. Pohjalle joku ihan asiallinen epoksi ja pintaan raskaan kaluston halpisakryyli.
Lopputulos oli pelättyä parempi, mutta silti lievää appelsiinia. Ruisku on Bilteman vähän parempi halpis yläkannu 1,4 suutin, paine noin 2 bar, maalia ohennettu suunnilleen ohjeen mukaan (kertakäyttömuki mitta-astiana). Mitä kannattaisi kokeilla, jos parempaa haluaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olen tässä vuosein saatossa miettiny että miten helevetissä jotku saa talliolosuhteissa täysin sileää pintaa?
Ite olen maalaillut aika paljon kaikenlaista ja joka prkl kerralla tulee appelsiinia. oli sitten raskaankaluston maalia tai parempaa metallihohtoa+lakkaa. Aina sama homma. ihan sama miten koittaa maaliseosta, säätöjä, lämpötilaa tai maalaustapaa vaihdella. Ruiskuna sata hvlp3000 1.3mm suuttimella ja ruiskutuspaineena olen pitänyt ~2bar. Ei pitäs olla ruiskusta kiinni mutta tekeekö talliolosuhteiden kosteus omat kujeensa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No kosteus ei oikeestaan vie kun kiiltoa. HVLP ruisku on tarkoitettu värimassalle. Se hajottaa värin paljon hienommaksi kuin esim. RP malli joka on tarkoitettu lakalle. HVLP mallilla on esim lakan pinta vaikeampi saada kastumaan ja tasoittumaan. Pitää vetää melkein et juoksee edessä aaltona.
Toinen mikä voi aiheuttaa... sumu ei poistu tallista riittävän nopeasti vaan laskeutuu pintaan ja ei sula kunnolla enää=appelsiini pinta. Ja vielä jos päästät sen ensimmäisen harso tai puolimärkä kerroksen liika kuivahtamaan niin se ei välttämättä sula uutta reissua maalatessa. Lisätään vielä et HVLP ruiskull pitäs olla paine 2bar ehkä vähän reilu(riippuu maalarista). Mutta jos säädät sen kompuralta 2bar niin 10m letku pudottaa helposti sen yhden barin painetta.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Viimeksi muokannut -JoNe- : 16.11.2014 22:55 Perustelu: lisäyksiä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
verhoilu asiaa | sos | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.04.2013 20:05 |
Asiaa paskasta? | Lehis | Chit-Chat | 24 | 14.01.2011 11:21 |
Hilux asiaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.09.2010 16:18 |
Auton katon maalauksesta kysymyksiä | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 03.03.2010 07:07 |
Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.07.2009 22:56 |