![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No pakko se on ite kokeilla :)Jäi tuo ohjaus viime laitosta hieman vaivaamaan, osa tangoista ja kiinnikkeistä saattaa jossain tilanteissa huonolla tuurilla kolahella toisiinsa joten pakkohan se oli miettiä uusiks ![]() Ja vaikka nuo uniballit on nyt haukuttu kaikkien toimesta niin pakkohan se on kuitenkin kokeilla ite ![]() Eli pistin raidetangon päihin uniballit normi päiden tilalle ja poistin hydro assarin vanhat kiinnikkeet sekä akselista että raidetangosta. Pyöräytin sylkyn toisin päin ja istutin toisen pään samaan niveleen kuin raidetangon pään ja toiselle päälle uus kiinnike ja panssari akseliin, raidetangon alapuolelle. Heh, joku unohti pyöräyttää letkut samalla ristiin ja hetken ihmetteli kun ei meinannu moottori käynnissä renkaat kääntyä ![]() Nyt pitäs olla kaikilla härpäkkeillä tilaa touhuta ilman kolistelua. Samalla tuli eliminoitua tuo sylkyn aiheuttama raidetangon kääntyminen sylkyn liikkuessa. Uniballeihin tulee vielä kumiset suojukset tässä kunhan postipoika ne saa kuskattua perille. Seuraava muutoksen kohde ois etuvinssi... Kaikkien eri vinssiviritelmien jälkeen jotenkin aina jäi sellanen tuntuma ettei vinssissä ole joko voimaa tai se ei tule kestämään, joten tuli sitten ostettua räikkä warni ![]() Tallista löytyy sopivasti tuo uus Bow Motor 2:nen joten moottori päivittyy heti ja samalla pitänee vaihtaa yks hammaspyöristä että booriakseli passaa + gigglepinin vahvempi pääakseli vinssiin. Tuolle pitäs nyt sitten ruveta peti virittelemään keulalle. Etuylitys kasvaa jonnin verran + paino mutta joskos sitä nyt rupiais pärjäämään tuon vinssaamisen kanssa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No niin, postipoika kantoi nuo nivelien kumisuojat kotio joten nyt pitäs ne laitella paikoilleen ja
keulan ohjaus- ja muut härpäkkeet pitäs olla valmiit testiin. Tämmönen 'paljas' nivel muuttuu tälläseks: Tuon jos tunkis vielä täyteen vassua ni katotaan miten kestää... Sitten alkoikin hidas räikän pedin suunnittelu ja asennus keulille. Ensin pedistä pois ylimääräiset: Sitten pedin paikan merkkaus keulille ja rälläkkä laulamaan, sovitusta: Ei muuta ku keula purkuun ja petiin sivujäykisteet + jatkopala 5mm levystä paikoilleen. Sitten purkurin päihin laatat ja petiin reikiä -> peti on nyt 4 x M10 + 4 x M12 pulteilla kiinni, katotaan kestääkö... Pultit pitäs vielä katkasta tai vaihtaa lyhyempiin. Noin se vinssi nyt sitten istuu paikoilleen, syyläriin on matkaa joku 30mm,: Saishan tuota syvemmälle jos alkais tuon syylärin siirtämään mutta on sen verran iso homma ettei millään jaksa tässä vaiheessa... Seuraavask pitäs varmaan kattoa miten maskia pittää muuttaa että mahtuu paikolleen, maalit pintaan ja sähköt laittaa valmiiks odottelemaan. Kunhan uudet osat saapuu räikkään niin purku ja kasaus ja keulalle. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Empä usko että menee kauaa niin keula on levällään ja peti siirtyy 10cm sisään
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ongelmaksi muodostuu tuo syylärin leveys, vaatii isompia muutoksia kun se on mm. sisälokareita leveämpi + simpukka tulee heti vastaan, jne... Normi vinssi mahtuu tulemaan ylös flektien ja koneen välistä tälläkin hetkellä. Edit: tuossa vielä kuva kuinka paljon tilaa: Viimeksi muokannut mparty : 27.09.2013 08:09 Perustelu: kuva lisätty |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oot sie pilannu hyvän katukelpoisen Jeepin ku tähä topikkiin on liitetty joku kuletusautoa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() pitempiä reissuja kun ei tartte rengasjumpata eikä turhaa pelätä että paskoo vehkeet maastoon, riittää että saa raadon tien varteen ni saap nakattua kyytiin ja kotimatka voi alkaa ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No niin, maskit silputtu vinssin tieltä poies ja ohjauksen lauhdutin siirretty keskeltä laitaan:
Tuohon pitää vielä väännellä tuo kiertävä tanko jäykisteeks noille verkon leukatuille kohdille, mutta muuten pitäs maski olla selvä. Sitten enää releboksin sijoitus joko konehuoneeseen tai maskiin + sähköjen veto, maalia ja vinssin huolto niin siinäpä se taitaa olla tässä vaiheessa. Jos sitä nuo sais vlopun aikana vielä tekastua (paitsi huollon ku ei oo vielä osia), laitettua ne suojakumet noille nivelille ja ehkä ainakin aloteltua noita long armeja niin eiköhän se taas tästä... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |