Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2013, 19:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No pakko se on ite kokeilla :)


Jäi tuo ohjaus viime laitosta hieman vaivaamaan, osa tangoista ja kiinnikkeistä
saattaa jossain tilanteissa huonolla tuurilla kolahella toisiinsa joten pakkohan se oli miettiä uusiks

Ja vaikka nuo uniballit on nyt haukuttu kaikkien toimesta niin pakkohan se on kuitenkin kokeilla ite

Eli pistin raidetangon päihin uniballit normi päiden tilalle ja poistin hydro assarin vanhat kiinnikkeet sekä akselista
että raidetangosta. Pyöräytin sylkyn toisin päin ja istutin toisen pään samaan niveleen kuin raidetangon pään
ja toiselle päälle uus kiinnike ja panssari akseliin, raidetangon alapuolelle.
Heh, joku unohti pyöräyttää letkut samalla ristiin ja hetken ihmetteli kun ei meinannu moottori
käynnissä renkaat kääntyä

Nyt pitäs olla kaikilla härpäkkeillä tilaa touhuta ilman kolistelua. Samalla tuli eliminoitua tuo sylkyn aiheuttama
raidetangon kääntyminen sylkyn liikkuessa. Uniballeihin tulee vielä kumiset suojukset
tässä kunhan postipoika ne saa kuskattua perille.

Click image for larger version

Name:	WP_20130922_18_32_16_Pro.jpg
Views:	291
Size:	70,6 Kt
ID:	41238Click image for larger version

Name:	WP_20130922_18_32_43_Pro.jpg
Views:	289
Size:	81,1 Kt
ID:	41239

Seuraava muutoksen kohde ois etuvinssi... Kaikkien eri vinssiviritelmien jälkeen jotenkin aina jäi sellanen tuntuma ettei
vinssissä ole joko voimaa tai se ei tule kestämään, joten tuli sitten ostettua räikkä warni
Tallista löytyy sopivasti tuo uus Bow Motor 2:nen joten moottori päivittyy heti ja samalla pitänee vaihtaa yks hammaspyöristä
että booriakseli passaa + gigglepinin vahvempi pääakseli vinssiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20130922_18_55_36_Pro.jpg
Views:	315
Size:	82,6 Kt
ID:	41240Click image for larger version

Name:	WP_20130922_18_55_48_Pro.jpg
Views:	284
Size:	87,0 Kt
ID:	41241

Tuolle pitäs nyt sitten ruveta peti virittelemään keulalle. Etuylitys kasvaa jonnin verran + paino mutta joskos sitä
nyt rupiais pärjäämään tuon vinssaamisen kanssa

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2013, 20:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No niin, postipoika kantoi nuo nivelien kumisuojat kotio joten nyt pitäs ne laitella paikoilleen ja
keulan ohjaus- ja muut härpäkkeet pitäs olla valmiit testiin.

Tämmönen 'paljas' nivel muuttuu tälläseks:

Click image for larger version

Name:	WP_20130926_16_08_31_Pro.jpg
Views:	343
Size:	60,9 Kt
ID:	41378 Click image for larger version

Name:	WP_20130926_16_08_15_Pro.jpg
Views:	368
Size:	52,9 Kt
ID:	41379

Tuon jos tunkis vielä täyteen vassua ni katotaan miten kestää...

Sitten alkoikin hidas räikän pedin suunnittelu ja asennus keulille. Ensin pedistä pois ylimääräiset:

Click image for larger version

Name:	WP_20130923_20_25_27_Pro.jpg
Views:	253
Size:	66,8 Kt
ID:	41380

Sitten pedin paikan merkkaus keulille ja rälläkkä laulamaan, sovitusta:

Click image for larger version

Name:	WP_20130923_20_25_10_Pro.jpg
Views:	276
Size:	84,1 Kt
ID:	41381Click image for larger version

Name:	WP_20130923_20_39_16_Pro.jpg
Views:	245
Size:	73,0 Kt
ID:	41382Click image for larger version

Name:	WP_20130923_20_39_46_Pro.jpg
Views:	259
Size:	75,6 Kt
ID:	41383Click image for larger version

Name:	WP_20130923_20_40_02_Pro.jpg
Views:	257
Size:	61,8 Kt
ID:	41384

Ei muuta ku keula purkuun ja petiin sivujäykisteet + jatkopala 5mm levystä paikoilleen. Sitten purkurin päihin
laatat ja petiin reikiä -> peti on nyt 4 x M10 + 4 x M12 pulteilla kiinni, katotaan kestääkö...
Pultit pitäs vielä katkasta tai vaihtaa lyhyempiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20130926_16_07_47_Pro.jpg
Views:	234
Size:	92,1 Kt
ID:	41385Click image for larger version

Name:	WP_20130926_20_11_15_Pro.jpg
Views:	241
Size:	101,5 Kt
ID:	41386Click image for larger version

Name:	WP_20130926_20_11_46_Pro.jpg
Views:	238
Size:	101,0 Kt
ID:	41387Click image for larger version

Name:	WP_20130926_20_12_10_Pro.jpg
Views:	235
Size:	100,4 Kt
ID:	41388

Noin se vinssi nyt sitten istuu paikoilleen, syyläriin on matkaa joku 30mm,:

Click image for larger version

Name:	WP_20130926_20_20_00_Pro.jpg
Views:	277
Size:	110,6 Kt
ID:	41389Click image for larger version

Name:	WP_20130926_20_18_23_Pro.jpg
Views:	268
Size:	106,7 Kt
ID:	41390Click image for larger version

Name:	WP_20130926_20_18_35_Pro.jpg
Views:	267
Size:	102,2 Kt
ID:	41391

Saishan tuota syvemmälle jos alkais tuon syylärin siirtämään mutta on sen verran iso homma ettei millään jaksa tässä vaiheessa...

Seuraavask pitäs varmaan kattoa miten maskia pittää muuttaa että mahtuu paikolleen, maalit pintaan ja
sähköt laittaa valmiiks odottelemaan.

Kunhan uudet osat saapuu räikkään niin purku ja kasaus ja keulalle.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2013, 21:23
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Empä usko että menee kauaa niin keula on levällään ja peti siirtyy 10cm sisään
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.09.2013, 06:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Empä usko että menee kauaa niin keula on levällään ja peti siirtyy 10cm sisään
No vähän sitä silmällä pitäen tuo peti on pultattu eikä hitsattu
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2013, 06:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Saishan tuota syvemmälle jos alkais tuon syylärin siirtämään mutta on sen verran iso homma ettei millään jaksa tässä vaiheessa...
Ei kait paljon ole varaa siirtää vaikka vaihtaisi mahdollisimman ohuet sähköflektit viskon tilalle (vai joko sulla on?), kun ei siellä moottorin ja syylarin välissä montaa senttiä turhaa ole.. Itsellä mittasin sähköflektien kanssa koneen ja syylarin väliin jäävää tilaa, taisi siinä olla 2cm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2013, 07:46
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei kait paljon ole varaa siirtää vaikka vaihtaisi mahdollisimman ohuet sähköflektit viskon tilalle (vai joko sulla on?), kun ei siellä moottorin ja syylarin välissä montaa senttiä turhaa ole.. Itsellä mittasin sähköflektien kanssa koneen ja syylarin väliin jäävää tilaa, taisi siinä olla 2cm
Johan siellä sähköflektit on tilalla. Kyllä siellä tässä kiisselissä sellanen reilut 15cm jos ei enemmänkin ylimäärästä tilaa on.
Ongelmaksi muodostuu tuo syylärin leveys, vaatii isompia muutoksia kun se on mm. sisälokareita leveämpi +
simpukka tulee heti vastaan, jne...

Normi vinssi mahtuu tulemaan ylös flektien ja koneen välistä tälläkin hetkellä.

Edit: tuossa vielä kuva kuinka paljon tilaa:
Click image for larger version

Name:	473000_10151036638593561_1991932935_o.jpg
Views:	301
Size:	116,1 Kt
ID:	41401
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 27.09.2013 08:09 Perustelu: kuva lisätty
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.09.2013, 15:38
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Oot sie pilannu hyvän katukelpoisen Jeepin ku tähä topikkiin on liitetty joku kuletusautoa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.09.2013, 16:31
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Oot sie pilannu hyvän katukelpoisen Jeepin ku tähä topikkiin on liitetty joku kuletusautoa?
No ei nyt vielä sentään, leimassahan tuo ainakin vielä on Volvolla on vain paljon helpompi käydä
pitempiä reissuja kun ei tartte rengasjumpata eikä turhaa pelätä että paskoo vehkeet maastoon, riittää
että saa raadon tien varteen ni saap nakattua kyytiin ja kotimatka voi alkaa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.09.2013, 19:10
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No niin, maskit silputtu vinssin tieltä poies ja ohjauksen lauhdutin siirretty keskeltä laitaan:

Click image for larger version

Name:	WP_20130927_19_47_00_Pro.jpg
Views:	261
Size:	95,6 Kt
ID:	41414Click image for larger version

Name:	WP_20130927_19_48_39_Pro.jpg
Views:	249
Size:	99,7 Kt
ID:	41415Click image for larger version

Name:	WP_20130927_19_52_01_Pro.jpg
Views:	263
Size:	93,3 Kt
ID:	41416

Tuohon pitää vielä väännellä tuo kiertävä tanko jäykisteeks noille verkon leukatuille kohdille, mutta muuten pitäs maski olla selvä.

Sitten enää releboksin sijoitus joko konehuoneeseen tai maskiin + sähköjen veto, maalia ja vinssin huolto
niin siinäpä se taitaa olla tässä vaiheessa.

Jos sitä nuo sais vlopun aikana vielä tekastua (paitsi huollon ku ei oo vielä osia), laitettua ne suojakumet noille
nivelille ja ehkä ainakin aloteltua noita long armeja niin eiköhän se taas tästä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 21:20 (GMT +2).