Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2013, 15:37
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Se mikä on muuttunut, on TDi/CR koneiden alavääntö verrattuna kammiodieseleihin. Ja kun (varsinkin) neloskoneesta puhutaan, vääntö ei ole milloinkaan tasaista pyörimistä.
Koskee vain tyhjäkäynnillä jurnutusta. Sanoohan se järkikin että kone rytkyttää pienillä kierroksilla älyttömästi ja kaikki säteilee suoraan voimansiirtoon. Ja onhan noita suoraruikkareita vaikka kuinka paljon kovalla vauhtiksella. Eli kyllä se väärä ajotyyli sen hajottaa. Ajokierrokset kun pitää siinä ~2000rpm niin kestää aivan varmasti siinä missä muutkin.

__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2013, 16:13
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Mutta eikös se ole nykypvän trendi että opetetaan ajamaan taloudellisesti...Heti kun auto liikkeessä niin vitosta tai kutosta silmään ettei mene liikaa polttoainetta. Noita kytkimiä ja laatikoita on menny maailman sivu isolla vaihteella jurratessa pienillä kierroksilla.

Kyllä se nykypvän kone vääntää........

Kyllä noita kytkin ja vauhtipyörä paketteja saa joka pvä pistää maailmalle. Varsinkin dieseleihin.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2013, 11:46
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Tyypillistä tuuria...

No vauhtipyörä pompsahti luukusta viime viikolla. Kattelin pakettia ja huomasin että pahvilootasssa on kolme reikää toisella sivulla.

Avasin paketin ja katoin kytkinasetelman kohdistustappeja, niin kaksi kolmesta on vääntyny vinoiksi.

Mailailin myyjälle kuvia tapeista ja tyyppi totes että tollanen sen kuuluu ollakkin, käy 100% ja jos ei jostain syystä toimikkaan, niin lähetä takaisin

Ihme ettei väittäny, et ne reiät pitää viilata sopivan kokosiksi asetelmassa

Mistä näitä idiootteja riittää

__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2013, 19:40
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Noihan pitää laikata pois ja asetelma hitsataan tohon päälle?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2013, 20:14
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Okei, vihdoin kerkesin/jaksoin aloittaa remontin.

Millä vitulla saa kytkinhaarukan irti painelaakerista
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2013, 20:37
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Katoin vittu kuuklesta ja ruuvarillahan se irtoo
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2013, 22:20
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Do dih, uusi kokonainen vauhtipyörä asennettu ja toimii.

Pienen pihakoeajelun perusteella ei huomaa eroa entiseen, kärrynvedosta ei vielä kokemuksia


PS On toi liikennekäytöstäpoisto nykymuodossa eri mukava juttu


EDIT: Alle 1300 kierroksen on jyrinää tarjolla jos isommilla pykälillä joutuu vedättään...
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 29.10.2013 22:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vitun huono päivä.. Tikru75 Chit-Chat 2 17.06.2005 22:03
Vitun ajoneuvovero! Homer Tekniikka & Jutustelu 46 16.02.2005 22:20
Kadonneen vitun metsästys Board Games 1 11.05.2004 15:14
Vitun anonyymivammaset tuska This And That 8 14.09.2003 22:48


Sivu luotu: 07:54 (GMT +2).