![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Easterbunny vainaa oli tehty melkein samalla reseptillä. Vääntösauvat kirrattu tappiin, ja takana nopeasti jatketut riiput. Kallistuksen vaimentimet pois, vaihdelaatikolta taakse päin pakoputki pois, ja polttoaine tankki pois. Renkaat 33" korkeat Insat (edellisellä omistajalla 39.5", siksi lokarit...), ja helmat jääneet metsään. Hyvin maavaraa, eikä alustassa tarvinnut varoa oikein mitään, paitsi takakardaania kivikossa. Keula meni mistä vaan yli, mutta taka-akselin murikka otti tietysti kiinni. Surkeat joustot, mutta kitkalukko otti pienellä kaasulla hyvin kiinni. Välitykset riittivät juuri ja juuri kivikossa, joskus kone sammui pahassa paikassa ryömiessä. Kone siis 2.5TD, ja välitykset 4.875.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa pätkässä ei kans muuta kepakot säädetty ihan tappiin.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mun toteutus sellanen että molemmat vakaimet heitetty mäkeen. Edessä 120mm korin korotus ja takana vakio. Vääntösauvat alkuperäsessä asennossa. Takana alkuperästen kierrejousien yläpäässä 120mm korotus eikä korin korotusta. Näin kori suorassa mutta runko etukenossa ja alkuperäset joustot, eli notkee ja hyvä. 35x14,5 renkaat. Takana oma alkuperänen paineilmalukko ja edessä Kaiser lukko. Tuplajakis on rakenteilla ja tulevan talven pimeinä iltoina siirtyy paikalleen. Tuplajakis aiheuttaa näillä näkymin 160mm etukardaanille pidennystä. Takakardaanin pidän vakiomitassa ja siirrän taka-akselia 160mm taaksepäin. Jos välitys onnistuu niin rengastusta olis tarkotus vielä vähän isontaa (38"-40"). Meneehän toi nytki ihan jees, mutta harrastaa pitää
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
pistäppä kuvia minkä näkönen tuo sun pajeros on tommosella "vinolla" korikorotuksella.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Profiilissa yksi huono kuva. Pitää laittaa lisää ku ehtii kuvata.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
itellä toi gen1 pajero ja meininki ois laittaa taakse noi sierran iskarit ku nissä ois joustoa enemmän ku noissa alkuperäisissä niin mites noi lehti jouset pitääkö ottaa latia pois että joustaa vai onko noi veltostunu tarpeeks. mut mites se etu pää kannattaako sinne rueta iskareita pidempiä hommaamaan. ois meininki laittaa 33kumit ja korin korotusta suunnittelin et 50mm nostas ja etu jouset kiristäs ja taakse soa ja kempin lukko saa nähdä eteneekö minnekkään. eteen ois tarrkoitus tehdä kunnos panssarointi ja jykevä puskuri et saa vähän vauhdin kanssa edetä ku on itellä vähän huono tapa menettää hermot ja sit mennään mikä autosta lähtee.
Viimeksi muokannut timbe : 29.01.2014 09:01 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itellä sellaset on suikassa.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Remmiahin eli mekaaninen ahin, offi käytössä? | opelman | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 22.04.2011 00:46 |
eberi offi käytössä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.08.2009 13:27 |
Vakuutusten hinnat ja toimivuus | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.03.2008 21:59 |
Alustan toimivuus ja akselit | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.07.2005 21:02 | |
Arb-lukon toimivuus? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2004 21:34 |