![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Tänään tuli hommailtua tarpeita pitkään kyteneen haaveen toteuttamiseksi, eli BJ42, chevyn 305 moottori+chevyn alumiininen kytkinkoppa samanlainen kun "kivisen" projektikuvissa näkyy. laatikkohan tuossa on 5 vaihteinen. kelläs oli kokemusta toyotan manuaalin ja chevyn koneen keskenään naittamisesta? miten toi kannattas toteuttaa? Chevyn vauhtipyörä ja kytkin olis hakusessa jos jollain on nurkissa ylimääräsenä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Oikein, kasi lätisemään.
Mielestäni kannattaa laittaa heti ruisku (tbi) kun tuohon myllyyn sen saa helpolla kiinni jos ei ole jo ruisku. Sitten mielestäni kannattaa laittaa moniurahihna myllyyn mikäli v-hihnalla. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan? Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
www.alanmiehet.com #1 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sitte kytkin puolelle laitettii letukan vauhtipyörä johon taas koneistaja sovitti HJ-61:sen kytkimen. 2 kertaa on tallin pihalla testattu, poltettu allterrainia asfalttii ja 60km/h ajettu maantiellä, viel ainaki rojut pysyny paikoillaa, eikä luistamista havaittu.
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com Viimeksi muokannut burton : 29.08.2013 07:42 |
|
|||
|
|||
![]()
Minä tein k.o ristisiitoksen bj-40:een: bj:n kopan ja lohkon väliin adabteri välilevy, bj:n vauhtipyörä adapterikalikaalla automaatin vetolevyn jatkeeksi.
Ja tuostakin vanhasta 3-käpäläisestä asetalmasta saa aika pitävän, kun vaihtaa jouset jäykempiin/lisää niitä. Mutta jos löytyy isompi kytkin, mikä sopii koppaan, niin ei liene hätävarjelun liioittelua. ja ilman muuta ruiskulle. |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
muistaakseni tuossa vm 74-80 on 1:nen himppu vajaa viisi..... pienoinen ero tuohon 3,5:een ![]() |
|
|||
|
|||
![]() TBI johtopäätökset
Ja tuolta vielä johtokaaviot Tbi ruiskuun. Tuo ruiskuboxi + johtosarja+ läppärunko löytyy esim Astroista halvalla n50e.
http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Inj...Information-42 |
|
||||
|
||||
![]()
käykös se chevyn kytkinlevy nyt sitten suoraan tohon bj,n 5 vaihteisen lootan akseliin?
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!
Itse mietin silloin kun Capricen omistin, kuinka sen voisi dieselöidä... |
|
|||
|
|||
![]() Paino ja voima
Siinä vaikka pari syytä
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hj:n laatikkoon käy chevyn kytkin, kunhan 10 hampainen, eikä 26.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
moottorin äänet! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaiset vääntökäyrätkin olis kivoja BJ:ssä.
https://www.enginebuilderprofessiona...ebb6_05_06.jpg |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän tämmönen bj:hin sopii tai vaikka lj:hin
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Leima-asemalla tapasin tyypin, jolla oli turbotettu HJ60 ja minun mielestä siinä oli aika mainio ääni!
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Painon puolesta aika tasoissa menee tuollainen tavallinen patarautakasi tai dieseli, mutta jos ajattelee vaikkapa jotain Chevyn alumiinikantisia LS- sarjan koneita tai uudempia Vortec:eja niin moottorin teho-painosuhde on todella hyvin kohdallaan. Siinä jää monet viritetytkin turbodieselit ominaisuuksissa.
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
|||
|
|||
![]()
Leimattavan miedoissa kaseissa on ainakin laajempi käyttökierrosalue, kuin B tai H sarjan koneissa vaikka vääntöä diisseliin saakin ahtamalla. Itse olen aina toisinaan miettinyt omaan Bj:hin kasia, kun nykyään kilometrejä tulee max 5 tkm. Käyttökustannuksissa ei olisi suurtakaan eroa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vähillä kilsoilla juopompikin kasi voi olla dieseliä edukkaampi ajaa, ja ainakin saa olla hymy kasvoilla
![]() Saahan kyllä kaasarikoneestakin kutiteltua tarvittaessa potkua vaikka kuinka ja paljon, mutta monipisteruiskun toimintavarmuus ja tietynlainen käytön helppous ainakin omalla kohdalla puoltaisi uudempaa tekniikkaa vaikka vanhaankin autoon laittaisi. Tehojen kanssa vaan monesti tulisi silloin rajat vastaan ![]()
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]()
pitäs olla hj:n harvapoorinen kytkin akseli, sit kävis. tai näin mä olen sen käsittäny.
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä toyota?? | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 02.02.2011 21:26 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
mikä yleensä rikkoutuu jakolaatikosta toyota | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 27.04.2004 10:20 |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |