Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2013, 21:52
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Tänään tuli hommailtua tarpeita pitkään kyteneen haaveen toteuttamiseksi, eli BJ42, chevyn 305 moottori+chevyn alumiininen kytkinkoppa samanlainen kun "kivisen" projektikuvissa näkyy. laatikkohan tuossa on 5 vaihteinen. kelläs oli kokemusta toyotan manuaalin ja chevyn koneen keskenään naittamisesta? miten toi kannattas toteuttaa?
Chevyn vauhtipyörä ja kytkin olis hakusessa jos jollain on nurkissa ylimääräsenä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2013, 22:25
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Oikein, kasi lätisemään.

Mielestäni kannattaa laittaa heti ruisku (tbi) kun tuohon myllyyn sen saa helpolla kiinni jos ei ole jo ruisku.

Sitten mielestäni kannattaa laittaa moniurahihna myllyyn mikäli v-hihnalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2013, 07:01
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
kelläs oli kokemusta toyotan manuaalin ja chevyn koneen keskenään naittamisesta? miten toi kannattas toteuttaa?
Chevyn vauhtipyörä ja kytkin olis hakusessa jos jollain on nurkissa ylimääräsenä.
Mitä tuosta pitäis tietää?

Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan?

Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2013, 07:40
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mitä tuosta pitäis tietää?

Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan?

Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
ite jouduin sorvauttaa silmälaakerin ku tein tojotan vaihteistolla, ei löytyny mistää sopivaa vaikka 2 päivää googlailin ja piinasin laakerikauppiaita. no se makso muistaakseni 20€ ja laakeripronssista tuli.

sitte kytkin puolelle laitettii letukan vauhtipyörä johon taas koneistaja sovitti HJ-61:sen kytkimen.

2 kertaa on tallin pihalla testattu, poltettu allterrainia asfalttii ja 60km/h ajettu maantiellä, viel ainaki rojut pysyny paikoillaa, eikä luistamista havaittu.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 29.08.2013 07:42
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2013, 22:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minä tein k.o ristisiitoksen bj-40:een: bj:n kopan ja lohkon väliin adabteri välilevy, bj:n vauhtipyörä adapterikalikaalla automaatin vetolevyn jatkeeksi.

Ja tuostakin vanhasta 3-käpäläisestä asetalmasta saa aika pitävän, kun vaihtaa jouset jäykempiin/lisää niitä.

Mutta jos löytyy isompi kytkin, mikä sopii koppaan, niin ei liene hätävarjelun liioittelua.

ja ilman muuta ruiskulle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2013, 20:39
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuossa on vielä tietopläjäys konversioista:

http://www.advanceadapters.com/pdf/tlc_ebook.pdf
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.08.2013, 21:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuossa on vielä tietopläjäys konversioista:

http://www.advanceadapters.com/pdf/tlc_ebook.pdf
Ainakin fj-40 vaihteiston välityksen on jotain muuta, mitä suomessa.

muistaakseni tuossa vm 74-80 on 1:nen himppu vajaa viisi..... pienoinen ero tuohon 3,5:een
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2013, 21:47
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Thumbs up

TBI johtopäätökset


Ja tuolta vielä johtokaaviot Tbi ruiskuun. Tuo ruiskuboxi + johtosarja+ läppärunko löytyy esim Astroista halvalla n50e.

http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Inj...Information-42
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.09.2013, 18:40
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mitä tuosta pitäis tietää?

Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan?

Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
käykös se chevyn kytkinlevy nyt sitten suoraan tohon bj,n 5 vaihteisen lootan akseliin?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.09.2013, 19:44
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!

Itse mietin silloin kun Capricen omistin, kuinka sen voisi dieselöidä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.09.2013, 20:15
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Paino ja voima


Siinä vaikka pari syytä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.09.2013, 20:24
PitBull PitBull ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.05.07
Sijainti: Siuntio
Viestit: 471
Perusasetus

Hj:n laatikkoon käy chevyn kytkin, kunhan 10 hampainen, eikä 26.
__________________
Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.09.2013, 21:19
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!

moottorin äänet!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.09.2013, 22:05
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuollaiset vääntökäyrätkin olis kivoja BJ:ssä.

https://www.enginebuilderprofessiona...ebb6_05_06.jpg
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.09.2013, 22:21
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Kyllähän tämmönen bj:hin sopii tai vaikka lj:hin
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.09.2013, 22:18
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
moottorin äänet!
Leima-asemalla tapasin tyypin, jolla oli turbotettu HJ60 ja minun mielestä siinä oli aika mainio ääni!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.09.2013, 09:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!

Itse mietin silloin kun Capricen omistin, kuinka sen voisi dieselöidä...
Yksipisteruisku nyt on vähän mitä on, oli kyseesä Ford Fiestan litrainen tai iso V8. Mutta modernilla monipisteruiskulla oleva bensakasi on ainakin omasta mielestä ihan pirun kiva ajettava - eikä voi ääniäkään moittia. Vääntää heti alhaalta ilman pienintäkään viivettä, tehoa ja kulkua piisaa tarvittaessa, eikä nyt oikeastaan bensankulutusta lukuunottamatta voi mitään ominaisuuksia varsinaisesti moittia.

Painon puolesta aika tasoissa menee tuollainen tavallinen patarautakasi tai dieseli, mutta jos ajattelee vaikkapa jotain Chevyn alumiinikantisia LS- sarjan koneita tai uudempia Vortec:eja niin moottorin teho-painosuhde on todella hyvin kohdallaan. Siinä jää monet viritetytkin turbodieselit ominaisuuksissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.09.2013, 16:22
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Leimattavan miedoissa kaseissa on ainakin laajempi käyttökierrosalue, kuin B tai H sarjan koneissa vaikka vääntöä diisseliin saakin ahtamalla. Itse olen aina toisinaan miettinyt omaan Bj:hin kasia, kun nykyään kilometrejä tulee max 5 tkm. Käyttökustannuksissa ei olisi suurtakaan eroa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.09.2013, 16:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Vähillä kilsoilla juopompikin kasi voi olla dieseliä edukkaampi ajaa, ja ainakin saa olla hymy kasvoilla

Saahan kyllä kaasarikoneestakin kutiteltua tarvittaessa potkua vaikka kuinka ja paljon, mutta monipisteruiskun toimintavarmuus ja tietynlainen käytön helppous ainakin omalla kohdalla puoltaisi uudempaa tekniikkaa vaikka vanhaankin autoon laittaisi. Tehojen kanssa vaan monesti tulisi silloin rajat vastaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.09.2013, 21:07
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
käykös se chevyn kytkinlevy nyt sitten suoraan tohon bj,n 5 vaihteisen lootan akseliin?
pitäs olla hj:n harvapoorinen kytkin akseli, sit kävis. tai näin mä olen sen käsittäny.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä toyota?? Kratz Tekniikka & Jutustelu 9 02.02.2011 21:26
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
mikä yleensä rikkoutuu jakolaatikosta toyota jjtp Tekniikka & Jutustelu 12 27.04.2004 10:20
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 23:14 (GMT +2).