Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2013, 08:17
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
koulukuntaeroja, ite teen kuten PA miehet tehny vuosikymmeniä, eli levelit kaakkoon, jakotaajuudet kohilleen ja signaalilähteellä sitten pelaa etu/taka/sub/mid/tms kohilleen, tai aktiivijakosella.

rikkoontuuhan kalvot jos liike on "hallitsematon", eli liian vähän virtaa, liiallahan ne kirjaimellisesti palaa, mutta sen rikkoontuneen kyllä yleensä huomaa heti
isommat= enemmän = parempi isompi on parempi, tietäähän sen kaikki tytötkin
Oot kyllä ensimmäinen tuon koulukunnan edustaja minkä minä tiedän, onko tolle joku muukin järjellinen selitys kuin se että kellä on eniten taustakohinaa ?
PA-säätäjistä en tiedä kun sillä ei ole mitään tekemistä hifin kanssa.

Laadukkaat=parempi=yleensä myös enemmän.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2013, 10:11
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tarkotin HV notta jos melua(ääntä) haluaa PALJON, niin vaikka miten hyvin tekisi, niin pienillä tehoilla ja aneemisilla kalvoilla ei sitä saa mitenkään samaa määrää kun kunnon vermeillä.

eikä kohinat tai häiriöt yleensä muodostu ongelmaksi, kun signaalilähteeltä säädetään tasot oikein, eihän tuolla systeemillä soiteta koskaan ns "täysillä" ja pelkästään päällä ollessa kunnossa ja oikein asennetut vehkeet ei saa pitää hurinoita ja huminoita.. trikkihän on siinä, että tasoja voidaan mulkata vapaammin lennosta (soittimelta), kun ei ole tehty ns karkeasäätöä jo vahvistimilta ja jos vahvarit+kalvot on mitoitettu toisiinsa nähden oikein, ainoa mistä tarvii huolehtia on se, ettet syötä liikaa virtaa elementille. no, jos syötät niin sen rikkoontuneen kyllä haistat heti ainiin, suurin syy varmaan on laiskuus = ei jaksa pyöriä viikkotolkulla peräkontissa vaan ropeltaa ääniä autoa ajellessa enkä oikeen tiedä, autohifi vs hifi, vaikea kysymys vastata ainakin minusta..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.08.2013, 12:09
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tarkotin HV notta jos melua(ääntä) haluaa PALJON, niin vaikka miten hyvin tekisi, niin pienillä tehoilla ja aneemisilla kalvoilla ei sitä saa mitenkään samaa määrää kun kunnon vermeillä.

eikä kohinat tai häiriöt yleensä muodostu ongelmaksi, kun signaalilähteeltä säädetään tasot oikein, eihän tuolla systeemillä soiteta koskaan ns "täysillä" ja pelkästään päällä ollessa kunnossa ja oikein asennetut vehkeet ei saa pitää hurinoita ja huminoita.. trikkihän on siinä, että tasoja voidaan mulkata vapaammin lennosta (soittimelta), kun ei ole tehty ns karkeasäätöä jo vahvistimilta ja jos vahvarit+kalvot on mitoitettu toisiinsa nähden oikein, ainoa mistä tarvii huolehtia on se, ettet syötä liikaa virtaa elementille. no, jos syötät niin sen rikkoontuneen kyllä haistat heti ainiin, suurin syy varmaan on laiskuus = ei jaksa pyöriä viikkotolkulla peräkontissa vaan ropeltaa ääniä autoa ajellessa enkä oikeen tiedä, autohifi vs hifi, vaikea kysymys vastata ainakin minusta..
Enpä oikein tiedä mitä tähän pitäis enää vastata
Vähän tuntuis olevan autohifin alkeet hukassa mutta kukin tyylillään Älä ny ainakaan ajon aikana ala säätämään yhtään mitään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2013, 19:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

heh, siis kyl mie aika paljonkin noista ymmärrän, mutta joitain juttuja tehny ihan erilailla kun ns hoocee autohifi ukot, johtuen ihan siitä, että sähkö tuo leivän pöytään ja jotkut piintyneet uskomukset ammattilainen tietää olevan epätoseja jo ihan fyysiikan ja sähkötekniikan perusteiden takia. senkin takia tuosta sanoin, että "autohifi" on miusta aika vaikea kysymys tai termi, koska täysin suoran äänen ulos saaminen auton kaltaisessa haastavassa ympäristössä on lähes mahdotonta. tuollanen "hälläväliä" tyylinen säätäminen on helppo tapa saada "ok" ääni ulos, jos esimerkiksi itse asennukseen ei ole viilattu satoja tunteja ja tuhansia rahaa kiinni, riittää kun lyö kamat kasaan ja on ostaessa kattonu summittaisesti, että kalikat osuu edes jotenkin kohdilleen ja sen jälkeen sen säätelyn voi tehdä hyvälaatuisella soittimella tai juurikin jakosella, jos peräkontissa haluaa nuohota. perus taviksen on aika pirun hankala lähteä sorvaamaan se "paras" laatu vahvarien kesken, koska sen korva ei kuitenkaan kuule niitä pieniä virheitä. kun taas sellainen jolla on tarkka korva, saa varmasti hyvinkin nopsasti ok setupin aikaan, ihan perustuen aiempaan kokemukseen ja hyvään kuuloonsa. tälläisiä kavereita vaan on aika harvassa, joskin prosentuaalisesti aika pirun moni kuvittelee olevansa tuollainen itelläkin sen verran jo kuulossa vikaa, että on pakko pyytää kavereita apuun jos meinaa saada vehkeet soimaan edes suurinpiirtein oikein mentiin muuten aika paljon offtopikkiin... sorry, it was theotherguy!
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2013, 21:47
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
heh, siis kyl mie aika paljonkin noista ymmärrän, mutta joitain juttuja tehny ihan erilailla kun ns hoocee autohifi ukot, johtuen ihan siitä, että sähkö tuo leivän pöytään ja jotkut piintyneet uskomukset ammattilainen tietää olevan epätoseja jo ihan fyysiikan ja sähkötekniikan perusteiden takia.
En tarkoita mitään kinaa tästä asiasta tehä, jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee
Mutta ihan silkasta mielenkiinnosta haluisin kuulla noista piintyneistä uskomuksista jotka on epätoseja ammattilaisen silmin, mitä tarkoitat tällä ?
Ite oon reilu viitisentoista vuotta harrastellu autohifiä (fasca:ankin liityin yheksänkytluvulla ) ehkä vähän pidän itteeni hoocee ukkona ja absoluuttisen tarkan korvankin luulen omaavani en voi silti sanoa tietäväni kaikkea mutta kokemusta on kyllä monenmoisesta hommasta ja aina tullu opittua uutta. Joten jonkinlainen näkemys on alasta ja ne sähköpuolen paperitkin löytyy(vaikkei uskois), tosin ei ne tuolta pöytälaatikosta ole vielä leipää tuonu mutta kumminkin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2013, 20:10
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ihan ensimmäinen joka tulee mieleen on johtimen poikkipinta-ala, eli se, että virtajohdon pitää olla aina joku aivan järjetön, siis tuohan on aina "fakta" ja siitä osa oikeen hiiltyy kun lyödään laskelmat eteen ja todistetaan, ettei esim 20A virralle tarvita 30cm vetoon välttämättä 50mm^2 kaapelia..
ny menit ja käräytit ittes, tuut viellä saamaan pirusti tyhmiä kyssäreitä liittyen musisointiin, kunhan seuraava autorojekti käynnistyy
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol GR kuumenee Jugga Tekniikka & Jutustelu 13 06.09.2005 14:37
HJ-60 vaihdelaatikko kuumenee? Donut Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2005 18:44


Sivu luotu: 03:48 (GMT +2).