![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onko mitään tyyppikilpeä? Porin Konepajan valmistama B.M.V. (Björneborgs Mekaniska Verkstad), olisiko 8-10hv malli, yleisemmin kutsuttuna "Porilainen", näin äkkiä kuvasta luntattuna. Kaksitahtinen diesel, iskutilavuutta taisi olla n. 2.3L jos en väärin muista. Jäähdytysnestetankki tuosta ainakin puuttuu, ei kannattane hirveän pitkiä aikoja pyöritellä ilman sitä. Itselle voisi tuurillaan syksyllä tulla samanmoinen, jos työkaveri on nyt saanut kaupat hierottua loman aikana... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tällä kylällä on yks isäntä kuka on noiden kans pelaillu ja pitää paikallisissa tapahtumissa näytöksiä. Voin kysellä tutuilta nimeä ja yhteystietoja, jos tarvetta ilmenee neuvoille tai avulle.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuommonen samanmoinen on ja viimeksi viimekesänä sitä käytelly. Tälle kessää ei oo tullu otettua esille. Kuula kunnolla lämpimäksi, käsipumpulla alakusyötöt ja pyöräytys vauhtipyörästä ni siittäpä se käynnistyy. Syöttöä ehtii säätäämään sittenkin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo.pitää ottää videon pätkää kunhan saan sen laiteltuu. ilmeisesti mäntä jumissa kun nyt ei pyörähtäny vauhti pyörästä(pari vuotta sit vielä pyöri. millähän tuo olis hyvä liotella irti?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
naapurin setällä oli kans maamoottorissa mäntä jumissa niin se kaatoi männän päälle polttoöljyä antoi liueta, aina välillä koitti sekä lisäsi polttoöljyä niin sillä se irtosi ja hyvin toimii.
__________________
mulla ei oo tojotaa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiä katottunu suurin puute käymiselle taitaa olla ruiskupumpulta suuttimelle menevä putki. Voitelupumpun toiminta ja öljyn määrä on myös syytä tarkastaa. Siis tuo laatikko, missä tuo B.M.V teksti on. Vivun pitää liikkua herkästi, jos on pumppu jumissa, niin romua tulee siitä ja itse moottorista.
Puolipuristusta ei näissä varsinaisesti ole, vaan palotilasta on hanalla varustettu kanava, josta seuraillaan palotilan lämpöä hehkutuksen aikana pyörittelemällä konetta ees taas. Kun höyry on sopivaa, niin tulppa kiinni ja käyntiin nykimään. ![]() Kuulan hehkutus tulee aina suorittaa ajanhenkeen puhalluslampulla tai kosaanilla, ei missään tapauksessa "pilleillä" pistemäinen lämpö ajansaatossa tekee halkeamia kuulaan ja sitten onkin tiedossa romua taivaalla ja hiukan muuallakin. Kampikammiossa on tyhjennys hana, josta pitää tyhjentää kampikammio sinne kertyneestä öljystä tai ylimääräsestä polttoaineesta, koneen ollessa sammuksissa. Sinne jos kerääntyy öljyä ja kone alkaa käymään niillä, niin taas on leikki kaukana. ![]() Polttoainetankin kun sijoitat niin, että se pääsee valumaan pumpulle, ni homma pelaa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jep, hehkukuula-sytytteinen kaksitahtinen. Linkin videossa paineilmakäynnisteisenä. Kannattaa katsoa koko video.
https://www.youtube.com/watch?v=AG1MnXkHhlM
__________________
Jukka |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty MAA | Heegi | O/M/V Muut | 0 | 09.04.2010 06:35 |
Maa-ampiaispesän hävitys? | Repro | Chit-Chat | 64 | 29.10.2006 23:46 |
Pohojom'maa huamio! | kharju | Tapahtumat | 54 | 23.09.2005 20:55 |
oma maa mansikka.... | patsuk | Chit-Chat | 10 | 06.05.2005 00:05 |