Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.08.2013, 07:31
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Korotus tulossa tännekin.
Olin suunnittelemassa vinssiä keulaan ja huomasin että korin kororus kannattaa tehdä ensin...'

Voisitko Joker vastata seuraaviin jotka mahdollisesti aiheuttavat hankaluuksia.
Ja mieluusti kaikki jotka ovat ko operaation Kingiin tehneet voivat vastata.
Näitä kysymyksiä varmaan lukee moni korottaja mielenkiinnolla:

1. Mistä hommasit pitemmät pultit? Oliko ne uudet normaali millikierteellä?
2. Suunnittelin 50mm korotusta, käsittääkseni siihen asti se on helpoin tehdä?
3. Minkä levyiset korotuspalat olis parhaat, 40mm, 50mm 60mm, vai mikä?
4. Onko pyöreä ainoa mahdollinen korotuspalam ja nailon oikea materiaali?
5. Mihin väliin sen korotuspalan laitoit korisssa ja mihin lavassa.
6. Jouduitko jatkamaan tankin letkua?
7. Muutitko jäähdyttimen korkeutta vai vaihdoitko letkut, entä lämppärin letkut?
8. Ohjaustehostimen letkut riitti varmaan entiset?
9. Ohjausakseli tulikin jo tuossa edellä.
10. Muut letkut, johdot, mitä piti muuttaa/vaihtaa

Kiitoksia etukäteen...

__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2013, 14:48
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

]Korotus tulossa tännekin.
Olin suunnittelemassa vinssiä keulaan ja huomasin että korin kororus kannattaa tehdä ensin...'

Voisitko Joker vastata seuraaviin jotka mahdollisesti aiheuttavat hankaluuksia.
Ja mieluusti kaikki jotka ovat ko operaation Kingiin tehneet voivat vastata.
Näitä kysymyksiä varmaan lukee moni korottaja mielenkiinnolla:

1. Mistä hommasit pitemmät pultit? Oliko ne uudet normaali millikierteellä? Otin hyllystä ihan mm kierteelliset
2. Suunnittelin 50mm korotusta, käsittääkseni siihen asti se on helpoin tehdä?
Samalla menee 60mm jonak tein
3. Minkä levyiset korotuspalat olis parhaat, 40mm, 50mm 60mm, vai mikä?
60mm tankoa muun kuluineen sen 50€ sarja
4. Onko pyöreä ainoa mahdollinen korotuspalam ja nailon oikea materiaali?
kantti putkikin käy umpitankoa mitävaan
5. Mihin väliin sen korotuspalan laitoit korisssa ja mihin lavassa.
korinkaannakkeen ja korin väliin
6. Jouduitko jatkamaan tankin letkua?
ei tietoa kun ei ole lavaa
7. Muutitko jäähdyttimen korkeutta vai vaihdoitko letkut, entä lämppärin letkut?
tuulitunnelia joutuu muokkaan kun nousee kopan mukana
8. Ohjaustehostimen letkut riitti varmaan entiset?
mulla oli liian lyhyt imuletku tehostimella
9. Ohjausakseli tulikin jo tuossa edellä.
teen raurasta 2 cm välipalan väliin kun kerkiin
10. Muut letkut, johdot, mitä piti muuttaa/vaihtaa
erstä oikealta konehuoneesta rungon ja kopan välistä irtos huohotin letkut.

Hiras neliveto ei mene päälle kun keppi ottee kiinni koriin nostan vielä kone-loota paketin saman 6 cm ylös kun kerkiän. patrollista aikoinaan nostin laatikon takapäätä hivenen ylös päin niin meni hiraskin päälle

Kiitoksia etukäteen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2013, 22:37
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Guffaw Näytä viesti
Korotus tulossa tännekin.
Olin suunnittelemassa vinssiä keulaan ja huomasin että korin kororus kannattaa tehdä ensin...'

Voisitko Joker vastata seuraaviin jotka mahdollisesti aiheuttavat hankaluuksia.
Ja mieluusti kaikki jotka ovat ko operaation Kingiin tehneet voivat vastata.
Näitä kysymyksiä varmaan lukee moni korottaja mielenkiinnolla:

1. Mistä hommasit pitemmät pultit? Oliko ne uudet normaali millikierteellä?
2. Suunnittelin 50mm korotusta, käsittääkseni siihen asti se on helpoin tehdä?
3. Minkä levyiset korotuspalat olis parhaat, 40mm, 50mm 60mm, vai mikä?
4. Onko pyöreä ainoa mahdollinen korotuspalam ja nailon oikea materiaali?
5. Mihin väliin sen korotuspalan laitoit korisssa ja mihin lavassa.
6. Jouduitko jatkamaan tankin letkua?
7. Muutitko jäähdyttimen korkeutta vai vaihdoitko letkut, entä lämppärin letkut?
8. Ohjaustehostimen letkut riitti varmaan entiset?
9. Ohjausakseli tulikin jo tuossa edellä.
10. Muut letkut, johdot, mitä piti muuttaa/vaihtaa

Kiitoksia etukäteen...

itsellä ei ole ohjausakselia pidennetty vaikka on 75mm nosto. eli siis riittänee ku löystää ja muistaa kiritäkkin , putkesta en suosittele itse ainakaan tehä noita korotuspaloja, omasta kumpikin keskimäinen ja taaimaiset putket hypänneet korista lävitte, tai jos hitsaa putken päihin laput ja reijät niihin, alapäihinkin myös hyvä tehdä, meinaan kun tuossa mittalin noita kiinnikeitä niin etupäässä on normaalit 75mm + vakio kumilimppu, ja sitten taaksepäin tultaessa oli vaihtelevasti 50mm ja 60mm ja yksi 40mm, nyt jokaisessa korinkiinnikeen kohdassa laitettuna 4mm laput runkoon ja pellinpalat putkien sisään niin ei hetkeen tule läpi, ja nostosta viellä että apparin puoleltahan joutuu irrottamaan ohjaustehostimen letkun kiinnikkeen että pääsee nousemaan, omassa syylärin letkut on oikein tyylikkäästi putkilla jatkettu, ja eikös laatikon johdot tule koriin kiinni myös? kyllähän johdot ja letkut viimeistään sitten huomaa kun autoa lähtee nostamaan. mutta itse suosittelen nylontankoa tai kiekkoja. (kiekkoon vaan reikä ja pieniputki sisälle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.08.2013, 18:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
itsellä ei ole ohjausakselia pidennetty vaikka on 75mm nosto. eli siis riittänee ku löystää ja muistaa kiritäkkin , putkesta en suosittele itse ainakaan tehä noita korotuspaloja, omasta kumpikin keskimäinen ja taaimaiset putket hypänneet korista lävitte, tai jos hitsaa putken päihin laput ja reijät niihin, alapäihinkin myös hyvä tehdä, meinaan kun tuossa mittalin noita kiinnikeitä niin etupäässä on normaalit 75mm + vakio kumilimppu, ja sitten taaksepäin tultaessa oli vaihtelevasti 50mm ja 60mm ja yksi 40mm, nyt jokaisessa korinkiinnikeen kohdassa laitettuna 4mm laput runkoon ja pellinpalat putkien sisään niin ei hetkeen tule läpi, ja nostosta viellä että apparin puoleltahan joutuu irrottamaan ohjaustehostimen letkun kiinnikkeen että pääsee nousemaan, omassa syylärin letkut on oikein tyylikkäästi putkilla jatkettu, ja eikös laatikon johdot tule koriin kiinni myös? kyllähän johdot ja letkut viimeistään sitten huomaa kun autoa lähtee nostamaan. mutta itse suosittelen nylontankoa tai kiekkoja. (kiekkoon vaan reikä ja pieniputki sisälle.

Kröhöm, ne putket on siellä syylärin letkujen välissä sen takia koska siellä konehuoneessa on td moottori ja sd mallin syyläri,syyläreissä eroa letkujen lähdöissä. eli ne ei vaikuta mitenkään siihen korin korotukseen, niin ja ittehän sen korotuksen + alustan siihen laittelin, mulla ne toimi ihan hyvin ilman ongelmia, hytin takimmakiset korvakot korjasin kertaalleen ku ne petti ja putki meni läpi laho vian takia. ja ne takapään putket korotuksessa on sen takia eri mittaset että ne sopi sinne, ku eihän sinne voi laittaa kaikkia samanpituisia korotuspalikoita. ja ne viimiset originaalithan sieltä puuttuu sen rungon lyhennyksen takia, ne on siirretty sinne lavan alle.

ja ne voi olla saanu ihan vähän iskuakin koska meikä ei sitä tötteröä paljo sääliny sillä on hierottu melko tarkkaan kaikki tämän lähiseudun puut ja kivet kastuuko muuten kuskin jalkatilan matto? kannattaa korjata se repeämä sieltä sisälokarista kuskinpuolelta...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 20.08.2013 19:02
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.08.2013, 09:39
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Kröhöm, ne putket on siellä syylärin letkujen välissä sen takia koska siellä konehuoneessa on td moottori ja sd mallin syyläri,syyläreissä eroa letkujen lähdöissä. eli ne ei vaikuta mitenkään siihen korin korotukseen, niin ja ittehän sen korotuksen + alustan siihen laittelin, mulla ne toimi ihan hyvin ilman ongelmia, hytin takimmakiset korvakot korjasin kertaalleen ku ne petti ja putki meni läpi laho vian takia. ja ne takapään putket korotuksessa on sen takia eri mittaset että ne sopi sinne, ku eihän sinne voi laittaa kaikkia samanpituisia korotuspalikoita. ja ne viimiset originaalithan sieltä puuttuu sen rungon lyhennyksen takia, ne on siirretty sinne lavan alle.

ja ne voi olla saanu ihan vähän iskuakin koska meikä ei sitä tötteröä paljo sääliny sillä on hierottu melko tarkkaan kaikki tämän lähiseudun puut ja kivet kastuuko muuten kuskin jalkatilan matto? kannattaa korjata se repeämä sieltä sisälokarista kuskinpuolelta...

aijaa ajattelin että niitä on pitänyt pidentää korinkorotuksen johdosta. no nyt ei pitäisi ainakaan mennä läpi takapäästä, etusissa ei ollut kyllä mitään sanomista, ja kuskin jalkatila / helmat oli läpimädät kun jouluna tuota leimasin joten ne laitettiin jo silloin, huomaa kyllä tuosta kopasta että on nuohottu aika urakalla eikä paljon ole säästelty, mutta metsäänhän nämä on tehty, mutta toisaalta kittiä olisit hieman voinut säästellä.


ja nyt hieman ohi hieman tuosta korinkorotuksesta, passaako tuohon perään laittaa redlinen öljyjä? kun huomaa pienen luiston siellä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.08.2013, 10:03
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

King cap -99 D22 vertailurengas


Löytyykös keltään paperia millä isompaa kummia alle?
Alkuperäinen rengaskokohan (205R16C) ei oikeen salli kummoisia renkuloita, mutta haku tuotti osumaa, että jopa 33 pitäis saada muutoskatsastettua riittävillä prosyyreilla.
Isännälle tuupattiin 265/75R16 kummit ja varmistettiin sopivuus oldmanemun pakoilla ja kääntöjousilla. Hyvin sopii pyörimään, eikä edes näytä vielä isolta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.08.2013, 10:27
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Löytyykös keltään paperia millä isompaa kummia alle?
Alkuperäinen rengaskokohan (205R16C) ei oikeen salli kummoisia renkuloita, mutta haku tuotti osumaa, että jopa 33 pitäis saada muutoskatsastettua riittävillä prosyyreilla.
Isännälle tuupattiin 265/75R16 kummit ja varmistettiin sopivuus oldmanemun pakoilla ja kääntöjousilla. Hyvin sopii pyörimään, eikä edes näytä vielä isolta.

minulle leimalla sanovat että 51mm saisi mukamas vakio kokoon nähden suurentaa? toisaalta jotkut puhuvat että joko ajoneuvon merkkiliikkeen korjaamon tai tehtaan lapulla saisi katsastettua jopa 35¨ saakka? korjatkoon joku viisaampi jos olen väärässä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.08.2013, 13:16
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Näihin vanhempiin saa ilman mutinoita 31x10.5, isommat aiheuttavat inssillä otsasuonen tykytystä...
Jotkut kehuivat saaneen isommatkin? Täällä foorumilla jossain välissä kyselin tuon isomman rengaskoon mahdollistavien paperien perään, ei kuulunut eikä näkynyt...
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2013, 07:15
pahamaja pahamaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: Kesselilä, Finland
Viestit: 48
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Löytyykös keltään paperia millä isompaa kummia alle?
Alkuperäinen rengaskokohan (205R16C) ei oikeen salli kummoisia renkuloita, mutta haku tuotti osumaa, että jopa 33 pitäis saada muutoskatsastettua riittävillä prosyyreilla.
Isännälle tuupattiin 265/75R16 kummit ja varmistettiin sopivuus oldmanemun pakoilla ja kääntöjousilla. Hyvin sopii pyörimään, eikä edes näytä vielä isolta.
Ei kai se nyt isolta näytä kun omassa D22 on vakiorengaskokoina 205R16C ja 255/70R16. Eli miltei vakiokoinenhan tuo 265/75 R16 on eli korotusjousillahan se jää miltei alimittaiseksi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.09.2013, 10:34
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

No niin no


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahamaja Näytä viesti
Ei kai se nyt isolta näytä kun omassa D22 on vakiorengaskokoina 205R16C ja 255/70R16. Eli miltei vakiokoinenhan tuo 265/75 R16 on eli korotusjousillahan se jää miltei alimittaiseksi.
En mää kyllä sitä alimittaiseksi sanoisi noilla kevyillä korotuksillakaan. Vakioalustalla ei sopinu raapimatta pyörimään ja korotuksillakaan ei tarvi vielä haaveilla orkkis etukuraläppien paikalleen asennusta. 255/70R15 on 739mm korkea ja 265/75R16 on 804mm korkea (stro norm.)
Vertailuksi vaikka se perinteinen 31/10.50R15 on sen 775 korkea.

Sanotaanko että, lain sallimissa korotusrajoissa ei juuri tuon isompia kummeja voi laittaa. Tietysti vielä pelaamalla vanteiden et:n kanssa nuokin saisi varmaan hiukka paremmin mahtumaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.08.2013, 18:40
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
aijaa ajattelin että niitä on pitänyt pidentää korinkorotuksen johdosta. no nyt ei pitäisi ainakaan mennä läpi takapäästä, etusissa ei ollut kyllä mitään sanomista, ja kuskin jalkatila / helmat oli läpimädät kun jouluna tuota leimasin joten ne laitettiin jo silloin, huomaa kyllä tuosta kopasta että on nuohottu aika urakalla eikä paljon ole säästelty, mutta metsäänhän nämä on tehty, mutta toisaalta kittiä olisit hieman voinut säästellä.


ja nyt hieman ohi hieman tuosta korinkorotuksesta, passaako tuohon perään laittaa redlinen öljyjä? kun huomaa pienen luiston siellä?

Mä en tiedä niistä pakkeleista mitään ku en oo siihen nissaniin sitä laittanu, enkä kyllä muihinkaan mettä peleihin...


niin ja ei saa 33 " renkuloita leimattua vanhaan kingcappiin, jos ei mee ameriikan pojan manuskalla konttorille ja toivoa että menee läpi niinkuin väärä raha...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.08.2013, 19:42
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

saa


D22 saa 33" leimattua ihan käyttöohjekirjasta löytyvää vertailurengasta näyttämällä.

Itselläni näin tehty. Auto D22 2005.
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.08.2013, 21:18
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Onkohan noissa sitten vuosimallien välissä eroja kun tuossa 99 vuosimallin käyttöohjekirjassa on mainittu vai 205R16C ja toiset vähä matalammat oisko olli 245/70R15.
Eikös king cap D22 ole kuitenkin valmistettu 98-05 välinen aika? Eli voiko käyttää 05 vuosimallin papereita 99?
Olisiko mahdollista saada kopiota tuosta sivusta jossa mainittu isommat vertailurenkaat?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 00:45 (GMT +2).