![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Mikä/Kenen tekemä Lukko? Ihan uteliaisuuttani:Jos/kun tuo Jeepin perä on arka tuolle hammaspeikolle; Ja niitä shimmataan valmiiksi pieleen(käsitinkö oikein?): niin olisiko tuo jopa mahdollinen syy/osasyy? (Timo_L: "Mulla oli etuperä tiukaksi shimmattu ja hammaskosketus varsin syväksi") niin silloin rasitus ei satu hampaan keskelle: siis hammas lähtee (väsymisenkin kautta) murtumaan. Toki tuo Lukkokin voi olla alkuperäinen syy: Näyttäs saaneen kovaa kohtelua jo aikaisemmin, ruuvipenkin? hampaan jäljet näyttäs olevan kyljessä. -> jos on sairastanut tuota hammaskatoa jo aikaisemmin, niin tuo lautaspyörän kiinnityskehä, joka nyt pettänyt, on voinut saada kipeää jo aikaisemmin. -> jos leikitellään ajatuksella; että tuo lukon kuoren hajoaminen väsymismurtuman kautta olisi alkuperäinen syy, niin tuo hammasmurtuma sopii hyvin kuvioon seuraavaksi, ja sitten kun jako ei enää mene tasan, niin perän kuoret/poskilaakerit/pukit aika ahtaan paikan/suuren voiman edessä. Minkä kokoiset renkaat? jeepin välityksistä ei tietoa, mutta jotenkin tuo 1500rpm kuulostaa pieneltä bensakoneen kierroksiksi, siis voimaa ei varmaankaan ollut menossa mitenkään hirveästi, ja varsinkin jos porsi tasaisella vedolla ilman hyppyä? ja vielä takaset tukevasti kentässä? Oliko jossain video/kuva tuosta tilanteesta?
|
|
#2
|
|||||||
|
|||||||
|
Lainaus:
Tarttis olla vanhempi HP D60 king pin akseli.. ja leimasetä voisi tuumailla hetken jos tuon laittaisi alle. Tosin tallista löytyisi kyllä sopivanlevyinen GM 14 pulttinen tuon kaveriksi, sitten enää vähän korin vahvistusta ja 38.5 boggerit alle ja leimalle! ![]() Lainaus:
Nykyisellään aika paljonkin näkee tuolla suuressa maailmassa kohtuu tiukaksi shimmattuja periä ja pinioni vähän normaalista poiketen juuri siksi, että hammaspeikko EI iskisi niin helpolla. Kyllä tuossa minun akselissa hammaskosketus oli ihan sitä mitä pitääkin, sen näkee myös lautaspyörän sekä pinionin hampaista. Voin niistä napsaista kuvan kunhan ehdin. Ei tuo mikään hammasvälyksetön paketti tietenkään ollut, sillähän polttaisi välityksen alta aikayksikön.. Hammasvälys taisi olla aika lailla tehtaan speksien minimissä ja pinioni hivenen tavallista lähempänä hampaan juurta. Se ei riko välitystä, toisin kuin liian "pinnalla" oleva tai välyksen suurimmassa ääripäässä oleva.Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 06.08.2013 22:24 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
No no no, pitäskö muka provosoitua?
Haha. Hyvä yritys. Kunhan saan Grand ZJapan "valmiiksi", niin katotaan miten sen paikat kestää. Johan tässä on yhtäaikaa ja peräkkäin ruuvattu kolmea autoa, joten huvittas välillä vähän ajellakin. Sitä kokoaikaa jaksa tallissa röhnöttää rikkoontuneita paikkoja korjaamassa ja kuvailemassa, toisin kuin eräät! ![]() ![]() Muuten kuten lienen joskus maininnut, niin Moparin 360:n isku on paaaljon 318 konetta pidempi, joten alakierrosvääntöä on ihan tajuttomasti enemmän. Sikäli tiheet välitykset yms. saa helposti aikaan samaa tuhoa Jeepin omille akseleille isoilla renkailla, mitä esim. 2,5L TD-kone manuaalilla. Toi 5.9 sopis ehkä paremmin nakkikioskille Remmi-Range-rovereiden kiusaksi kuin maastoon. XJ/TJ pikkukasilla ja vieterialustalla olisi peto, mutta sehän jo todettiin ettei taida kannattaa yrittää, kun ei löydy sopivaa kenkälusikkaa motin sovitukseen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ei siitä provosoitua tarvitse, mutta totta toinen puoli ainakin
ohuet akseliputket (kuten on D44a:ssakin), heikohko banjo (kuten D44a), ohuet vetarit, turhan heikko välitys, c-clip akseli (kuten ZJ:n D44a). Kasikone 33" renkailla ja painavahko auto jo aikalailla kiusaa d35:n kestävyyttä, mutta järkevällä ajolla se kestää minkä kestää edit: mielellään sitä itsekin välillä metsässä rymyäsi, mutta tahtonut lyhyeksi jäädä ajot ![]() Ei mikään estä 5.9 koneisella metsässä ajoa, hienosti se sinne sopii, mutta etuperä on metsäolosuhteisiin liian heikko - varsinkin tiheämmillä välityksillä. Vääntökäppyröiden perusteella 5.9 tuottaa saman n.2000rpm tietämillä mitä 5.2:n huippuvääntö on jossain 3000rpm kohdin, joskin 3000rpm alueella ne isommankin version parhaat väännöt löytyy. Varttimaili- vedossa tuokin kone herää silti kunnolla eloon vasta selvästi parin tonnin jälkeen - hassua sinänsä koska alakierroksillakin vääntöä on hyvin tarjolla. Tuohon vaikuttanee se että Jeepin 5.9 koneessa on vähän eri nokka kuin perus truck- padassa, se muistaakseni tuottaa huippuväännöt ja tehot vähän ylempänä, mutta alaväännöt on kuitenkin hyvin lähellä samaa. Piti tilata tähän Doug Thorleyn peltisatsit jenkeistä (miltään muulta valmistajalta ei löydy 5.2/ 5.9 koneeseen ZJ- spekseillä peltisarjoja, ja tuokin jo lopettanut valmistamisen! ), koska alkaa olla ne viimeisetkin kappaleet jo kiven alla, mutta homma kaatui budjettivajeeseen kiitos hajonneen etuperän. Olisi vielä mukavasti tuonut vähän lisää herkkua pellin alle
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 07.08.2013 00:12 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo no jos Joukan ZJ:n CV-nivelet kestää kuutoskonetta ja 33" TSL:iä, niin kaippa mullakin ristikkonivelet kestää kasia. Mää panostan nyt alustan toimintaan, se kun on halvempaa kuin lukkojen, välityksien sun muiden vastaavien kamojen hankkiminen saati särkeminen. Eikä tää nyt ollu pottuilua, vaan mun kitubudjettiajattelua. Jos sitten joku särkyy, niin pihasta / tallista löytyy osia ja aina voi miettiä, tuliko virhe jo rakentaessa vai ajaessa.
Kun rakentelutopiikkeja lukee, niin väistämättä tulee ajatus päättymättömästä kilpavarustelusta ainakin itsensä ellei toisten kanssa. Sikäli olisi mukavaa pitää kokonaisuus eheänä ja "samasta puusta veistettynä", jottei mikään kohta ole ollennaisesti heikompi tai vahvempi kuin toinen ja muodostaisi sen puolesta varmaa sulaketta. Vaikka niinhän tässä aina tuppaa käymään!
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |