![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
bensanpaineet.. hmm.. ehkä joo, tosin sekin varmaan kyllä laihalle mennessä rupeis käynti heikkeneen. suuttimet vois olla kanssa, millähän niitä kattois. katalysaattori, hmm, täytyypä käydä tallin nurkassa tarkistamasta miltä se näyttää.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Vanhan putken kun irrottelin varisi sen sisältä tommosia irtotuotteita, katti itsessään tuli noilla palasilla tyhjäksi ja loput kuuluu olevan vaimentimessa sisällä. En myöskään tiedä millä olen tuommoisen lommon saanun vaimentimeen yläpuolellekkin ![]() Kävin vauhtikauppaostoksilla ja hankin öky rst osia, katti on joku fia:n hyväksimä rallimalli metallinauhasta tehdyllä kennolla ja vahvalla seinällä, ei halkeile palasiksi kuten keraamiset. Vaimennin on halvempi kopio flowmaster deltasta, olishan noi pitänyt edes kiillottaa että olis vähä bling bling. Kuvassa näkyy myös "silleen äkkiä" korjattu traction bar. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin joo, ja johan rupes taas auto kulkemaan ja kiihtymään, äänetkin hiljeni entiseen nähden hieman.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole ihmekkään, jos on katin sisuskalut silppuna pakoputkea tukkimassa. Saattaapa olla että käyhä mökissäkin vähän vähenee
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Äänet on kivat, mistäs saatas lisää tehoa ![]() Tämmösten paikkojen takia juduin maalailemaan ja massailemaan pohjaakin "runkopalkkien" ulkopuolelta. Ajotyyli aiheutta sen että massat on toki kauttaaltaan vahingoittunut mutta kun maaliakin oli raapiintunut pois melko paljonniin pakkohan asialle oli tehdä jotain. Pesin auton kauttaaltaan alustasta, aukoilin vähä kaikkia tulppia ja luukkuja. Painepesurilla tuli pestyksi kaikki kolot mihin pääsi, vettä läpi juoksuttaen myös kotelot ja jopa ovet sisältä. Kohdat mistä maali oli vallan puhki otin ja vedin rälläkällä teräsharjalaikan kanssa isommalta alueelta puhtaaksi. Sudin sinkkipohjamaalin ja vähä mustaa sinne, kotelosuoja pintaan(oviin, koteloihin), pari päivää odottelua ja massa päälle. Pakkivalot toimi silloin kun niitä huvitti, lähinnä ei koskaan.. Gojeep sivustolta joskus luin NSS:n putsaamisesta ja ajattelin kokeilla sitä. Ensimmäisenä tietysti joutui kaivamaan kyseisen lootan sieltä vaihdelaatikon kyljestä käteen, senkin homman olis tietysti voinut tehdä silloin kun pakoputki ei olisi ollut kuuma mutta anyway. Katkasiasta lähtee toinen puolisko käteen kun aukasee muutaman ristipääruuvin. Kannessa on kumitiiviste ja akselilla stefa mutta sehän nyt ei estä sitä etteikö sisällä olisi turvetta, nevavehkeissä nähnyt että se kun pääsee jopa umpitilaan sisälle ![]() Purettu ja puhdistettu tarkastustanne varten, kontaktipinnat oli tummuneet mutta ne lähti mukavasti puhtaaksi metallipintojen puhdistukseen tarkoitetulla tahnalla mikä sisältää oksaalihappoa (vastaava lähes kun kromipuskurin kiillotusaine) ja muuten putsasin turpeet ja muut cleanerillä. Kasatessa laitoin ohuen kerroksen asiaankuuluvaa vassua vaikka siihen varmaan taas vähän turve tarttuukin, mutta se suojaa vähän hapetumiselta ja auttaa kontaktin säilymisessä. Siellä takaisin paikallaan, isosta mutterista säädetään ja kiristetään kytkin paikoilleen. katkasia täytyy säätää oikeaan asentoon niin että pakkivalot myös palaa pakilla ja auto käynnistyy vain vapaalla ja P:llä jonka jälkeen ylemmällä pultilla kytkin lukitaan haluttuun asentoonsa. Jeeppi pääsi päivänä eräänä auttamaan maanmiestään pulasta, hieman oli jo raskaan oloinen kuorma, ei enää liikkunut niin iloisesti eli tehoa lisää? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Aikanaan olin sitä mieltä että en 31" isompaa jeeppiin... No, niitä nyt näkyy olevan hankala löytää mieluisia, oon vähän pettynyt km2 kestoon ja pitoon turpeessa. Hetken mielijohteesta sitte ostin mettäajoa varten käytetyt intercon truxmt renkaat 33"-12.5" koossa. Varaston perukoilla oli yhdet pellivanteet mitkä on odottanut halkaistavia beadlock juttuja jo pari vuotta mutta jäi tähän kiireeseen tekemättä että pääsi rabbitranchille kokeilemaan. Toki pienen jarruepisodin jälkeen, toisesta etusatulasta oli mennyt satula kiinni pitävän pultin jengat ja siinä meni pikkusen päänahkaa kynsien alle enneku oli vaihdettuna korkeammat harjat siihen kierteeseen ![]() Ei mitään, ensikokemalta pito pehmeällä oli parempi kun km2:ssa. Kostealla kylmällä kalliollakin kohtuu hyvä, ei toki mikään paras mahdollinen mutta missä olis. Ison yllätys oli että ne mahtu pyörimään kohtuu vähällä, toiseen takapyörään jouduin laitamaan 5mm spacerin kun rengas hankasi muuten takajousipakkaan. Vanteet toki sais olla 10-15mm ulommas levittävät, sisäänjoustossa näkyy renkaan reuna jossain vaiheessa ottaneen sekä edessä että takana sisälokarin reunaan juuri akseliputken kohdalla. Toinen sakkelikorva takapuskurista otti ja lähti jossain kivikosketuksessa, repes saumoineen kaikkineen irti puskurin vahvikelapusta, samoin kompura tuntuu käyvä kovin taajaan eli kyllä se puskuri jostain nyt sitte vuotaakin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() huoltoa huoltoa, simpukankorjausinspiraatiota haeskellessa tulin purkaneeksi etuperän, murikan poskilaakereissa ei ollut minkänlaista esijännitystä, meinas pudota lattialle koko palikka kun otin laakeripukit auki, on se kyllä kumma mikä sen tekee... samoin pinjonissa oli ihan olematon välys, vaikka sekin pitäis... venyyköhän mun akselinkuori vai mitähäh. laakerit onneksi kunnossa, pinjonin stefa pitää vaihtaa ja vaihdanpa varuiksi vetarin stefatkin, ne kun varmasti sitte heti vuotaa nyt kun tikut on ollut irti, tarttis varmaan hommata jostain ne akseliputken päihin tulevat suojat ettei putket olis täynnä savea aina, kai ne itsekki sorvais mutta... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |