Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.07.2013, 16:51
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Kyllä niissä etukuulissa pitäis normi peräöljy pysyä aika hyvin, jos on kerta uudet pallot ja stefat. Jos vikaa ei löydy tai kannata korjata, niin se "one shot grease" auttaa, tarttee huonomman palljon ja/tai tiivisteen että se valuu läpi. Vaseliinikin toimii liukasteena, jos niveleen ei pääse vesi.

Mutta mun mielipide/kokemus on sellanen, ettei pubissa ole osattu suunnitella öljynpitäviä autoja, eli pieni tippasu kuuluu melkeinpä asiaan, jokapaikasta missä on (pitäis olla) öljyä. Jos sotkee liikaa tai tarttee tarkistaa/lisätä liian usein, niin sitten on ehkä syytä tehdä jotain.

Omissa autoissa eniten pihaa öljyävät etunavat (ei jaksa vaihtaa stefoja) ja simpukat (ei jaksa korjata kunnolla). Maasto-rangen koneen takastefa taitaa vuotaa kans vähän.

Jos/kun vaihdat niitä penkkejä, niin suunnittele vaikka tyrvavyöt etukäteen, ei tuu ylläreitä.

Panhard-tanko ei oo kallistuksenvaimennin, vaan pitää akselin sivusuunnassa paikallaan.

Perien stefoissa ja kardaanin ristikoissa ei mun mielestä ole mitään kummallisempaa. Tai sen pinjoniakselin laipan mutterin momemtin tarkistelisin kyllä eka, että menee tarpeeksi lujaan kiinni. Ja kato vanhoista ristikoista miten päin se rasvanippa on, että tulee ainakin yhtä hyvin uudet.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.07.2013, 19:43
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Joo mulla tuli ton oman ragen mukana noita pusseja muutamia ja ihmettelinkin aluks että mihin nää pitäs työntää Mutta sitten tuli hetki kun kaksi aivosolua törmäsi ja ilmoitti että tuonne kääntöpäähän toi pitäs laittaa.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.07.2013, 21:47
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

jes, hommaan siis one shot greaset rangeen heti paikalla!

stefat periin vaihdan ilman muuta ja nuot väljät ristikot kardaanille, nyt vaan näyttää siltä, että kohta pääsen vaihtamaan "uutta" mottia jossa turbo jes

Samalla tarttee siis laitta tuo kytkinpaketti uusiksi!
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2013, 16:23
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Kyllä niissä etukuulissa pitäis normi peräöljy pysyä aika hyvin, jos on kerta uudet pallot ja stefat. Jos vikaa ei löydy tai kannata korjata, niin se "one shot grease" auttaa, tarttee huonomman palljon ja/tai tiivisteen että se valuu läpi. Vaseliinikin toimii liukasteena, jos niveleen ei pääse vesi.

Mutta mun mielipide/kokemus on sellanen, ettei pubissa ole osattu suunnitella öljynpitäviä autoja, eli pieni tippasu kuuluu melkeinpä asiaan, jokapaikasta missä on (pitäis olla) öljyä. Jos sotkee liikaa tai tarttee tarkistaa/lisätä liian usein, niin sitten on ehkä syytä tehdä jotain.

Omissa autoissa eniten pihaa öljyävät etunavat (ei jaksa vaihtaa stefoja) ja simpukat (ei jaksa korjata kunnolla). Maasto-rangen koneen takastefa taitaa vuotaa kans vähän.

Jos/kun vaihdat niitä penkkejä, niin suunnittele vaikka tyrvavyöt etukäteen, ei tuu ylläreitä.

Panhard-tanko ei oo kallistuksenvaimennin, vaan pitää akselin sivusuunnassa paikallaan.

Perien stefoissa ja kardaanin ristikoissa ei mun mielestä ole mitään kummallisempaa. Tai sen pinjoniakselin laipan mutterin momemtin tarkistelisin kyllä eka, että menee tarpeeksi lujaan kiinni. Ja kato vanhoista ristikoista miten päin se rasvanippa on, että tulee ainakin yhtä hyvin uudet.
eli stefat saa vaihdettua ilman suurempaa purkamista eli ei tartte perää ottaa auton alta poies ja ristinivelet kiinni kuten aiemmin, ok homma! hyvät vinkit, kts kts!
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet Turpo-Urpo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.06.2012 18:03
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.11.2011 15:44
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat Karvinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.08.2009 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).