Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2013, 18:28
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Kannattaa varmaan samalla vaihtaa akseliputken o-rengas uuteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2013, 21:09
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

tarkastele se pyöränlaakeri... yleensä siinä syy vuotoon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2013, 18:36
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

joo muuten hyvin mutta kardaaninpuoleinen stfasta oli kyse
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.07.2013, 21:18
L200 93:n Avatar
L200 93 L200 93 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.12
Sijainti: Loviisa
Viestit: 95
Perusasetus

Eli siis pinionin stefa? Kardaani ales,mutteriin merkit,piikillä mutteriin ja auki, stefa vaihtoon. Kasatessa koita saada kiristettyä samaan kohtaan kuin missä merkit ja siitä hieman yli. Piikillä mutteriin ja kardaani kiinni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.07.2013, 23:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Huolto-ohjekirjasta löytyy momentti, millä pinjonin pitäisi lähteä pyörimään.
Siis vanhoilla laakereilla; ja momentti on minusta aika iso; ainakin esim. hdj-80 etuperässä, mikä lienee peilikuva tuosta Wokkelon perästä?

Jos momenteista ei tietoa:
siis minä kiristäisin "heilumattomaksi" siis että ei klonkkase kardaanin laipasta heiluttamalla, ja sitten niin paljon lisää kiristystä, että vaatii 2-3x enemmän voimaa, että pinjoni lähtee pyörimään.

L200 93 ohjeet muuten ylemmillä korjauksilla ok; mutta öljyt pois ensimmäiseksi!

Ja tuo aikaisemmin mainittu huohottimen tarkistus/päivittäminen on puhdasta realismia: ne huohottimet ovat huomattavan yleinen syy öljyvuotoon, jo uutena niillä on yksi negatiivinen ominaisuus: ne päästää paineen perästä pois, mutta ei ilmaa jäähtyvään perään -> siis tarkoitus on että alipaine imee pienimmätkin öljytipat takaisin perään; ja 20-30v aikana kaikkea kivipölyä stefan ja kardaanilaipan väliin, siis sekä laippa/että stefa kuluu. ja tuo umpeen paskoittunut/ruostunut tms. venttiili ei enää päästä edes painetta ulos -> kun perä lämpenee ajossa, niin vuotaa öljyt ulos

Ja kaikki vain muutaman tipan tähden (siis autosta ei saa vuotaa öljyä, ei edes korroosiosuojaksi...)

siis JiiPeen vinkki: huohotin korvataan letkulla ja halvalla, yleismallin bensansuodattimella, mikä on semmoisessa paikassa, että ei juodu veden alle: tuolla reseptillä on tullut korvattua muutama orkkis huohotin toyotissa,,,,
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
TARO 4WD -89 ÖLJYT TARO59 Tekniikka & Jutustelu 9 08.07.2013 01:14
Ostetaan astinlauta 4wd hilux/taro calma O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.06.2013 19:25
Myydään M:Taro -92 4wd Herwanni O/M/V Ajoneuvot 1 22.02.2012 20:37
Myydään Taro 4wd -91 -Antti- O/M/V Ajoneuvot 1 03.02.2010 14:44
M: volkkarin taro 4wd hiluximiäs O/M/V Ajoneuvot 15 04.07.2007 20:40


Sivu luotu: 04:40 (GMT +2).