BJ-40/76 |
29.07.2013 23:22 |
Huolto-ohjekirjasta löytyy momentti, millä pinjonin pitäisi lähteä pyörimään.
Siis vanhoilla laakereilla; ja momentti on minusta aika iso; ainakin esim. hdj-80 etuperässä, mikä lienee peilikuva tuosta Wokkelon perästä?
Jos momenteista ei tietoa:
siis minä kiristäisin "heilumattomaksi" siis että ei klonkkase kardaanin laipasta heiluttamalla, ja sitten niin paljon lisää kiristystä, että vaatii 2-3x enemmän voimaa, että pinjoni lähtee pyörimään.
L200 93 ohjeet muuten ylemmillä korjauksilla ok; mutta öljyt pois ensimmäiseksi!
Ja tuo aikaisemmin mainittu huohottimen tarkistus/päivittäminen on puhdasta realismia: ne huohottimet ovat huomattavan yleinen syy öljyvuotoon, jo uutena niillä on yksi negatiivinen ominaisuus: ne päästää paineen perästä pois, mutta ei ilmaa jäähtyvään perään -> siis tarkoitus on että alipaine imee pienimmätkin öljytipat takaisin perään; ja 20-30v aikana kaikkea kivipölyä stefan ja kardaanilaipan väliin, siis sekä laippa/että stefa kuluu. ja tuo umpeen paskoittunut/ruostunut tms. venttiili ei enää päästä edes painetta ulos -> kun perä lämpenee ajossa, niin vuotaa öljyt ulos:eek:
Ja kaikki vain muutaman tipan tähden (siis autosta ei saa vuotaa öljyä, ei edes korroosiosuojaksi...)
siis JiiPeen vinkki: huohotin korvataan letkulla ja halvalla, yleismallin bensansuodattimella, mikä on semmoisessa paikassa, että ei juodu veden alle: tuolla reseptillä on tullut korvattua muutama orkkis huohotin toyotissa,,,,
|