![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
samaa ajattelin itsekin, kunnes viimevuonna vaihtokaupassa sain itselleni pyörän (Honda 1100 super blackbird) ja kyllähän muuten oli yllättävän paljon sivuteiltä eteen ajajia ![]() erottumisen takia moni ajaa pitkät päällä myin pyörän pois aika nopeesti kortin säilymisen parantamiseksi, miten noilla voi ajaa rajoitusten mukaan.. ![]() onhan tää harmi lainkuuliaisia harrastajia kohtaan!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Näytti katsastus välin vaihtuvan joka toiselle vuodelle. Tiedä sitten onko hyvä asia tällä Suomen autokannalla. Allekirjoittanutkin joskus ajeli autolla, missä pakoputki kolahti runkoon montun kohdalla. Eiku se olikin katkennut tukivarsi mikä siellä kolisi...
__________________
RASOR |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuohan oli vain vähimmäisvaatimus, Suomen tyyliin ei sitä katsastuksen väliä ainakaan pidennetä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kjäh kjäh. ja vielä kuukausittainen metelimittaus niille. ja jos möly ylittyy nii rekisteröimiskieltoon koko vehjas.. nimimerkillä viime yön valvonut ku taitaa kylän helvetin perkeleet herätä vasta klo 22.00
__________________
puukko 2 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vittumitäpaskaa, taitaa syksyn suunnitelmat muuttua
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Isoveli-EU valvoo.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Olihan siellä tämmöinenkin kohta.. siis joka toinen vuosi auton eliniän loppuun asti??
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Prätkien katsastuksesta.
Eihän tuosta ole muut kuin rahallista haittaa motoristille jolla on pyörä kunnossa.
Saisivat kyllä muuttaa samalla tuon moottoripyörien katsastuskätännön samanlaiseksi kuin autoisssa. En voi käsittää miksi pitää maksaa liikenne vakuutusta talvellakin? Mitenkähän nuo prätkien vakuutukset menee muissa maissa? t. Ismo ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meilla Australian Capital Territorissa luovuttiin yli 10 vuotta sitten kokonaispainoltaan alle 4500 kilon painoisten yksityiskaytossa olevien ajoneuvojen seka moottoripyorien ja peravaunujen vuosikatsastuksesta, koska vuosikatsastuksella ei todettu olevan liikenneturvallisuutta parantavaa vaikutusta. Meilla on vuosikatsastus alle 4.5 tonnin ajoneuvoille, jotka ovat ammattiliikenteessa, kuten esim. taksit seka yli 4.5 tonnin ajoneuvoille. Lisaksi ajoneuvo on katsastettava omistajan vaihdoksen yhteydessa, jos ajoneuvo on vanhempi kuin 6 vuotta. Kun vuosikatsastukset loppuivat, monet ajattelivat, etta nyt se vapaus koitti. Uuden kaytannon myota katsastusmeihet lahetettiin kaduille ja liikenteeseen, joten katsastus voi tulla milloin vain ja auto on pidettava aina ja jatkuvasti saannosten edellyttamassa kunnossa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uu...ntui-kolarissa http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...-eteen/1223953 http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...-eteen/1078119 Tässä vain muutamia esimerkkejä.... ja läheltäpiti tilanteita varmasti sattuu päivittäin kun autoilijat eivät huomaa moottoripyörää...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Aivan perseestä tää nykyajan touhu. Eikös tämä Suomessa jo kaikissa asteissa kuopattu mutta nyt rahanahneet mulkvistit ajaa läpi tätä. Älytöntä rahastusta kuten koko katsastusjärjestelmä muutenkin. Tutkimuksilla 10 vuoden otannalla 3 tapauksessa onnettomuuksissa taisi olla tekninen vika osallisena kun puhutaan isoista moottoripyöristä. En katsasta vaikka tuliskin tämä, viekää kilvet ja kaikki, sitten se vasta kunnon outlaw meininkiä onkin PRKKL.
Pitkien pitäminen päällä MPllä on ihan jees koska pyörissä on niin surkeita valoja, nimerkillä pappa käänty suoraan eteen kun oli 60kmh vauhtia ja sit pamahti. Sen jälkeen laitoin xenoni valon pyörää mutta nyt se on taas pois kun ei meinaa ballastit ja releet mahtua mihinkään choppausten jälkeen. Tohon meluunkin voisi kommentoida että oma 1.9L V2 pitää aika pahaa ääntä vaikka olen jatkanut putkia ja huiluja puolisen metriä ja kokeillut varmaan 5 eri putkikombinaatiota mutta ei niitä vaan saa määräänsä hiljaisemmiksi. Viimeksi muokannut mikjus : 05.07.2013 09:55 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pitkät valot saattaapi peittää vilkkujen näkyvyyden. Vastaan tuleva auto ei näe kuin auringon kirkkaudella loistavan ajovalon, eikä välttämättä huomaa jos motoristi on aikeissa kääntyä johonkin.
Esim. valkoinen kypärä näkyy paremmin liikenteessä, autoilijat ovat vieläpä varovaisia kun katsovat onko mp-poliisi. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse olen sitä mieltä että kaikki alle 125cc katsastuksen piiriin.
Yksi mikä voisi kanssa vähentää noita virityksiä mopoissa/kevareissa. Olisi 18v ikäraja viritysosien ostoon. Näin joutuisivat odottamaan sinne 18v ikään saakka ja silloin kaikki melkein ovat jo auton ratissa. Tietysti tämä ei auttaisi niitä pellejä jotka ottavat sen rikan/kuristukset pois. Mutta vaikuttaisi varmasti suuresti mopojen viritykseen. Itse omistan kanssa moottoripyörän ja siitä tulee kyllä pidettyä hyvää huolta. En lähtisi ajamaan millään huoltamattomalla pyörällä... |
#15
|
|||
|
|||
![]()
http://www.stat.fi/tup/julkaisut/tie...2_7213_net.pdf
Tuolla on noita lukuja pyöritetty moneen suuntaan, ihan mielenkiintoista luettavaa tämmöset tilastot. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
No, tuohan onkin oikein suuri ongelma; autoilija ei näe jossain valaistusolosuhteissa että moottoripyörä vilkuttaa.... ja meinaa kääntyä jonnekkin: siis autoilija joutuu odottamaan muutaman sekunnin ylimääräistä! Itsekkin olen muutaman kerran meinannut ajaa auton kanssa kolarin, ja naamanilmeistä päätellen autoilijat olettivat että tulen 40 km/h 80 tai 100km/h nopeusrajoituksella. -> ajan päivällä pitkät päällä ainakin 80 ja 100 rajoitukset (normaali H4-umpuo/poltin, xenonit on jo liikaa/provosointia) Ja ainakin minulla moottoripyörä on seisontavakuutuksessa talven. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Jos vähän vielä jatkan offtopikkia:
Minun mielestä prätkien pitkien käytöstä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Häikäisee täysperänkin ratissa suoralla tiellä varsinkin vähänkään uudemmista pyöristä ihan helvetisti ja tekee nopeuden, ryhmittymisen ja liikkeen suunnan arvioimisesta käytännössä mahdotonta. Sillon kun mulla oli pärrä suosin ajolinjaa ajoradan vasemmassa reunassa. Erottaa heti, ettei oo mikään skootteri tulossa. Eikä se pitkien käyttö poista Suomen ikärakennetta teiltä, se vaari tulee välillä eteen vaikka mikä teräsvuori olisi vyörymässä päin. Sitten vielä se turvavälien pitäminen: eihän sitä pyörää näe kääntyvän auton takaa, jos se on liimattuna sinne takapuskuriin tai hyppää yhtäkkiä sieltä sen ohi. Ja sitten taas onkin sen eteen kääntyneen syy, että tuli eteen. Moottoripyörien vihaajat ovat taas enemmistössä ja katsastuspakkorahastuksen puolesta. Varsinkin kun Suomesssa se ajokausi on niin helvetin pitkä, pärinää pitää kuunnella kokonaiset 3 kuukautta kun sattuu jollain olemaan lomalla aikaa vähän ajella. Mopoilijat ja kevarikallet jaksaa vääntää väkisin pakkasilta pakkasille, jotkut jopa talven läpi. Viriosien osteluakaan ei voida estää, jos niihin olisi ikärajat, niin vanhemmat ostaa ne sitten janipetterien puolesta. Ja on yksi jos toinenkin esimerkki missä ihan vanhempien toimesta on skoottereista poisteltu rajoitinprikkoja. Onneksi meillä Suomessa on riittävät määrät ristikkäistä kateutta ja naapurisotia niin kukaan ei jää ilman: uusien autojen omistajat vihaavat vanhoja savuttavia dieselkäyttöisin offivehkeitä mitkä on sen näkösiä, ettei pitäis leimaa antaa pitkinkään hampain. Offimiehet vihaavat kukkahattutätejä, koska ne ei tykkää maastoautoista. Kaikki edellämainitut vihaavat sitä kaveria, joka aina harlikallaan avaa kaasuhanat hiljaisuuden jälkeen kotikadulla. Ja se motoristi sitten vihaa kaikkea, missä on yli kaksi pyörää, koska ne tulee eteen sivuteiltä eikä niillä ole oikeastaan edes näkökenttääkään. Siitä sitten kaikki keksimään toisilleen katsastuspakkoja ynnä muuta aivojumppaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuoden turhake. | Bruno | Chit-Chat | 26 | 10.12.2007 10:54 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
Vuoden moottoriurheilija | h-a-r-z-a | Chit-Chat | 51 | 01.12.2005 21:47 |
K:Ensi vuoden säännöt? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.08.2004 18:57 |
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta | bono | This And That | 13 | 14.03.2003 20:41 |