![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Yleensä se muovinen tarjoustalon pakki itseporautuvilla lattiassa kiinni ja ruuvipenkki jossai pyöräkotelon päällä. Tosi tökerön näköistä ja käytettävyys sitä myös. Härskeimmillään oli hyvinki terveen oloisen 2000-luvun Rangeen pultattu ruuvipenkki paksun kankaisen lattiamaton läpi takajalkatilaan, siis sellasen irtonaisen herrasväen kuramaton läpi. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mää väkästelin aikanaan tuollaiset lootat vaikka ei huoltoauto olekkaan. Noissa pysyy mukavasti kaikki matkassa tarpeellinen pikkutavara ja ovat helposti/nopeasti otettavissa vaikka kontti olisi täynnä kaikkea muuta romua. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mulla riitti katsurille ku oli kiintesti asennettu vetotyökalulaatikko, rautakanki, tunkki ja kompura eikä mittee muuta
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#5
|
|||
|
|||
![]() Itsekkin olen ihmetellyt noita "perhonsidonta penkkejä"
Siis yhdessäkin pajerossa oli noin 4cm leuvoilla oleva ruuvipenkki jonkin olemassaolevan kierteeseen ruuvattu yhdellä pultilla, ja keskellä autoa: siis pitää olla pituutta vähintään 2 metriä, että yltää maasta pitäen käyttämään kontaltaan, taikka sitten alta 1,5 metriä, että sopii kontalleen etupenkkien taakse...
![]() Kun tein taannoin omasta HJ-61:stä huoltoauton, niin pistin talaluukun alareunaan 19mm vanerin, ja siihen 5" ruuvipenkin vänkärin takanurkkaan: siis ruuvipenkki tuli ulos, kun avasi luukun, ja sopivalla korkeudella käyttää. Ja sitten tein "laatikoston"; semmoinen väliseinä/näkösuoja, että sen alle sopi 2 kpl muutolaatikoita. Tuosta hj-61:stä olen montaa kestaa muistellut tuota ruuvipenkkiä, kun jotain olisi pitänyt saada kiinni jonnekkin, jopa muutaman kerran mittailin hdj:n takaluukkua, että jos tekisi samanlaisen ruuvipenkki virityksen. Ja noiden työkalulaatikoiden yms. kiinnitys: kerran cruiserin kaataneena, muistaa aina kuormatessa katsoa pikkuisen miten raskaammat kamat tulee kiinni... Nimittäin vielä elävästi muistan sen tunteen kun pyörittiin sekaisin tunkin, vararenkaan, kirveen yms kanssa ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, oli ylimääräistä aikaa joten kävin vielä huvin vuoksi istuskelemassa (toisella) konttorilla parisen tuntia ja auto on nyt N1G (ennen N1 paku) ja korotus löytyy papereissa. Uuskoppasen tai vanhakoppasen LäJän korkeustietoja ei löytynyt Trafin tiedoista (ahaa?), jotenka mittasivat korkeuden navasta kaareen ja merkkasivat paperiin. Työkalulaatikko tai viilapenkki eivät katsuria kiinnostaneet.
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |