Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2013, 20:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Näitä 'siitä yli mistä aita on matalin' -huoltoautovarusteluja kun lukee niin aina tulee mieleen että miksei sitä voi tehdä kunnolla niin että varusteista on sitten jotain hyötyäkin.
Samaa itekkin ihmetelly, kymmeniä huoltoautoja nähny ja ani harvoin on ollu oman maun mukainen. Takaloosteri kun on pakko olla tyhjä, niin miksei siellä vois olla kunnolliset vetolaatikot ja vermeet niin että niitä vois oikeesti käyttää? Ihan jo siistin yleisilmeen takia. Jotai tämmöstä haen takaa: https://www.google.fi/search?q=landc...iw=480&bih=268

Yleensä se muovinen tarjoustalon pakki itseporautuvilla lattiassa kiinni ja ruuvipenkki jossai pyöräkotelon päällä. Tosi tökerön näköistä ja käytettävyys sitä myös. Härskeimmillään oli hyvinki terveen oloisen 2000-luvun Rangeen pultattu ruuvipenkki paksun kankaisen lattiamaton läpi takajalkatilaan, siis sellasen irtonaisen herrasväen kuramaton läpi. Että ei sitä ees viititty siirtää sivuun... Käsittämättömiä taukkeja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2013, 21:41
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Samaa itekkin ihmetelly, kymmeniä huoltoautoja nähny ja ani harvoin on ollu oman maun mukainen. Takaloosteri kun on pakko olla tyhjä, niin miksei siellä vois olla kunnolliset vetolaatikot ja vermeet niin että niitä vois oikeesti käyttää? Ihan jo siistin yleisilmeen takia. Jotai tämmöstä haen takaa: https://www.google.fi/search?q=landc...iw=480&bih=268

Yleensä se muovinen tarjoustalon pakki itseporautuvilla lattiassa kiinni ja ruuvipenkki jossai pyöräkotelon päällä. Tosi tökerön näköistä ja käytettävyys sitä myös. Härskeimmillään oli hyvinki terveen oloisen 2000-luvun Rangeen pultattu ruuvipenkki paksun kankaisen lattiamaton läpi takajalkatilaan, siis sellasen irtonaisen herrasväen kuramaton läpi. Että ei sitä ees viititty siirtää sivuun... Käsittämättömiä taukkeja.

Mää väkästelin aikanaan tuollaiset lootat vaikka ei huoltoauto olekkaan.
Noissa pysyy mukavasti kaikki matkassa tarpeellinen pikkutavara ja ovat helposti/nopeasti otettavissa vaikka kontti olisi täynnä kaikkea muuta romua.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2013, 21:52
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

mulla riitti katsurille ku oli kiintesti asennettu vetotyökalulaatikko, rautakanki, tunkki ja kompura eikä mittee muuta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2013, 09:14
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Takaloosteri kun on pakko olla tyhjä, niin miksei siellä vois olla kunnolliset vetolaatikot ja vermeet niin että niitä vois oikeesti käyttää? Ihan jo siistin yleisilmeen takia. Jotai tämmöstä haen takaa: https://www.google.fi/search?q=landc...iw=480&bih=268
Onhan tuollaisia nähty palstallakin useita Mullakin oli hodarissa, koko ajan "täydellinen" työkalusatsi kulki mukana, kun tarvetta niille töiden puolesta oli. Nyt se tosin lähti kun koko auto kokee muodonmuutoksen.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2013, 11:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Itsekkin olen ihmetellyt noita "perhonsidonta penkkejä"


Siis yhdessäkin pajerossa oli noin 4cm leuvoilla oleva ruuvipenkki jonkin olemassaolevan kierteeseen ruuvattu yhdellä pultilla, ja keskellä autoa: siis pitää olla pituutta vähintään 2 metriä, että yltää maasta pitäen käyttämään kontaltaan, taikka sitten alta 1,5 metriä, että sopii kontalleen etupenkkien taakse...

Kun tein taannoin omasta HJ-61:stä huoltoauton, niin pistin talaluukun alareunaan 19mm vanerin, ja siihen 5" ruuvipenkin vänkärin takanurkkaan:
siis ruuvipenkki tuli ulos, kun avasi luukun, ja sopivalla korkeudella käyttää.
Ja sitten tein "laatikoston"; semmoinen väliseinä/näkösuoja, että sen alle sopi 2 kpl muutolaatikoita.

Tuosta hj-61:stä olen montaa kestaa muistellut tuota ruuvipenkkiä, kun jotain olisi pitänyt saada kiinni jonnekkin, jopa muutaman kerran mittailin hdj:n takaluukkua, että jos tekisi samanlaisen ruuvipenkki virityksen.

Ja noiden työkalulaatikoiden yms. kiinnitys: kerran cruiserin kaataneena, muistaa aina kuormatessa katsoa pikkuisen miten raskaammat kamat tulee kiinni... Nimittäin vielä elävästi muistan sen tunteen kun pyörittiin sekaisin tunkin, vararenkaan, kirveen yms kanssa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2013, 16:17
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Noniin, oli ylimääräistä aikaa joten kävin vielä huvin vuoksi istuskelemassa (toisella) konttorilla parisen tuntia ja auto on nyt N1G (ennen N1 paku) ja korotus löytyy papereissa. Uuskoppasen tai vanhakoppasen LäJän korkeustietoja ei löytynyt Trafin tiedoista (ahaa?), jotenka mittasivat korkeuden navasta kaareen ja merkkasivat paperiin. Työkalulaatikko tai viilapenkki eivät katsuria kiinnostaneet.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:40 (GMT +2).