Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2013, 17:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ja Jeeppi käynyt todistettavasti ulkona tallista...


Etuakseli tuli kasattua loppuun tuossa aamusella ja etujarrutkin putkitettua ja ilmattua. Tuota putkitusta ja letkun
sijoittelua pitää vielä parsia, mutta muuten mennään tuolla ratkasulla.

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_010.jpg
Views:	2949
Size:	86,1 Kt
ID:	37603

Hieman jäsympi raidetanko ja ohjausvarsikin saapui paikalle, vertailukohteena hodarin vakio raidetanko:

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_009.jpg
Views:	528
Size:	101,7 Kt
ID:	37604

Kääntöpäissä vaseliinit ja peräöljyt perissä, Jeeppi ulos tallista ja koevenytyksiä:

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_001.jpg
Views:	697
Size:	122,8 Kt
ID:	37605Click image for larger version

Name:	WP_20130601_002.jpg
Views:	677
Size:	124,7 Kt
ID:	37606Click image for larger version

Name:	WP_20130601_003.jpg
Views:	739
Size:	108,2 Kt
ID:	37607Click image for larger version

Name:	WP_20130601_004.jpg
Views:	669
Size:	135,9 Kt
ID:	37608Click image for larger version

Name:	WP_20130601_005.jpg
Views:	665
Size:	131,3 Kt
ID:	37609

Takajarrut pitäs putkittaa, line lock asentaa samalla, ohjausta vielä säätää samalla kun vaihtaa nuo jäsymmät tangot paikoilleen,
parlokkeihin tehä vähän lisää tilaa taakse, sisäänjoustonrajottimia muokata edessä ja takana, paineilmatkin on vielä
tekemättä, jne. mutta tunnelinpäässä näkyy valoa jo
Nyt otan muutaman karhun ja kattelen joskos sitä malttas pitää vapaaillan

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2013, 17:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus



Mitähän katsuri mahtaa tuumia jarruletkuista/putkista, kun eikös ylimääräisten liitoksien / jatkoksien teko ole kiellettyjen temppujen listalla, vaikkei tässä akseliväli muutukaan...?

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta
3 luku, Alustamuutokset
11 §, Akseliston muutokset
3. "...jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia..."


http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Melkoset venytykset tuolla näköjään irtoaa!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 01.06.2013 18:07
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2013, 19:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti

Mitähän katsuri mahtaa tuumia jarruletkuista/putkista, kun eikös ylimääräisten liitoksien / jatkoksien teko ole kiellettyjen temppujen listalla, vaikkei tässä akseliväli muutukaan...?

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta
3 luku, Alustamuutokset
11 §, Akseliston muutokset
3. "...jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia..."


http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Jarruputken jatkamisesta tuntuu olevan uusin huhu että se olis nykyään sallittu? -Matti osannee katsurina kertoa
tyhjentävästi mikä se on nykytilanne jos vain lukee tätä threadia?

Konttorillahan tuo viimeistään selviää, eikä ole mikään hullun suuri homma noita muuttaakaan jossain vaiheessa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2013, 17:47
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ja sunnuntain tuherruksia...


Jotain pientä tänäänkin saatu aikaseks, uus raidetanko paikoillaan, painoa 9kg , meinaa ainesputki olla raskasta.
Kääntövarret maalattu ja pultattu nyt lopullisesti paikoilleen.Takajarrutkin putkitettu eli joka kulmalla toimivat jarrut.
Tuli vedettyä koko linja taakse uusiks, oli jo ottanu osumaan maastossa alkuperänen.
Taka-akselille lisätty joustonrajoituspedit ettei iskarit pohjaa sisäänjoustossa. Ja parlokkeja vähän leikottu että mahtuu Irokit paremmin olemaan.

Click image for larger version

Name:	WP_20130602_002.jpg
Views:	364
Size:	70,8 Kt
ID:	37646

Niin ja etukardaania lyhennetty hieman ettei pääse liuku varmasti pohjaamaan.

Alkuviikosta jos sais hodarin raidetangonpäät hommattua niin sais tuon uuden ohjausvarren ruuvata paikoilleen ja sais säätää
aurauksen ja ohjauksen kohilleen plus käännönrajottimet paikoilleen.
Ohjausiskarikin löytäs oman paikkansa tankojen jälkeen.

Sitten joku ilta lukkojen ohjaus ja merkkivalot konttoriin niin alkaskohan se olla jo sitten valmis...?

Välitysten sisäänajo jossain välissä ja sitten kovaa ajoa ja huoletonta pitoa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.06.2013, 18:10
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Tuo jarruputken ja alemman letkun liitoskohta pitäis varmaan siirtää iskarin varteen kiinni, meinaan kuvan perusteella iskarin alapään ja akselin välinen kääntyily nitkuttaa putken poikki jollain aikatalulla.

Oletettavasti jarruputkien ja letkujen pitää olla myös kunnolla kiinnitetty eli senkään ei pitäis konttorilla kelvata että alapää on vaan löysästi reiässään.

Ja laita vaikka klemmarit pitämään putki iskarissa, niin ei ihan pikkurisu vie mukanaan
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.06.2013, 18:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Tuo jarruputken ja alemman letkun liitoskohta pitäis varmaan siirtää iskarin varteen kiinni, meinaan kuvan perusteella iskarin alapään ja akselin välinen kääntyily nitkuttaa putken poikki jollain aikatalulla.

Oletettavasti jarruputkien ja letkujen pitää olla myös kunnolla kiinnitetty eli senkään ei pitäis konttorilla kelvata että alapää on vaan löysästi reiässään.

Ja laita vaikka klemmarit pitämään putki iskarissa, niin ei ihan pikkurisu vie mukanaan
Juu, nuo on tiedossa Ei niin vakavaa etteikö ehtis hipistelemään tässä joskus myöhemmin...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2013, 21:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Alkuviikon saldona line lock asennettu kytkimineen ja merkkivaloineen, paineilmalinjat vedetty
etu- ja takalukoille samoten lukkojen anturien piuhat.

Click image for larger version

Name:	WP_20130604_001.jpg
Views:	437
Size:	73,0 Kt
ID:	37737Click image for larger version

Name:	WP_20130604_003.jpg
Views:	431
Size:	71,4 Kt
ID:	37738

Konttoriin kun kytkee nämä yhteen sähköjen ja paineilmojen kans, pitäs olla lukkojen ohjaus tehtynä.

Click image for larger version

Name:	WP_20130604_002.jpg
Views:	506
Size:	97,6 Kt
ID:	37739

Jos sitä huomenna tai ylihuomenna kattelis tuon ohjausgeometrian kuntoon...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.06.2013, 11:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Jarruputken jatkamisesta tuntuu olevan uusin huhu että se olis nykyään sallittu? -Matti osannee katsurina kertoa
tyhjentävästi mikä se on nykytilanne jos vain lukee tätä threadia?
Ei se ohje mihkään oo muuttunu, toisinaan ongelma että kuka se muistaa missä kohtaa ne liitokset alunperin on ollu. Mutta ei nyt kuitenkaan missään nimessä nippusiteillä iskarin kylkeen. Alapäähän elää melkoisesti eli oltava ehdottomasti joustava. Eli teetä vaikka tarpeeks pitkät teräspunosletkut noihin tai tee Toyota-tyyliin keskemmältä kumiletku(i)lla alas ja siitä sit putkella akselin päähän ja siihen nuo omat letkut satuloille.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.06.2013, 20:08
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Eka rehellinen, oikea testiajo suoritettuna...


Tuli tuossa pyörähdettyä ajamalla ja ajamassa yöttömän yön safarilla, eli nyt sitten akseleilla takana reilut 600km maantieajoa ja pari täyttä päivää maastossa.

Perät ei pidä meteliä tiekäytössä ja kaikki tuntuu pelaavan asfaltilla joten tuntus olevan sen puolesta ok.

Maastossa käytiin parin päivän verran ja lukot ja muut tuntuu pelaavan ja kestävän, ainoa mikä sanoi räks ja poks
oli kuskinpuolen napalukko joka poksahti atomeiksi pakittaessa mutaspoorissa. Pitänee hommata ehdat tuijota osat ja muutama varalle...

Click image for larger version

Name:	1017052_562493907126904_1902747967_n.jpg
Views:	578
Size:	124,4 Kt
ID:	38093

Suht reipasta puskemista ja kaikki tuntuu pelaavan ok.

Click image for larger version

Name:	134.jpg
Views:	660
Size:	95,7 Kt
ID:	38094Click image for larger version

Name:	994288_562493743793587_342471234_n.jpg
Views:	680
Size:	143,6 Kt
ID:	38095 Click image for larger version

Name:	161.jpg
Views:	645
Size:	77,8 Kt
ID:	38096

Peräöljyt tuli vaihdettua jo kerran ennen reissua ekan sisäänajon jälkeen, nyt vois katella perien öljyt uusiks ja
samalla molempien laatikoiden öljyt. Sitten se olis taas kovaa ajoa ja huoletonta pitoa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.07.2013, 19:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Angry

Ja sitten seuraava sulake...


Eli purin tuossa jakolaatikon kun alku kuulumaan reitinsiivous reissulla vähän outoa kurnutusta laatikosta...

Ja jälleen kerran oli planeetan pikkupyörien neulalaakerit saanu kyytiä...

Click image for larger version

Name:	WP_20130706_002.jpg
Views:	358
Size:	78,3 Kt
ID:	38634Click image for larger version

Name:	WP_20130706_003.jpg
Views:	412
Size:	78,5 Kt
ID:	38635Click image for larger version

Name:	WP_20130706_006.jpg
Views:	432
Size:	100,7 Kt
ID:	38636Click image for larger version

Name:	WP_20130706_007.jpg
Views:	403
Size:	75,7 Kt
ID:	38637Click image for larger version

Name:	WP_20130706_008.jpg
Views:	343
Size:	81,6 Kt
ID:	38638

Ja video: http://www.youtube.com/watch?v=j99H2pSoF_E

Tuossa yhdessäkin pikkurattaassa laakerin päädyt ehyet, mutta iso läjä neuloja kadonnut kuin tuhka tuuleen...?
Muuta syytä ei keksitty kuin että nuo pikkurattaiden akselit ei tunnu olevan mitenkään karkastuja kun viila pystyy muuta kuin työntelee koloja akseliin
eli oisko ne ruvenneet kulumaan ja siitä sitten metallihilettä neulojen väliin
-> hiontatahna kadotaa neulat laakerista vaikka laakerin kuoret ehyet?
Nyt pitää yrittää ehtiä ens viikon aikana löytää nuo laakerit, pronssi/teräshelat ja 5 kpl karkaistuja akselinpätkiä
että sais tuon nippuun ja pääsis Lapland Trophyyn paremmilla kuin vakioilla välityksillä...

Tuli tuossa eilen haettua myös kuljetuskalustoa Jeeppiä varten eli nyt pihassa on tuomonen Volvo FL612 7mx2,4mx2,5m kopilla

Click image for larger version

Name:	WP_20130707_001.jpg
Views:	396
Size:	97,0 Kt
ID:	38639Click image for larger version

Name:	WP_20130707_002.jpg
Views:	413
Size:	58,9 Kt
ID:	38640

Tiistaina Volvoa yrittämään leimalle, saas nähä miten käy... Lattiaan pitäs laittaa vähän sidontalenkkejä ja rampit kehitellä näin ens hätään.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 07.07.2013 20:14
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.07.2013, 20:28
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Eli purin tuossa jakolaatikon kun alku kuulumaan reitinsiivous reissulla vähän outoa kurnutusta laatikosta...

Ja jälleen kerran oli planeetan pikkupyörien neulalaakerit saanu kyytiä...
Kovin on tutun näköistä. Minulla meni oma Teraflexin jakis samanlaiseksi muutaman ajokerran jälkeen - Venäjän reissulla. Sen jälkeen olen palannut vakio-231:een ja ongelmia ei ole ollut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 00:30 (GMT +2).