Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2013, 10:40
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa, maasturikategorian autot mennee lähempänä 8-9L/100km + 200-400€ kalliimpi dieselvero (paitsi jos on huoltoauto tms.)

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2013, 11:10
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Grand Cherokee, meil ollu vm 2003 koht vuoden ja jotai pikku hipistelyy tietty ollu mut ite melko pitkälle pärjänny, mersun koneella ja tomaatilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2013, 11:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

2004 asti, eli pitkittäismoottorisissa Passateissa myös sama nelivedon toteutus kuin pitkittäismoottorisissa Audeissa. Kaksi sellaista Passattia omistanut, kummankin 3-4 vuotta ja kilometrejäkin tuli kumpaankin lisää n. 100 tkm eikä suurempaa valittamista noista.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2013, 14:54
Nikso Nikso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: Kotka
Viestit: 132
Perusasetus

Hilux


Hilux on tietty sitkeä peli, maantieajossa alle 100km/h ja vakiopyörillä menee jopa 8L/100km, mutta kaupungissa ja varsinkin talvella helposti 12L/100km ja kyseessä 2,4TD.
Tai sitte neliovinen bensa Hilux mitä taitaa olla suomessa tosi vähä ei ole diesel veroa ja kulutus varmaan enemmän.
Itellä 2,4TD vm.2000 ja ei juuri vikoja ole ollut, tosin pintaruostetta on ollut alustassa ja paljon, mutta vain pintaruostetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2013, 15:07
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Luotettavaa Japanilaista laatua: Suzuki Grand Vitara
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2013, 17:38
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.429
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Jos pitää olla oikea neliveto niin eipäs siinä taida olla kuin Audi, MB, BMW ja Subbe vaihtoehtoina. Ja niistä ns. yksinkertaisimmat/vähäongelmaisimmat nelivedon toteutukset on Audissa ja Subessa (MBllä ja BMWllä on jotain pidemmälle vietyä älyä/kytkentää nelivedon toteutuksessa + ylimääräinen kardaani eteenpäin). Jos pitää olla dieseli niin jäljelle jää Audi. Suben ensimmäisen sukupolven dieseleissä on toaalisen pahoja ongelmia alakerran kestävyydessä). Tosin automaatti + diisseli ei toteudeu kuin isoissa moottoreissa Audilla. Bensa subbe + automaatti => pirusti palaa bensaa, varsinkin "maasturimalleissa". Jos automaatista voi tinkiä niin mä laittaisin A4 1,9TDI Q Audin joko B6 tai B7 korimallina => kohtalaisen luotettava perusmoottori ja pomminvarma voimansiirto, maltillinen kulutus eikä lahoa alle.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa, maasturikategorian autot mennee lähempänä 8-9L/100km + 200-400€ kalliimpi dieselvero (paitsi jos on huoltoauto tms.)
Ehdottomasti samaa mieltä. kokonaisuudessaan varsin edullinen auto ylläpitää ja korjata, jopa ihan diesel-henkilöautona. Kulutus on kohtuullinen, verot kohtuulliset, varaosien saatavuus hyvä.

Jos itelle riittäis henkilömallin auto, olisi se edelleen Audi A4 farkku 1.9Tdi Q manuaali vaihteisena... Oma oli -97 ja ajettu 440tkm, eikä siinä mitään ihmeempää ollu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Grand Cherokee, meil ollu vm 2003 koht vuoden ja jotai pikku hipistelyy tietty ollu mut ite melko pitkälle pärjänny, mersun koneella ja tomaatilla.
Tämmönen on nyt ollu kohta vuoden päivät. Erittäin mukava ajaa, hyvät jakkarat, melutaso eri luokkaa kun vastaavan ikäisessä (esim) Hiluxissa, kokoonsa nähden taloudellinen, 3500kg koukku sitä tarvitsevalle... Antaa hyvät kyydit, ja rahalle vastinetta.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.06.2013, 23:01
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Grand Cherokee, meil ollu vm 2003 koht vuoden ja jotai pikku hipistelyy tietty ollu mut ite melko pitkälle pärjänny, mersun koneella ja tomaatilla.
En oo Jeeppeihin perehtyny ni mistä Jeepeistä löytyy Mersun kone?
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2013, 08:45
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
En oo Jeeppeihin perehtyny ni mistä Jeepeistä löytyy Mersun kone?
2.7 CRD ainakin on, voi olla muitakin en itekään perehtyny ku tähän yhteen, eli sama kone kun E270 mersussa, kaikkine suutin vikoineen :-)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2013, 18:08
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
2.7 CRD ainakin on, voi olla muitakin en itekään perehtyny ku tähän yhteen, eli sama kone kun E270 mersussa, kaikkine suutin vikoineen :-)
Sitten uudemmissa on 3,0 CRD, eli OM 642. 2005 - 2010 Grand Cherokeessa ja Commanderissa ainakin. Itsellä tuo kulmikkaampi noista ja on sekin luotettava ollut. Kulutuksia kun tässä lueteltuna, niin tuossa se keskimäärin 11l satasella. Kaupungissa ja moottoritievauhdissa (kesällä) menee sen 12 - 13 ja talvinoppeuksilla maantiellä voi päästä kymppiinkin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.05.2013, 14:50
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa
Helposti alle kuuden menee matka-ajossa Tdi(AFN)-koneinen quattrofarkku kun poistettiin EGR.

Huonoilla teillä paljon ajettaessa ongelmana on monimutkainen alustarakenne ja suhteellisen heikot pallonivelet joita on paljon...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.05.2013, 23:22
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa, maasturikategorian autot mennee lähempänä 8-9L/100km + 200-400€ kalliimpi dieselvero (paitsi jos on huoltoauto tms.)
No nykyinen mersu vie sen 11-12L bensaa satasella. Ja vastaavan kulutus dieselinä 6-8L
Patrolli vie noin 10L.
Joskus mietittiin että miten sais yhdistettyä mersun tehon sekä mukavuuden ja diesel venton pa-kulutuksen Patrollin etenemiskykyyn.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.05.2013, 23:50
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
No nykyinen mersu vie sen 11-12L bensaa satasella. Ja vastaavan kulutus dieselinä 6-8L
Patrolli vie noin 10L.
Joskus mietittiin että miten sais yhdistettyä mersun tehon sekä mukavuuden ja diesel venton pa-kulutuksen Patrollin etenemiskykyyn.
Oliskohan vastaus Ford Excursion 7,3? Kulutus karvan päälle 10L maantiellä, mukavuus ja vääntö varmasti samat/paremmat kuin mesessä, tavaratila riittää ostoksille, mahtuu koko perhe naapureineen kyytiin ja saattaisi edetä hieman maastossakin. Ainoa murhe on kuorma-auton nopeus rajoitukset ja plussana tietenkin pienet dsl verot.

Olisko RAV4 mistään kotoisin? Saaressa tehtyjä Freelendereja en ostaisi, liikaa tullut kansipahveja ja ikkunanostajia tms. vaihdettua.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.06.2013, 11:16
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Oliskohan vastaus Ford Excursion 7,3? Kulutus karvan päälle 10L maantiellä, mukavuus ja vääntö varmasti samat/paremmat kuin mesessä, tavaratila riittää ostoksille, mahtuu koko perhe naapureineen kyytiin ja saattaisi edetä hieman maastossakin. Ainoa murhe on kuorma-auton nopeus rajoitukset ja plussana tietenkin pienet dsl verot.
Kulutuksen uskoo ken tahtoo. Paperillahan koneessa riittää potkua, mutta auto painaa kuin panssarivaunu joten se siitä. (HDJ, missä pikkusen lisätty syöttöä, kiihtyy paremmin.) Mukavuushan on sitten sellanen asia, mitä on vaikea laittaa järjestykseen. Miten määrittelet "mukavuuden"? Ja mihin mersun malliin vertaat? Esim. ässämersua mukavampaa autoa erittäin vaikea löytää. Ja varusteissa mersu ei kyl jää yhtään jälkeen. Ei nois edes ole mitään erikoisia varusteita, perus jenkkihilppeet. Excursionissa on todella pitkä akseliväli, joten ainaki maantiellä vakaa ajella, kaupungissa toisaalta vitun kankea. Muuten ajettavuutta turha edes verrata oikeastaan mihinkään mersuun. Eipä pärjää fordi siinä vertailussa. Helvetin tilavia ne on, siinä ei yksikään mersun henkilömalli pärjää vertailussa. Mettässähän noi ei mene yhtään mihinkään, syyt siihen varmaan kaikki osaa päätellä: vitun pitkä, kankea, painava, pitkä akseliväli ym. Mut on ne silti hemmetin lupsakoita ja äijämäisiä autoja
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.06.2013, 19:43
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Kulutuksen uskoo ken tahtoo. Paperillahan koneessa riittää potkua, mutta auto painaa kuin panssarivaunu joten se siitä. (HDJ, missä pikkusen lisätty syöttöä, kiihtyy paremmin.) Mukavuushan on sitten sellanen asia, mitä on vaikea laittaa järjestykseen. Miten määrittelet "mukavuuden"? Ja mihin mersun malliin vertaat? Esim. ässämersua mukavampaa autoa erittäin vaikea löytää. Ja varusteissa mersu ei kyl jää yhtään jälkeen. Ei nois edes ole mitään erikoisia varusteita, perus jenkkihilppeet. Excursionissa on todella pitkä akseliväli, joten ainaki maantiellä vakaa ajella, kaupungissa toisaalta vitun kankea. Muuten ajettavuutta turha edes verrata oikeastaan mihinkään mersuun. Eipä pärjää fordi siinä vertailussa. Helvetin tilavia ne on, siinä ei yksikään mersun henkilömalli pärjää vertailussa. Mettässähän noi ei mene yhtään mihinkään, syyt siihen varmaan kaikki osaa päätellä: vitun pitkä, kankea, painava, pitkä akseliväli ym. Mut on ne silti hemmetin lupsakoita ja äijämäisiä autoja
sanosinko nyt kuiteski, että jenkki on jenkki ja japsi on japsi no jokainen tykkää mistä tykkää, jokainen auto sopii omaan hommaansa parhaiten. ja kyllähän ne taitaa kiihtyä jenkitkin (oiskohan ollut nim.merk. maxdura ood:eella) ja menee mettässä. mutta siihen hommaan varmasti sopii paremmin suikka... kulutuksia voitte ihmetellä jokainen itse, aika likellä kymppiä menee moni ameriikan auto. siis kevyt k-a. esim. pajero vs. excursion tai silverado, massa ja kulutus.
mutta nämä asiat tuntuu olevan ikuisuus väittelyä. itse ajelen sillä millä näen asian parhaiten hoitavan. sitten jos tarttee jotain muuta, niin vaihtaa tai ostaa toisen kulkineen.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.06.2013, 19:55
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
sanosinko nyt kuiteski, että jenkki on jenkki ja japsi on japsi no jokainen tykkää mistä tykkää, jokainen auto sopii omaan hommaansa parhaiten. ja kyllähän ne taitaa kiihtyä jenkitkin (oiskohan ollut nim.merk. maxdura ood:eella) ja menee mettässä. mutta siihen hommaan varmasti sopii paremmin suikka... kulutuksia voitte ihmetellä jokainen itse, aika likellä kymppiä menee moni ameriikan auto. siis kevyt k-a. esim. pajero vs. excursion tai silverado, massa ja kulutus.
mutta nämä asiat tuntuu olevan ikuisuus väittelyä. itse ajelen sillä millä näen asian parhaiten hoitavan. sitten jos tarttee jotain muuta, niin vaihtaa tai ostaa toisen kulkineen.
Miksi lainasit viestini, kun tuo ei tunnu liittyvän siihen mitenkään?
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.06.2013, 03:24
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

excursion, kulutus, massa, pituus, jenkki...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.06.2013, 07:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
kulutuksia voitte ihmetellä jokainen itse, aika likellä kymppiä menee moni ameriikan auto. siis kevyt k-a. esim. pajero vs. excursion tai silverado, massa ja kulutus.
mutta nämä asiat tuntuu olevan ikuisuus väittelyä.
Kaverilla oli suburban, diesel ja lastutettu, kulutusta moitti. Alle 15 ei päässyt sitten millään mutta yli helpostikkin. Toisella tutulla takapotku vani ja rempattu ym kunnossa kaikki, kehui että 14 on aika tarkka. Työnantajalla oli vani ja sillä tuli kuljettua, kulutustakin laskettiin niin 16 oli aika lähellä. Bensaversiotakin ajanut, kulutusta en laskenut mutta huomasi kyllä
Ikuisuusväittelyä sitten kun osa ajelee noilla 10l, allekkin.
Toki jos ottaa sen 80km/h vauhdin, cruise päälle ja ajaa 100km katsoen kulutuksen voi päästä pienempään lukemaan.
Toki saattaa olla että itse on huonompi kuski ja ollut kehnommat autot...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.06.2013, 07:32
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Jos kokemusta amerikkalaisista on vain vanhoista letukoista, niin ei kannattane olla asiantuntijana. Sain minäkin Suzuki PV:n aikoinaan syömään sen 10l satkulle ja se ei edes painanut mitään. RAM veti cumminsilla vakiona 10,2 ja painoi reilu 3000kg enemmän. Eli jos nyt vain kehutaan niitä omia vehkeitä ja mittaillaan munat sitten saunassa.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.06.2013, 13:40
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Kaverilla oli suburban, diesel ja lastutettu, kulutusta moitti. Alle 15 ei päässyt sitten millään mutta yli helpostikkin. Toisella tutulla takapotku vani ja rempattu ym kunnossa kaikki, kehui että 14 on aika tarkka. Työnantajalla oli vani ja sillä tuli kuljettua, kulutustakin laskettiin niin 16 oli aika lähellä. Bensaversiotakin ajanut, kulutusta en laskenut mutta huomasi kyllä
Ikuisuusväittelyä sitten kun osa ajelee noilla 10l, allekkin.
Toki jos ottaa sen 80km/h vauhdin, cruise päälle ja ajaa 100km katsoen kulutuksen voi päästä pienempään lukemaan.
Toki saattaa olla että itse on huonompi kuski ja ollut kehnommat autot...
Mulla on nyt toinen 6.5td suburban 5" korotettu ja 35" alla oon sekalaista ajoa 15l ja matka ajoa 13.5l satasella. Lastutettu muutenkin pikkusen hiplattu. Iso traileri perässä jossa noin 2500kg painava auto kyydissä niin 18L satasella pitkässä matka ajossa.

Saa tulla kokeilemaan jos ei usko kuhan ite tankkaa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.06.2013, 14:58
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Oliskohan vastaus Ford Excursion 7,3? Kulutus karvan päälle 10L maantiellä, mukavuus ja vääntö varmasti samat/paremmat kuin mesessä, tavaratila riittää ostoksille, mahtuu koko perhe naapureineen kyytiin ja saattaisi edetä hieman maastossakin. Ainoa murhe on kuorma-auton nopeus rajoitukset ja plussana tietenkin pienet dsl verot.

Olisko RAV4 mistään kotoisin? Saaressa tehtyjä Freelendereja en ostaisi, liikaa tullut kansipahveja ja ikkunanostajia tms. vaihdettua.
Joo unohtui mainita että kuorma-autoksi rekisteröity ei tule kysymykseen, emännällä ei ole ka-korttia. Käyny kyllä mielessä että ostais tuommosen ka rekisteröidyn eikä kertois emännälle että se on ka. Onhan näitä monia automalleja joita saa sekä kuorma-autona että pakuna. Ja todella harvoin tienpäällä ajokorttia kysytään nykyään.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nykyajan nynnyt ! Samsonite Chit-Chat 8 26.04.2007 22:55
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! Tekniikka & Jutustelu 37 08.03.2007 16:55
Nykyajan pelastuskoira Samsonite Chit-Chat 5 31.12.2006 22:04
Nykyajan maasturit Cruiser2005 Tekniikka & Jutustelu 32 05.11.2006 00:26
Nykyajan pokaalit Gazza Society 0 23.04.2002 14:23


Sivu luotu: 12:01 (GMT +2).