Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.05.2013, 00:29
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Emännälle uudempaa työmatka-autoa hakusessa, ni aattelin kysyä josko löytyisi kokemuksia.
Eli 2000 luvun dieselmoottorinen(ehkä bensa) 4-veto mahdollisesti automaattivaihteistolla, henkilöauto,citymaasturi tai maasturi. Mutta mutta monissa merkeissä on kalliita tyyppivikoja ja en haluaisi semmoseen sekaantua. Mitäs merkkejä/malleja/moottoria kannattaa ehdottomasti välttää ja tietysti kiinnostaa kuulla niitä positiivisia kokemuksia myöskin. Ihan uutta en ollu ostamassa, takuu loppuu aikanaan. Eikä ole kovin mukavaa seisottaa autoa korjaamolla vaikka korjaus menisikin takuuseen. Tietenkään niin luotettavaa nykyautoa ei ole olemassakaan kun joku vanha mekaanisella ruiskupumpulla varustettu dieseli on.

Kertokaa kokemuksistanne.
ainakin bemarin x5 kuuluu paljon huonoa

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.05.2013, 04:27
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Manuaalisubaru taitaa olla ainoa oikea neliveto nykyään. Ja mitä on kokemuksia niin varsin luotettavia ovat olleet, pl. kytkimen lyhyt ikä(100-150tkm).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.05.2013, 10:05
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Jos pitää olla oikea neliveto niin eipäs siinä taida olla kuin Audi, MB, BMW ja Subbe vaihtoehtoina. Ja niistä ns. yksinkertaisimmat/vähäongelmaisimmat nelivedon toteutukset on Audissa ja Subessa (MBllä ja BMWllä on jotain pidemmälle vietyä älyä/kytkentää nelivedon toteutuksessa + ylimääräinen kardaani eteenpäin). Jos pitää olla dieseli niin jäljelle jää Audi. Suben ensimmäisen sukupolven dieseleissä on toaalisen pahoja ongelmia alakerran kestävyydessä). Tosin automaatti + diisseli ei toteudeu kuin isoissa moottoreissa Audilla. Bensa subbe + automaatti => pirusti palaa bensaa, varsinkin "maasturimalleissa". Jos automaatista voi tinkiä niin mä laittaisin A4 1,9TDI Q Audin joko B6 tai B7 korimallina => kohtalaisen luotettava perusmoottori ja pomminvarma voimansiirto, maltillinen kulutus eikä lahoa alle.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2013, 10:22
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

Suosittelen että tutustut land rover freelander 2 :een. On hyvä, tyyppiviat minimissään huoltokystannukset inhimilliset ym.

-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2013, 10:32
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Taitaa Pajero Sport olla paras vaihtoehto. Perustekniikka ikivanhaa, ei liikaa turhia sähkövermeitä, osat käy pääosin vanhemmistakin Mitsu malleista... Isäukolla ollut nyt peräkkäin kaksi tuollaista ( ajanut noin 200tkm ) ja ainut varsinainen vika on yhdet pinionin laakerit takaperästä. Tuo peräjuttukin outoa koska ei ole tyypillinen vika Mitsulle. Tällä hetkellä ajossa oleva on viimeisen vuosimallin, eli 2006, maahantuojan lastuttama ja se kulkeekin ihan mukavasti. Kannethan noista on aina halki jos sen jostain syystä joutuu irroittamaan ja muutenkin kannentiivisteremppa on jossain vaiheessa esissä mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2013, 10:38
tleppis:n Avatar
tleppis tleppis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.09
Sijainti: ylivieska
Viestit: 459
Perusasetus

mä annan äänen subarulle ei ootaas vuoteen konepeltiä tarvinnu aukasta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.05.2013, 10:40
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa, maasturikategorian autot mennee lähempänä 8-9L/100km + 200-400€ kalliimpi dieselvero (paitsi jos on huoltoauto tms.)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.05.2013, 11:10
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Grand Cherokee, meil ollu vm 2003 koht vuoden ja jotai pikku hipistelyy tietty ollu mut ite melko pitkälle pärjänny, mersun koneella ja tomaatilla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2013, 14:50
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa
Helposti alle kuuden menee matka-ajossa Tdi(AFN)-koneinen quattrofarkku kun poistettiin EGR.

Huonoilla teillä paljon ajettaessa ongelmana on monimutkainen alustarakenne ja suhteellisen heikot pallonivelet joita on paljon...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.05.2013, 23:22
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.534
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Niin ja kannattaa vähän laskeskella sitä työmatkan määrää/polttoainekuluja. Tuollainen A4 sedan mennee aika lailla matalia 6litran kulutuksia matka-ajossa, maasturikategorian autot mennee lähempänä 8-9L/100km + 200-400€ kalliimpi dieselvero (paitsi jos on huoltoauto tms.)
No nykyinen mersu vie sen 11-12L bensaa satasella. Ja vastaavan kulutus dieselinä 6-8L
Patrolli vie noin 10L.
Joskus mietittiin että miten sais yhdistettyä mersun tehon sekä mukavuuden ja diesel venton pa-kulutuksen Patrollin etenemiskykyyn.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.05.2013, 22:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porin SNAFU Näytä viesti
Suosittelen että tutustut land rover freelander 2 :een. On hyvä, tyyppiviat minimissään huoltokystannukset inhimilliset ym.

-Joel
Enpä uskaltais lähtee kokeilemaan onneeni, ykköskoppaset 1.8-bensat on jotain aivan käsittämätöntä sutta ja sekundaa. Onhan tuo kakkoskoppa jokseenkin täysin eri auto, mutta silti saman tehtaan tuotoksia. Täältä myös lisää tarinaa, tosin Disco 2:sta: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11694

Tähänkin topikkiin oikea vastaus on: Toyota. Jos teiltä päin saa maakaasua niin Land Cruiser 120 bensakoneella kaasutettuna olis aika hulppeen hyvä ja ääliövarma, tilava ja mukava käyttöauto pienillä käyttökuluilla, halvempi ajella ja pitää ku vastaava diisseli. Vaikka tuon kipaiset: http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/5640174
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.06.2013, 07:39
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Enpä uskaltais lähtee kokeilemaan onneeni, ykköskoppaset 1.8-bensat on jotain aivan käsittämätöntä sutta ja sekundaa. Onhan tuo kakkoskoppa jokseenkin täysin eri auto, mutta silti saman tehtaan tuotoksia. Täältä myös lisää tarinaa, tosin Disco 2:sta: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11694
Noh noh, pientä korjausta tähän sentään

Ykkös freelanderit olivat täyttä paskaa... Ihan niin pahasti että kun freelander 2 tuli niin jenkeissä sitä myytiin kokonaan uudella nimellä LR2 Aina vm 2000 asti olivat erittäin vika alttiita mutta 2001 eteenpäin ihan kelpo pelejä... Nimimerkkiä itsellä ollut ja paljon ajettu. Kyllä se 1.8 oli ihan ok, vaikkakin hyvin nuhainen ja kansiongelmat tosiaan sai kuriin kun tiesi mitä tehdä.

Kuitenkin oma freelander 2 / lr2 täyttää nyt kolme ja on ollut täysin ongelmaton. Kilsoja tulee vuodessa se 30-40000 työmatkan takia ja sillä kyllä vedetään yms paljon, eli ei ihan helpolla päästetä.

Ja minusta omaan käyttöön aivan loistava

Mutta kukin taaplaa tyylillää, ei silti turhaan haukuta

-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.05.2013, 23:10
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.534
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Jos pitää olla oikea neliveto niin eipäs siinä taida olla kuin Audi, MB, BMW ja Subbe vaihtoehtoina. Ja niistä ns. yksinkertaisimmat/vähäongelmaisimmat nelivedon toteutukset on Audissa ja Subessa (MBllä ja BMWllä on jotain pidemmälle vietyä älyä/kytkentää nelivedon toteutuksessa + ylimääräinen kardaani eteenpäin). Jos pitää olla dieseli niin jäljelle jää Audi. Suben ensimmäisen sukupolven dieseleissä on toaalisen pahoja ongelmia alakerran kestävyydessä). Tosin automaatti + diisseli ei toteudeu kuin isoissa moottoreissa Audilla. Bensa subbe + automaatti => pirusti palaa bensaa, varsinkin "maasturimalleissa". Jos automaatista voi tinkiä niin mä laittaisin A4 1,9TDI Q Audin joko B6 tai B7 korimallina => kohtalaisen luotettava perusmoottori ja pomminvarma voimansiirto, maltillinen kulutus eikä lahoa alle.
Tuosta nelivedon kytkennästä ni ainakin Kiassa on kahta eri versiota. Automaattisesti kytkeytyvä sekä napista kytkettävä versio. Ja just niissä automaattisesti kytkeytyvissä ollut vikoja enemmän. En tiedä onko ollut valinnaisvarusteena. Mitenköhän muilla merkeillä?
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.05.2013, 23:32
Ville. Ville. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.10.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Tuosta nelivedon kytkennästä ni ainakin Kiassa on kahta eri versiota. Automaattisesti kytkeytyvä sekä napista kytkettävä versio. Ja just niissä automaattisesti kytkeytyvissä ollut vikoja enemmän. En tiedä onko ollut valinnaisvarusteena. Mitenköhän muilla merkeillä?
Muistaakseni kun isällä oli ~2011 sorento niin siinä sai napista nelivedon kiinteäksi, mutta se aukesi jossakin 30km/h vauhdissa ja sen jälkeen veti vain etupää siihen asti kun renkaiden pyörimisnopeudessa oli riittävästi eroa niin sitten tuli taas takapää mukaan.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.06.2013, 00:13
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.534
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ville. Näytä viesti
Muistaakseni kun isällä oli ~2011 sorento niin siinä sai napista nelivedon kiinteäksi, mutta se aukesi jossakin 30km/h vauhdissa ja sen jälkeen veti vain etupää siihen asti kun renkaiden pyörimisnopeudessa oli riittävästi eroa niin sitten tuli taas takapää mukaan.
Kaverilla on Sorento, olikohan 2006 vai 2007 mallia ni siinä on muistaakseni napista valittavissa 2H, 4H ja 4L
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.06.2013, 06:38
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Audia kovasti ylistetty, pitää firman A6 Audia seuranneena ja ajeneena ihmetellä miksi kehutaan. Tuohon vaihdettu kone jo ainakin kertaalleen, nokka-akselikin, EGR- antureita useamman kerran, mätäkin on mokoma.
400 satkua on lasissa tuossa, tilat ja ajo-ominaisuudet ihan perustasoa, vaihdeloota tuossa käsihämmenteinen, se on ollut ok, ainoastaan minun mielestäni turhaan 6 vaiht, sama välitys ja 5 vaiht niin ei tarvisi turhaan veivata niin taajaan.
Ihan kivasti tuo liikkuu kyllä, nelikko ei toi ole mutta Audi kummiskin , vuosimalli lienee -00 luokkaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.06.2013, 07:47
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Kaverilla on Sorento, olikohan 2006 vai 2007 mallia ni siinä on muistaakseni napista valittavissa 2H, 4H ja 4L

Mulla oli joskus sorento manuaalina, niin siinä neliveto toimi juurikin noin, eli normaalisti oli takavetonen ja neliveto oli "jäykkää" mallia... Automaattivaihteisessa taisi sitten olla jonkinlainen automaattisesti kytkeytyvä neliveto...

Oli mielestäni ihan kohtuullinen ajaa pitempääki matkaa, eikä siinä reilun vuoden aikana tainnu mitään isompia vikoja olla... 2,4 bensakoneella taisi mennä jotaki ~9l/100km maantiellä ja ~14l/100km kyläajossa
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nykyajan nynnyt ! Samsonite Chit-Chat 8 26.04.2007 22:55
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! Tekniikka & Jutustelu 37 08.03.2007 16:55
Nykyajan pelastuskoira Samsonite Chit-Chat 5 31.12.2006 22:04
Nykyajan maasturit Cruiser2005 Tekniikka & Jutustelu 32 05.11.2006 00:26
Nykyajan pokaalit Gazza Society 0 23.04.2002 14:23


Sivu luotu: 01:30 (GMT +2).