![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Voihan sitä itekkin demota pyörittämällä keula tai perä ilmassa kaverin kaa renkaita samaan suuntaan. Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuolla
http://publications.theseus.fi/bitst...pdf?sequence=2 opinnäytetyö vuodelta 2009: Nelipyörävetoisten ajoneuvojen jarrujen tarkastaminen määräaikaiskatsastuksen yhteydessä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tais olla Dodgen Nitroo tarjolla kytkettävällä ja jatkuvalla nelivedolla.
Topikkiin liittyen, itellä ol joskus Subru legacy jatkuvalla nelivedolla, en antanu jarrupenkissä testata, eivät kyllä halunneetkaan. Subaru taitaa ilmottaa että jossain hitaasti pyörivillä rullilla saa testata, mutta mites sitten ku auto on vanha ja kulunu, vieläkö kestää testata. Subrun neliveto manuaalin yhteydessähän on neliveto keskitasauspyörästöllä jossa kitkalukko omassa öljytilassaan. Sti malleissa ol sit vielä omia sähkösesti säädettäviä keskilukkoja. Automaateissa on sit paria eri sähkösesti ohjattua viskokytkintä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole koskaan ajettu dynoon noita minun T3 Syncroja, ja pihalla jarrutteli myös tuon Countryn jarrut. Countryn kai pystyisi peruuttamaan dynoon, mutta ei taida kukaan katsuri viitsiä alkaa venkslaamaan. Viscohan noissa molemmissa ja myös eri suuntiin pyörivillä rullilla voisi mitata.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
juu 78 vuoden bj.täkään ei oo ajettu yhellä konttorilla dynolle kun on neliveto.. ja toyotan ohjekirja kieltää käsijarrun käytön vauhdissa eli kardaani käsijarrua ei valmistajan ohjeiden mukaan saa testata dynossa.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
ittellä vm97 a6 2.5 tdi (5pyttynen) quotro audi
ja kerran joku katsuri vetäs sen jarrudynoon ja auto rysky, hyppi ja paukku siinä dynössä jonkun aikaan sanottaan vaikka että joku 5-15 sekunttia. mitään ei kyllä mennyt rikki et ainakin vielä on neliveto toiminut ihan moitteetomasti tästä aikaa kolme vuotta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vähän Diagnon tekemää listaa nelikkoautoista jarrudynossa:
![]() VW-konsernin nelivetoautojen jarrutesti Audit pitkittäismoottoreilla • Torsen-keskustasauspyörästö jakaa momenttia aina 100 % asti pitävälle pyörälle. • Jarrujen testaus on mahdollista jarrudynamometrillä normaaliin tapaan, kun ei ylitetä telanopeutta 6 km/h (lähde: Audi SSP 76 ”Torsen Verteiler Differential”). • Ns. ”Urquattrossa” oli aikanaan manuaalisesti lukittavat keskustasauspyörästö ja taka-akselin tasauspyörästö (vaijeri- tai alipainekäyttö ohjaamosta). VW-konsernin autot poikittaismoottoreilla • Autot, joissa takaveto kytkentään tarvittaessa sähköhydraulisella Haldex-kytkimellä (esim. VW 4Motion), testataan dynamometrillä moottori sammutettuna ja virta pois päältä (alipainetta tehostajalla riittää normaalin jarrutestin ajaksi). • VW:n Synchro-mallit Golf II ja III, Passat, Sharan 4Motion: etuakselin jarrut testataan ajettaessa takaperin teloille. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 04.06.2013 14:00 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Visko | LCHJ61 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 22.07.2012 07:38 |
O: Pajeron visko | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.12.2007 16:09 |
ajovalonpesimet katsastuksessa? | DieselPower | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.07.2006 15:10 |
toyon visko | julmajari | O/M/V Muut | 1 | 01.09.2005 09:59 |
Ongelmia katsastuksessa? | LENNY | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.08.2005 07:37 |