![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Onko kukkaa pajeristi sattuna mittailemmaan vakio TD04-09 turbon pakopaineita? Olis halavalla oman kingin turbotusrojektiin kysseinen turbiini katasteltuna, mutta kaveri väittää että näissä on liian korkeet pakopaineet?!?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
elä edes suunnittele sen asentamista, muuten en edes kommentoi
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
+1, samalla vaivalla ahdin ahdistimen sijaan.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eiköhän tämäkin Pajerosta mene.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Verkkasta on tuo moottorin vaihto, mutta kun nyt tuli alotettua, niin pientä vinkkiä kaipaan.
Eli lähteekö Moottori lootasta irti jotenkin järkevän iisisti? Varsinkin startin pulttien aukasu on niin stnan vaikeeta. Muuten on kaikki irti, mutta nuo yläpuolen pultit on vielä kiinni. Pitääkö alakautta ottaa, eli ensin etujortaania irti yms? Sithän tuo ei oiskun ottaa irti ja toinen mosa tilalle. Toki tuprohiluja yms vähän pitäs vaihdella... Miten muuten l300 syöttöpumppu toimii urpon kanssa? Vaihdanko Pajeron pumpun tuosta särkimenneestä koneestä tuohon vaihtokoneeseen vai kokeilenko l300 pumpulla? Onko mitään toivoa? Lähinnä vaan siks, kun haperon pumppu tihkuttelee on hiton paljon enemmän rullattu. Kyllä, olen amatööri.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Yläpultithan on veemäiset aukoo... Mut kyllä nekin saa auki ihan ja voihan ne aukoo alakautta nivelen kaa. Itte taisin omassa sillon ku nostelin moottoria pois ni yläpuoleta aukoo... Pitää vaan olla hermoja nytkyttää vähän kerrallaan. Ja tosiana ne startin pultit on kaa vähän veemäiset. Yläkautta lähtee nätisti... Sit maatto kuskin puolelta lohkosta, ja korvakoista mutterit... Lämppärille menevät letkut irti ja jokunen johtokin vieä irti... Pitäs nätisti lähtee pois, kunhan on vaihteistoo taakseppäin siirtänyt sellaset 15-20cm ja onnistuu ihan sen kannakepalkin päällä siirtää taakse päinkin. Eli kartaaneja joutuu käyttää irti ja sit ne anturien johdot ja mittarin vaijerikin irti... Sit ulosoton vaijerit, jos sellanen siin lootan kylessä. Pumpust sit se, että kyllähän se vaparinkin toimii jollain tapaa. Miellelään laittasin turbollisen pumpun kii, ja niitähän löytyy ehyenä vaikka miten paljon sopivasti (Jupe69.tä ja Porro1:ltä ainakin löytyy turbollisne pumppuja). Itellä laturin vaihto edessä, kun ei lataa ku 12,8V ilman kuormitusta vaa... Ja vähän kuormaa lisää ni tipahtaa alle 12V... Nissanin Kingissä kuitenkin reilua 14V:a työntää tuleen kuormituksessakin. Ja mitä tohon amatööriin tulee, niin oppii tekemällä parhaiten... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Laturihan on vissiin ihan kondiksessa tuossa l300 koneessa. Pajeron alkuperäsessä esitteli jo oireita.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
|
#8
|
|||
|
|||
Tommonen kapistus tuli vaihossa :)
Nyt olis kaks pajeroa talossa ja tuota pitäs alkaa korotteleen vielä. Ero on niinku yöllä ja päivällä ku toinen on pitkä malli
ja ilman nuita 12.5"x33 renkaita ![]() tuo ainaki menee joka paikkaan mihin hiluxit ja kinkäpit
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Tuli itsekin aloitettua offiharrastus tommosella puoli-rakennellulla pajerolla.
Heti läks vakaajat ja pohjaanlyöntikumit edestä, johan rupes risukeulaankin tulee joustoo. Vaikka ei kiinteän keulan voittanutta? Tuntui offisharrastelijatkin ihmettelevän Pajeron maastokykyä kun kävin ajelemassa, itsekin kyllä yllätyin positiivisesti. ![]()
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
vakaajat vielä paikoillaan kun pitäisi enskuussa leimalla käyttää...
varaosa autossa olisi patrollin jouset ja pidemmän iskarit odottamassa
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Tovin kesti, että sain tuon koneen nokalta pois. Ei paljon jaksanu asian eteen tehdä.
Nyt aamulla tuossa irrottelin uudesta koneesta vaparin rojuja pois ja laittelen tilalle noita apulaitteita vanhasta koneesta. Nuo eri pumput vaan mietityttää sen verran, että voikohan tuosta pajeron pumpusta ottaa vaan tuon "kannen", jossa on nuo paineenalasen syötön hilut, ja siirtää sen l300 pumppuun? Tuo l300 kun on reilusti vähemmän rullattu, niin jospa se ois vähemmän kulunukkin. Vesipumppu oli hajonneessa koneessa melkein uusi, joten se siirtyy uuteen. Ohjaustehostin oli käytännössä sama, mutta pajerossa on se säiliö hitsattuna siihen tehostimen kannattimeen, joten siirrän senkin. Sampin vesipumpun putket. Samalla vaihdan tuohon jakohihnat. Niin ja muuten tuo öljynsuodattimen lohkon kyljessä kiinni oleva kanta piti vaihtaa. l300:ssa oli erillainen. Ei olis saanu suoraan turbolle öljyjä. Ja kannattaa muuten ensin avata myös se toinen suojapellin takana oleva pultti lohkon ja laatikon välistä. Kone lähtee paljon helpommin irti Pitkään piti pähkäillä, että miksi ei hievahda
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Unoha se pilleri... Itellä vakiosyötöillä ja 80km/h mittarissa ja tasasella kaasulla Pajerossa 0.7/0.8baria ahtoja... Pakopaineita ei oo mitattu. Parempi ois esim. OM603:sen kylestä löytyvä murkula. Itellä tuollasest otettu nyt Pajerossa, ja pelaa paremmin (eikä pakopaineeet oo ahtoja isommat missään kohdin). Ja ahtaa tarvittaessa lisää, mikäli tarvii tasasest kiihdyttää lisää. Oishan siihen ollu Holsetin He221:nennkin laittaa, mutta meni GTI Sunnyyn se.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No voe sun perssuti... Tahtoovat olla melekosen arvokkaita vuan nuo turbjot. Eikä asiaa yhtään helepota se etten oikein ossoo ymmärtee millane se ois sitta sopiva tuommoseen kingiin? Kaverilla on jokkii hiluksin IHI merkkine ahdistin ja tuntuu tuo sillä liikkuvan ihan kivastikkii. Mikäs tjurbo sitte mersuissa on?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Noita Mersun ahtimia kannattaa kysellä joltain ST Mersun rakentajalta, kun niillä niit vakioista jääny ylitte. |
|
#15
|
||||
|
||||
l300 kone pajeroon?
Nyt tulee tiukka kysymys. Onko l300:n kone sama kun gen1 Haperossa, mutta ilman turboa? Jos siirtäs pakosarjan ja turbo-hilut pajerosta? Eri pumppu? Jotain muita eroja?
Porsi Haperosta kampi- ja nokka-akselin. Mitä lie tapahtunut, mutta melkosta romua oli ![]() Niin ja tuommonen l300 ois halvalla.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
On se sama. Männistä ja kangista en tiiä onko turbon mutta on ne ainaki vapari l200 pikuppeja ahtanu ja hyvin kuuluu kestävän.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajerot -92-> | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 01.07.2009 08:50 |
| Psychobillyn ystävät tänne | T.T.T | Chit-Chat | 35 | 25.11.2007 02:02 |
| Mitä painaan teijän pajerot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2006 07:01 |
| Tänne kuvia! | Linkit | 1 | 25.10.2004 18:21 | |