BMW
Ihme kun kukaan ei ole tässä ketjussa haukkunut vielä bemareita, nyt kun kehun niitä niin seuraavassa viestissä varmaankin haukutaan...
Emännällä vm-06 120d, ostaessa ajettu 76000km, kolmessa vuodessa ajettu ~80000, vaihdettu öljyjen ja suodattimien lisäksi etujarrulevyt ja palat (n. 150€)
Itellä 2003 530d, ollut kolme vuotta, ostaessa 102tkm ajettu, mittariin tullut 120000 lisää.
Takarenkaita olen vaihdellut kohtuu usein, mutta se johtuu käyttäjästä... Muuten olen selvinnyt pelkillä öljyjen ja suodattimien vaihdoilla. Nyt pitänee kesällä uusia puslia etupäähän, ehkä myös iskarit, mutta ainakin minä lasken nämä normaaleihin kuluviin osiin ja BMW:n (tarvike-)osat ovat ainakin velipojan Mazdan ja anopin Mitsubishiin verrattuna edulliset.
Nämä esimerkithän ei ole kovin uusia, mutta koska köyhällä ei ole varaa uuteen baijerin ihmeeseen niin vanhoillakin on selvinnyt ihan kivasti.
Bemarin huonoin puolihan on kova hankintahinta, mutta kyllä ainakin tähän mennessä on myös autoa vaihtaessa/pois myydessä ihan OK summan vielä itsekin. Minulla on viisi viimeisintä autoa ollut bemareita ja näillä näkymin en muuta työmatka-ajoon edes harkitse...
|