![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
ei o ainakaa 15 vuatee tehty
![]()
__________________
PAHEMMANluokanLUKIHÄIRIÖ -Team- MIELENTERVEYSHÄIRIÖ Dodge ram 2500 singlecab 4x4 cummins Ford f 350 crewcab 7.3manual 2wd carhauler 2x FORD F250 xlt LARIAT 7.3 manual 4x4 Ford F600 4x4 marmon herrigton PREMOTO DODGE KEW TRUCK 4x4 JEEP J4000 4x4 |
#27
|
||||
|
||||
![]()
tämmösiä vikatilastoja on netti pullollaa esim kaikki vuosimallin 2007 autot katsastus viat.
subaru näyttäs olevan vähävikasin katsastuksessa. Merkki Malli Hylkäys % Km Yleisin syy 2. Yleisin syy 3. Yleisin syy SUBARU LEGACY 2,16 101 000 TOYOTA AURIS 2,31 75 000 TOYOTA LAND CRUISER 2,70 146 000 TOYOTA YARIS 2,76 67 000 Käyttöjarru TOYOTA AYGO 2,81 58 000 |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Merkki Malli Hylkäys % Km/1000 Yleisin syy 2. Yleisin syy 3. Yleisin syy
SUBARU LEGACY 2,16 101 TOYOTA AURIS 2,31 75 TOYOTA LAND CRUISER 2,70 146 TOYOTA YARIS 2,76 67 Käyttöjarru TOYOTA AYGO 2,81 58 VOLVO S40 3,01 83 AUDI A6 3,07 137 MAZDA MAZDA6 3,24 99 Käyttöjarru BMW X5 3,28 118 AUDI A3 3,39 91 Pakokaasupäästöt TOYOTA COROLLA 3,92 91 Käyttöjarru Renkaat Iskunvaimennus HYUNDAI GETZ 4,15 61 TOYOTA AVENSIS 4,19 111 Pakokaasupäästöt Iskunvaimennus Käyttöjarru VOLKSWAGEN GOLF 4,46 91 Pakokaasupäästöt Käyttöjarru Renkaat SUBARU FORESTER 4,46 86 SAAB 9-5 4,46 112 NISSAN ALMERA 4,51 70 VOLVO XC70 4,84 135 SUZUKI GRAND VITARA 5,04 84 MAZDA MAZDA3 5,28 76 HONDA ACCORD 5,30 120 Käyttöjarru Pakokaasupäästöt AUDI A4 5,46 121 Pakokaasupäästöt Renkaat NISSAN QASHQAI 5,51 102 VOLVO C30 5,59 74 SKODA OCTAVIA 5,62 130 Pakokaasupäästöt Käyttöjarru Renkaat MITSUBISHI LANCER 5,65 83 HONDA CIVIC 6,39 78 Käyttöjarru Iskunvaimennus Renkaat VOLKSWAGEN POLO 6,43 70 Etuakselisto VOLKSWAGEN JETTA 6,60 101 Pakokaasupäästöt NISSAN X-TRAIL 6,61 107 HONDA CR-V 6,69 108 Ohjauslaitteet Käyttöjarru VOLKSWAGEN TOURAN 6,86 126 Pakokaasupäästöt NISSAN TIIDA 7,27 67 VOLVO V50 7,32 108 Renkaat Pakokaasupäästöt AUDI Q7 7,34 132 BMW 3-SARJA 7,51 110 Pakokaasupäästöt Taka-akselisto SEAT ALTEA 7,76 123 FORD FOCUS 8,13 92 Iskunvaimennus Käyttöjarru Pakokaasupäästöt VOLKSWAGEN PASSAT 8,44 146 Pakokaasupäästöt Etuakselisto Renkaat FORD FIESTA 8,47 60 Iskunvaimennus SAAB 9-3 8,50 109 Jousitus CITROEN XSARA 8,73 90 KIA CERATO 8,78 75 MITSUBISHI OUTLANDER 8,96 122 FORD S-MAX 9,23 122 Ohjauslaitteet PEUGEOT 407 9,32 108 Etuakselisto Käyttöjarru Pakokaasupäästöt NISSAN MICRA 9,68 60 Ohjauslaitteet Etuakselisto BMW 1-SARJA 9,94 84 Pakokaasupäästöt KIA CEED 9,95 91 Käyttöjarru Seisontajarru Etuakselisto VOLVO S80 10,53 137 Ohjauslaitteet Seisontajarru OPEL ASTRA 10,54 93 Ohjauslaitteet Pakokaasupäästöt Käyttöjarru MERCEDES-BENZ A-SARJA 10,89 69 CHEVROLET AVEO 10,90 63 OPEL ZAFIRA 11,00 116 MAZDA MAZDA5 11,46 96 Iskunvaimennus SKODA FABIA 11,78 87 Etuakselisto Käyttöjarru VOLVO S60 12,09 106 Käyttöjarru Iskunvaimennus Ohjauslaitteet VOLVO V70 12,23 148 Käyttöjarru Ohjauslaitteet Iskunvaimennus OPEL CORSA 12,37 69 Jousitus PEUGEOT 206 12,44 59 Pakokaasupäästöt Käyttöjarru SEAT LEON 12,68 100 Pakokaasupäästöt TOYOTA RAV4 12,69 105 Iskunvaimennus Käyttöjarru PEUGEOT 207 12,76 68 Pakokaasupäästöt Etuakselisto Jarruvalot BMW 5-SARJA 13,13 141 Ohjauslaitteet NISSAN PRIMERA 13,18 89 Ohjauslaitteet Etuakselisto MERCEDES-BENZ C-SARJA 13,37 125 Pakokaasupäästöt Etuakselisto Ohjauslaitteet SKODA ROOMSTER 13,83 103 Etuakselisto Seisontajarru CITROEN C2 13,93 60 FIAT PUNTO 14,31 65 Pakokaasupäästöt Iskunvaimennus Ohjauslaitteet CHEVROLET NUBIRA 14,38 98 CITROEN C3 14,44 62 Pakokaasupäästöt MERCEDES-BENZ SPRINTER 15,18 241 FORD MONDEO 15,22 128 Pakokaasupäästöt Iskunvaimennus Käyttöjarru MERCEDES-BENZ ML 15,34 128 Käyttöjarru Iskunvaimennus OPEL VECTRA 15,48 118 Jousitus Iskunvaimennus Renkaat KIA SORENTO 15,51 128 NISSAN NOTE 15,97 81 Etuakselisto CHRYSLER VOYAGER 16,02 129 Ohjauslaitteet Käyttöjarru Seisontajarru FIAT STILO 16,15 92 PEUGEOT 307 16,32 95 Ohjauslaitteet Pakokaasupäästöt Käyttöjarru CITROEN C4 16,52 100 Ohjauslaitteet Etuakselisto Käyttöjarru VOLVO XC90 16,57 125 Seisontajarru KIA SPORTAGE 17,02 94 Käyttöjarru Iskunvaimennus VOLKSWAGEN TRANSPORTER 17,96 265 Etuakselisto VOLKSWAGEN CADDY 18,00 103 Pakokaasupäästöt CITROEN C5 18,27 134 Ohjauslaitteet Etuakselisto Käyttöjarru FIAT ALBEA 18,63 60 Etuakselisto Pakokaasupäästöt RENAULT CLIO 19,76 65 Etuakselisto Ohjauslaitteet HYUNDAI SONATA 19,89 141 Käyttöjarru Seisontajarru CHRYSLER SEBRING 22,92 100 Ohjauslaitteet Pakokaasupäästöt RENAULT MEGANE 28,54 95 Etuakselisto Ohjauslaitteet Käyttöjarru CHRYSLER GRAND VOYAGER 28,71 124 Seisontajarru Ohjauslaitteet DODGE CALIBER 48,16 98 Etuakselisto Ohjauslaitteet Taka-akselisto |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Kun on joskus taksihommia, jossa autot ovat kovalla käytöllä, en ole huomannut nykyautojen olevan toivottoman huonoja.
Omat autot on vanhoja alkaen vuodesta -77 ja ne on nykyvehkeisiin verrattuna helpompia tee se itse huoltaa ja korjata. Omia suosikkejani on vanhat Mersut ja uudemmissa 4 vetoiset Toyotat. Nämä nelivetomenopelit on siinä mielessä erityisen mainioita kun altapäinkin pääsee äimistelemään remontin tarvetta ilman mitään korjausmonttuja tai nostureita. Empä kauheasti kaipaa vaikka 1980 tai 1970 luvun pieniä japseja. |
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuossa pomo meni ostamaan itselleen uuden Skoda Octavian. On muuten ihan ihme vikoja ja huollolla kummallisia selityksiä. Siinä on kääntyvät peilit, mitkä kääntyy talvioloissa sitten yli. Eli kun ne kääntyy ensin ikkunoita vasten pysäköitäessä niin auton kun käynnistät niin niiden pitäisi mennä siihen normi asentoon, mutta ne kääntyy siitä yli niin että peileistä ei näe yhtään mitään. Huolto vaihtanut sinne jo uutta moottoria, anturia, peiliä sun muuta. Lopulta syy oli pomon kun oli pessyt autonsa talvella. Skodaa ei saa kuulemma pestä talvella. Tuossa oli vaan ongelmana että huolto oli itse pessyt sen auton. Sen lisäksi autossa on lisävarusteena varashälytin. Sitä ei taas voi käyttää sisätilan lämmittimen kanssa. Joka kerta kun sisätilan lämmitin käynnistyy niin hälytin alkaa huutamaan. Ratkaisu asiaa on ottaa sisätutka kokonaan pois käytöstä tai lopettaa sisätilanlämmittimen käyttö. Näin on huolto kertonut siis. Siihen on myös tehtaalla otettu webasto, mikä toimi kanssa jotenkin vähän oudosti. Oliko niin että jos pakkasta on liikaa niin se ei toimi tai jotain. Mutta kivoja ominaisuuksia uudessa autossa ja huolto tosiaan melko saamaton. Ihme selityksiä tulee. Lopulta kun eivät saa selkeää vikaa korjattua niin asiakas on syyllinen. Tuokin laitos maksoi yli 35k€, joten ihan hinnat alkaen mallista ei ollut kyse. Eikä se ole edes kuukautta vielä ollut sillä. Huollossa käynyt 5 kertaa. Nuo huollot on muutenkin melkoista kusetusta. En tiedä onko ihmiset oikeesti nykyään niin typeriä että uskovat kaikki ihme selitykset huollosta? Esim. itselle muinoin Kia huolto sanoi että auton pitää sammua vesisateella. Se on ominaisuus. Tuokin muuttui sen jälkeen kun lampsin myyjän luokse perumaan autokauppoja kun pitää katsoa säätiedostusta ennen autolla ajoa. |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli jaris-kokoluokan tuhnutin. |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Tilastoja sotkee vähän toi seikka että automerkin paremmuuteen vaikuttaa myös käyttäjäkunnan huolellisuus. Esim. sileet renkaat ei oo auton vika vaan käyttäjän huolimattomuutta. Silti nostaa prosenttia ku renkaista ei katsastuksessa voi antaa korjauskehotusta jos esim. kulutuspinta ei riitä tai nastaero liian suuri.
|
#34
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä koska ostaessani autoa kukaan ei maininnut ettei sillä saisi ajaa vesisateella. Oletin että autolla voi ajaa myös vesisateessa
![]() |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#36
|
||||
|
||||
![]()
Tiedä sitten niin.....mutta omassa työympäristössä jotain kommentteja välillä kuunnellu, niin vaikuttaa jotenkin nuo Hondat olevan aika huolettomia ja jo tehtaalla testattuja (toiset merkit tuntuu jättävän testaamisen kuluttajille). Omat Hondat ollu vaan niin lyhyellä ajolla max 20tkm ja vaihtoon, että omakohtaista kestävyys kokemusta ei ole.
Nyt diesel skoda octavia 2012 mallia ja kilsoja taitaa olla lähellä 30tkm, eikä ollu vielä mitään valittamista. Edellinen käyttöauto oli 2011 Ford Focus diesel ja ei siinäkään mitään vikaa ollu ja kilsoja tais kertyy jotakuinkin 40-50tkm. Ford oli ehdottomasti parempi varustelulta ja oli hiljaisempi. Mutta Skodassa parempi vetoinen moottori selvästi ja silti hieman taloudellisempi. Jos noista kahdesta valitsisin itselle, niin Ford varusteiden ja hiljaisuuden takia ehdottomasti ja plussaa oli myös sisusta, joka oli paljon uudempi, kuin tossa Skodilakissa on jotenki niin vanhan näköinen mittaristo. Mut kyl niissä autoissa oikeesti on myös niitä maanantai kappaleita tai sitten käyttäjissä on todella rajuja eroja. Toiset ajaa 150tkm ilman normi huoltoja kummempia remontteja ja toisilla ei mee ku muutama tuhat kilsaa ![]() Emännällä ollu nyt noin 5-6 vuotta V40 Volvo (tais olla vuosimallia 2003, eli liian vanha tosin haluamaan ikähaarukkaan) ja eipä siinä ole muuta ollut, kuin takajarrujen herkistelyä ja valojen ohjainlaitteeseen vaihdoin semmosen releen tapaisen mutikan. |
#37
|
||||
|
||||
![]() BMW
Ihme kun kukaan ei ole tässä ketjussa haukkunut vielä bemareita, nyt kun kehun niitä niin seuraavassa viestissä varmaankin haukutaan...
Emännällä vm-06 120d, ostaessa ajettu 76000km, kolmessa vuodessa ajettu ~80000, vaihdettu öljyjen ja suodattimien lisäksi etujarrulevyt ja palat (n. 150€) Itellä 2003 530d, ollut kolme vuotta, ostaessa 102tkm ajettu, mittariin tullut 120000 lisää. Takarenkaita olen vaihdellut kohtuu usein, mutta se johtuu käyttäjästä... Muuten olen selvinnyt pelkillä öljyjen ja suodattimien vaihdoilla. Nyt pitänee kesällä uusia puslia etupäähän, ehkä myös iskarit, mutta ainakin minä lasken nämä normaaleihin kuluviin osiin ja BMW:n (tarvike-)osat ovat ainakin velipojan Mazdan ja anopin Mitsubishiin verrattuna edulliset. Nämä esimerkithän ei ole kovin uusia, mutta koska köyhällä ei ole varaa uuteen baijerin ihmeeseen niin vanhoillakin on selvinnyt ihan kivasti. Bemarin huonoin puolihan on kova hankintahinta, mutta kyllä ainakin tähän mennessä on myös autoa vaihtaessa/pois myydessä ihan OK summan vielä itsekin. Minulla on viisi viimeisintä autoa ollut bemareita ja näillä näkymin en muuta työmatka-ajoon edes harkitse... |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Vanhuksilla oli -95 vuoden 525 farkku diesel. Ostivat sen kun mittarissa oli vajaa 300tkm. Veivasivat sillä mittariin lisää 150tkm, eli 450tkm. Suurin vika siinä tais olla että vesipumpusta katosi siivet, minkä myötä vesi ei oikein kiertänyt. Ainoa millä tuonkin huomasi että siitä tuli todella lussu peli kulkemaan. Ei faija sitä paljoa huoltanut. Kovaa ajoa vaan. Yllättäen kaikki varusteet jopa toimi siinä. Puhallin taisi olla ainoa mistä katsosi joku asento, mutta ei se paljon noilla kilometreillä yllätä. Mut on se vaan ihan hemmetin ahdas auto ja ei se kyllä mikään raketti ollut. Todella onneton peli kulkeen. Trailerin vetoon varmaan yksi surkeimmista autoista. Ei vaan ollut voimaa. Piti olla joku tehokkaampi versio vielä. Tammerdieselissä se kävi ja totesivat ettei koneessa tai turbossa ollut vikaa. Eikä ollut kyllä mikään pihi kulkine. Vei sellaiset 8 litraa melkein aina ja kaupungissa enemmän. Pääsin pienemmällä 2.4d Transportterilla, millä pääsi muistaakseni 6,5 litran kulutuksella parhaimmillaan. Mut hyvän alustan ne kyllä osasi tehdä. Todella hyvä peli ajella. Sama pätee broidin 320d peliin. Todella hyvän alustan ovat tuohon 3-sarjaan osannut tehdä. Erittäin hyvin hanskassa kun kepittelee sillä. Se menee myös pienellä, mutta jälleen todella ahdas auto. Ehkä bimmeri ei osaa tehdä tilavaa autoa?
|
#39
|
|||
|
|||
![]() Jetta
Voisin kovasti suositella tätä uusimman korimalin jettaa 1.2 tsi koneella mikäli vaan budetti riittää, ammattiautoilia kun oon ( taxi ) menee vähällä siis tosi vähällä eikä oo mittää diisseliveroja. 1.4 saiskii jos sit dsg lootalla.
Tässä yks http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/5401749 |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Mites noi tsit kun litratehoa on kuiten suhteellisen paljon rutistettu, ajaako niillä 300000km?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itselläni kulkupelinä Volvo S80 D5 Aut. Vm.08 mittarissa 375tkm Perus huolloilla menty ja kulutus kohtuullinen 6,5l/100km
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Täälläkin liputetaan baijerilaista munan jatketta.. itsellä ollut monia premium merkki autoja ja vähänaikaa näitä pirkka,rainbow ja eldorado autoja...
Ainut joka on sävähdyttänyt on nykyinen e46 -03 330da bmw.. ajettu 280tkm ite ajanut viimeset 80tkm.. autoon on uusittu vain polttoaine pummpu vesipumppu ja muuta pientä kulutus osaa, puslaa yms.. Alustasta ei pientäkään ääntä kuulu ja jämäkkyys huippu luokkaa vrt. -05octavia(pirkka) Koneessa toista sataa kaakia ja vääntöä vaja 500N Kulutus talvella 5.5l kesällä 4.8l matka ajossa kaupungissa 8 ja keski kulutus 6.5. Pirusti löytyy potkua ja silti saa nauttia ylellisyydestäja toimivista lisävarusteista. Talvella lämpenee todella nopeaan, eikä ajossa tarvi käyttää webastoa niinkuin näissä ekolator super diy dsg gt 1.0l moottorilla josta puristettu 150hp. |
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: http://autot.oikotie.fi/uutinen/volk...etjuissa/51110 Eli toi 2011-malli rajatapaus. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.03.2013 11:26 |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Honda accordia on japanissa tehty,mainostetaan sitä kun emännälle hommattiin 2007..ei viel ainakaa ollu vaivoja 20tkm ajettu
|
#45
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä itelle on ihan hyvin ollut tuossa bemarissa tilaa... Eikä ole edes langi malli... ja silti takapenkillekkin mahtuu. Miksi ostaa 3-sarja jos haluaa ison auton tilat?
|
#46
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#47
|
||||
|
||||
![]()
No tuo katsatustilasto on ihan perseestä, ennemminkin se meinaa sitä että kuka huoltaa ja korjaa auton ennen katsastusta, jos kaikki tekisi niin eihän hylkyjä tulisi ollenkaan ?
Itse olen miettinyt hyvä laatuista autoa.... Päädyin Rolssiin, no joo kallishan se on, mutta ainakin laatu käsityötä se on. Viime keväällä hankin mersun 500sec ja kyllähän sekin on jonkimoinen sijoitus... tai sitten ei, aika näyttää. Vanhat autot, yli 20 vuotta on useinmiten toimivia kikottimia, jos ei ruoste ole päässyt tuhoamaan, ylläpito on noin 80% halvempaa kuin esim. 5 vuotta vanha auto. Merkkihän voi olla mikä tahansa, se on sitten itsestä kiinni, millä haluaa ajaa tai sanoisinko kehtaa ajaa. Hyviä ostoja toivotellen, vähemmän kylmenpää kevättä toivottaen.....
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Tulihan siitä keskustelua.
Aihe juontaa omalla kohdallani alkunsa muutaman vuoden taakse. Ryömin porukoiden pihalla ruiserin alla öljyjä vaihtamassa, ja isäukko rupesi esitelmöimään uusien autojen eduista. Oli pakko kysyä uudempien kanssa tarvittuja hinurikertoja. Oma saldoni on edelleen puhdas. 20 v aina ajamalla kotiin, toki hyvää tuuria ja kovaa sisua mukana, joskus on toki tarvittu yöllä kolmen tunnin kenttäremontti. Itse en oikeastaan voi sanoa omistaneeni koskaan oikeasti huonoja autoja (rangella oli vain vahva persoonallisuus). Kaikki japsit (2 ruiseria 70-80 luvuilta, -86 mazda, ja pari corollaa -90 alusta ovat olleet helkkarin luotettavia. Ei se ranskanpullakaan (renu 19) paskempi ollut. Kaikilla noilla on omassa käytössä ajettu 70-150tkm. Remonttia on kaikkiin tarvinut toki tehdä. Jarruja on vaihdeltu jossain 200tkm jälkeen, samoin pyöränlaakeria tai kytkintäkin. Tyypilliset kulut ovat pysyneet luokassa alle 500-1000e / 5v, kun omaa työtä ei hinnoitella. Eikä tuo perheen ainokainen tämän vuosituhannen autokaan 2001 octavia surkea ole. Äijä sen osti uutena ja ekan 7v ei mitään ongelmia. Kymmenen vuoden kohdalla alkoi kaikkea pientä ilmaantumaan. Se pieni on vaan kalliimpaa ja hankalampaa, kuin 90-lukulaisiin Ajatuksena on edelleen yrittää pitää työmatka-autoilu kokonaisuudessaan mahdollisimman järkihintaisena. Viikonloppuna ajetaan sitten hauskoilla autoilla. |
#49
|
||||
|
||||
![]()
ei aja hyvä että edes 200tkm saa ajettu tämä riippuu jos on longlife öljyillä ajettu auton moottori ei 200tkm lukemia yleensä näe.
|
#50
|
|||
|
|||
![]()
Ei siinä vanhuksien 525:ssa myöskään ollut tilaa. Takapenkillä polvet suussa piti istua ja pää pinossa kun osui kattoon muuten. Etupenkillä sama vika. Pää ottaa kattoon vaikka penkki on alimmalla asennolla. On muuten ainoa auto missä on ollut ongelmana pään kattoon osuminen. Okei oli siinä kattoluukku, mutta on mulla muitakin autoja ollut missä on kattoluukku ja ei niissä pää kattoon osunut. Liekö joku kiinalainen ollut niillä testihenkilönä kun tutkittu että miten autossa mahtuu olemaan. Tuossa 3-sarjalaisessa pää ei ota kattoon, mutta polvet suussa siellä saa kanssa istua. Hmm.. Voisi ehkä sanoa että sen tilat on samaan luokkaa kuin siinä vanhuksien 525:ssa oli.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hyviä kursseja... | pee | Chit-Chat | 7 | 10.04.2010 18:01 |
Vauhdin maailma lehti. (tehdäänkö nimilista) | Teemu | Chit-Chat | 1 | 03.11.2007 11:06 |
Hyviä rälläköitä? | kivinen | Chit-Chat | 32 | 19.09.2005 21:44 |
Hyviä videoita | JERKKU | Linkit | 0 | 01.03.2005 06:02 |