Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 24.02.2013, 00:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Sinnehän se kello laitetaan. Ruiskuputkien keskeltä avataan tulppa, jonka avainväli on (ainakin valmetin/sisu dieselin bosch ve pumpuissa) 12mm. Tulpan kierre on muistaakseni 10x1mm. Jos saat tehtyä kellon runkoon kiinnityksen pumpun kierteeseen, niin mittaus on tarkka. Magneettijalka lohkosta yms ei ole ihan niin hyvä.

Kotimaisessa dieselissä mitataan pumpun sisäinen ennakko (siis se mittakellolla pumpun perseessä) ruiskutusennakon kohdalta. Eli ennen yläkuolokohtaa (EYKK). Onko roverin mittauskohta todellakin YKK, vai ruiskutusennakko EYKK?
Ja sitten se kierre on siellä aika syvällä, siis tuo minun 1. viritys rasvanipasta ei yltänyt kierteelle toyotassa. siis edelleen ulkomuistista: kierre alkaa noin 5-10mm tiivistepinnasta, ja jatkuu melkein sentin. Ja jos mittakellon kierre liian pitkä, siis ottaa mäntään, niin tuo nokkalevyn rullien akseli on heikoilla....
Ja tuota tiheäkierrettä (senkin voin mitata huomenna) ei oulusta löytynyt kuin 10.9 lujuutena.... vaikka "käytin valot" siinä niin oli huomattavan v***sta porata.
Ja jos teet itse, esim bilteman heittokellosta (minulla "alkuperäinen USSR"), niin noita jatkopaloja saa muutamalla eurolla, ainakin tuohon "USSR".
ja tosiaankin se kontakti mäntään on tärkeä...
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Bosch VE-pumpun säätö? kippo86 Tekniikka & Jutustelu 8 18.11.2013 10:56
2LT koneen ajoituksen säätö? Gulo Tekniikka & Jutustelu 2 27.02.2013 23:36
Ostettu bosch VE pumpunkara 4runneri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2011 17:46
Pajeron ajoituksen säätö? ases Tekniikka & Jutustelu 3 07.11.2007 20:58
O:Turbodieselin Bosch VE pumppu, ym dieselkamaa arpati O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.03.2006 10:52

Sivu luotu: 18:44 (GMT +2).