Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Pikaisesti kuvittelisin että kylmän kaasun tiheys on suurempi, kuten tilanne on ilmankin osalta...
|
On joo, mutta ei kai -5°C vs. +15°C voi tehdä 10% eroa täyttöasteessa? Jos ja kun maakaasu on nesteenä vasta -163°C:ssä, ei tuommonen 20°C pitäis mun ymmärryksen mukaan noin isoa eroa tehdä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo
Paine kasvaa ku lämpötila nousee. Varastosäiliöt pakkasessa, auton tankki lämpimässä? Kylmää kaasua mahtuu säiliöön enemmän ja sen lämmetessä sitten paine nousee.
|
Tankatessa kaasun lämpötila nousee, tankissa taas jäähtyy, joten esim. tämmösellä -10°C pakkasella tankatessa tankki täyteen, se on muutaman tunnin päästä jo selvästi vajaa vaikka ei ajais metriäkään. Sopii yli kilo lisää tommoseen 14,3 kg/90 litran tankkiin jos tankkaa uudestaan täyteen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_
Itsellä maakaasu vehkeet 728iA bemarissa.
Kulutus reipas vauhtisessa työmatka-ajossa ollut n.6,2-7,5€/100km.
|
Kulkeeko muka alle 5 kilolla satkun?