Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Tänään tuli pari tuntia vietettyä asian tiimoilta tuon mönkkärin parissa eikä meinaa onnistua millään.
Eli otin mittariin signaalin suoraan laturin kelalta ja kyllähän se lukemia näyttikin mutta hieman kun nosti kierroksia niin mittari sekosi. Sitten kokeilin vielä kahdesta muusta piuhasta eli CKP sensorin piuhoista mikä sitten ikinä onkaan niin toisesta sai myös jonkun signaalin mutta sekin sekosi kierroksilla.
Mikähän tuohon auttaisi? Diodilla saisi leikattua sen aallon toisen puolikkaan pois mutta ihan suoraan ei nyt vaan järki riitä. Pitää ehkä sitäkin vielä kokeilla.
Ideoita?
|
Niin, toi vaihtovirtapiiri on ihan erillään muusta sähköstä. Jos muistan oikein, niin tuo on yksi ainoa käämi. Periaatekytkennässähän tuo toimii niinkuin W/navasta otettu signaali.
Ootko kattonut että on monipyttyisessä asetuksessa toi mittari ?
Tää vaikuttaa siten, että kos sulla on tuo mittari 4-sylinterisessä asennossa, niin 2-sylinterisen koneen 4000 kierrosta on ton mittarin mielestä 8000 kierrosta ja saattaa olla sekaisin kun ei voi enää noita lukemia tulkita.