Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze
Jep eli koko komeus irti perästä, jakolaatikosta ja tukilaakerihässäkästä kiinnityspultit irti. Sitten takimmainen kartaani irti ja takaa paljastuu 27mm kannalla oleva mutteri. Mutteri on naputeltu läjään yhestä kohtaa. Mutteri irti ja laakeri pois.
Kannattaa varautua samalla vaihtamaan ristikoita kartaaniin.
Liuku kannattaa myöskin putsata vanhoista vaseliineistä, sitä on siellä yleensä aivan liikaa ja rajoittaa liun toimintaa!
Nimimerkillä: viimeviikonloppuna omaani vaihtanut
|
tänks ! Tää ohje on lähes täydellinen
Just toi laakerin irrotus oli mysteeri kun kattelin tuota kannatinlaakeria, niin sitä ei voi lämmittää eikä akseliakaan oikein jäädyttää, niin tuo mutteri pelasti päiväni ja vielä kun ei ole sellainen atomijäänsärkijän potkurimutteri, niin löytyy siihen työkalutkin
Noista ristikoista vielä, mutta mistäs niistä tietää, että onko ne niinku pashana vaikkei ookkaan pääsiäinen ? Onko vain väljät ja lonksuu ?
Tuolla liu'ussa voi olla hiukka vaseliinia, ehkä just sen verran kun tohon putkeen mahtuu kun sitä tunki hiukka uloskin kun viimeksi tursottelin
Jouluna hyvää aikaa maata hangessa ja vaihdella kardaania.
Tarkennus tähän vielä, että se mutteri on 24 mm kannalla. Tää vaan niille joille tuo tieto olennainen jos ei sattuisi olemaan 24 mm avainta.