Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2012, 22:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Jep eli koko komeus irti perästä, jakolaatikosta ja tukilaakerihässäkästä kiinnityspultit irti. Sitten takimmainen kartaani irti ja takaa paljastuu 27mm kannalla oleva mutteri. Mutteri on naputeltu läjään yhestä kohtaa. Mutteri irti ja laakeri pois.

Kannattaa varautua samalla vaihtamaan ristikoita kartaaniin.
Liuku kannattaa myöskin putsata vanhoista vaseliineistä, sitä on siellä yleensä aivan liikaa ja rajoittaa liun toimintaa!


Nimimerkillä: viimeviikonloppuna omaani vaihtanut
tänks ! Tää ohje on lähes täydellinen

Just toi laakerin irrotus oli mysteeri kun kattelin tuota kannatinlaakeria, niin sitä ei voi lämmittää eikä akseliakaan oikein jäädyttää, niin tuo mutteri pelasti päiväni ja vielä kun ei ole sellainen atomijäänsärkijän potkurimutteri, niin löytyy siihen työkalutkin

Noista ristikoista vielä, mutta mistäs niistä tietää, että onko ne niinku pashana vaikkei ookkaan pääsiäinen ? Onko vain väljät ja lonksuu ?

Tuolla liu'ussa voi olla hiukka vaseliinia, ehkä just sen verran kun tohon putkeen mahtuu kun sitä tunki hiukka uloskin kun viimeksi tursottelin

Jouluna hyvää aikaa maata hangessa ja vaihdella kardaania.

Tarkennus tähän vielä, että se mutteri on 24 mm kannalla. Tää vaan niille joille tuo tieto olennainen jos ei sattuisi olemaan 24 mm avainta.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 22.12.2012 10:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 23:10
Ambula Ambula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 428
Perusasetus

Kokeilet ristikoita sillee, et kääntelet kartaania, ei saa lonksua. Tiellä oli ostohetkellä niin väljiä ristikoita, et kun lähti liikkeelle, kuului ikkunat auki naks -ääni. Siirtyi kaapit toiseen laitaan..

Ristikoita saa motonetistä noin 20 e tsipale.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2012, 09:14
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tuolla liu'ussa voi olla hiukka vaseliinia, ehkä just sen verran kun tohon putkeen mahtuu kun sitä tunki hiukka uloskin kun viimeksi tursottelin
Sepäs se just onkin että siellä ei saa olla liikaa sitä vaseliinia. Sinne liun pojalle, "rihlakupin" pohjalle kertyy se kaikki ylimääräinen vassu eikä se puristu kasaan, jolloin liuku ei pääse pehmeesti sisään.

Vaikee selittää, mutta ymmärrät kyllä kun olet saanut sen liukuosan irti ja ruuvipenkkiin, ei mene sisäänpäin vaikka kuinka painais. Mutta kun otat ylimääräiset vaseliinit pois niin johan liukuu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2012, 10:46
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Sepäs se just onkin että siellä ei saa olla liikaa sitä vaseliinia. Sinne liun pojalle, "rihlakupin" pohjalle kertyy se kaikki ylimääräinen vassu eikä se puristu kasaan, jolloin liuku ei pääse pehmeesti sisään.

Vaikee selittää, mutta ymmärrät kyllä kun olet saanut sen liukuosan irti ja ruuvipenkkiin, ei mene sisäänpäin vaikka kuinka painais. Mutta kun otat ylimääräiset vaseliinit pois niin johan liukuu.
Juu, asia vilpitön

Nuo urat eli poorit lienee syytä laitella just samaan asentoon kuin pois otettaessa, jopa ehkä siksikin, että saa nuo ristikot kummassakin päässä samaan asentoon.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2012, 11:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Juu, asia vilpitön

Nuo urat eli poorit lienee syytä laitella just samaan asentoon kuin pois otettaessa, jopa ehkä siksikin, että saa nuo ristikot kummassakin päässä samaan asentoon.
Kyllä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2012, 20:27
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kyllä.

Kannattaa myös katsoa ettei itse lenkit kardaanin päässä ole kulunut väljäksi,tarkotan kardaanin puolta johon itteristikko tulee.
Yleensä ristikko kuluu väljäksi,mutta ainakin vanhoissa britti autoissa kului myös itse kardaanin lenkit,joten vaikka vaihtoi ristikon oli edelleen väljä
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2012, 20:31
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Kannattaa myös katsoa ettei itse lenkit kardaanin päässä ole kulunut väljäksi,tarkotan kardaanin puolta johon itteristikko tulee.
Yleensä ristikko kuluu väljäksi,mutta ainakin vanhoissa britti autoissa kului myös itse kardaanin lenkit,joten vaikka vaihtoi ristikon oli edelleen väljä
Näin voi käydä myös hiluksin etukardaanissa, ainakin mulla on sellainen...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2012, 20:46
Hesator Hesator ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.11.08
Sijainti: Lavia
Viestit: 12
Perusasetus

ln170 polttoainetankin anturi


Hei. En haulla löytäny vaikka muistan että joskus ollu täällä puhetta ln170 polttoainetankin anturista. Se heittelee ja näyttää mitä sattuu, ei mitään yhteyttä pinnantasoon...

Muistelisin että myös johdotuksessa vois olla vikaa, vika alko pikkuhiljaa ja on välillä toiminu... Tankki vissiin kinkkinen ottaa pois jotta näkee anturille?

Onko mulla ollu vastaavaa? 330tkm ajettu, vm-98.
__________________
Toyota HiLux -98 LN-170 2,4TD
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2012, 22:18
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Näin voi käydä myös hiluksin etukardaanissa, ainakin mulla on sellainen...
kohtahan tuokin selviää kun saa tuon pötkylän irti ja kardaniologille, ei siis kardiologille
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).