Rele on bilteman 4-napainen 40a tuplarele. eli kaksi yhden kuorissa. Kaikki johdot oikein. Kokeilin jo vaihdella ohjaus ja plussan johtopaikkoja mutta edelleen sulake paukkuu. Nyt on homma edennyt siihen että enää ei sulake mene heti kun virtajohto kytketään akkuun vaan vasta kun painetaan virtakatkaisijaa. Katkaisijoita olen nyt käyttänyt kolmea erillaista paikoillaan kaikilla sama tulos. 4-napaisia releitä olen kokeillut noin 5 eri relettä ja kaikilla sulake palaa. Kaikki johdot uusia ja liitokset kunnolla tehty ja suojattu. Kuuluuko releen naksua kun siinä on pelkkä maa ja ohjausvirta kiinni? Sitten kokeilin yleismittarin piipparilla releet läpi ja toi uusi bilteman tuplarele piippaa napojen 30 ja 87 läpi nyt eli mennyt vissiin paskaks kokeiluilla.
Mutta edelleen kummastuttaa se että miksi hehkutulpan virtapuolelta kiertää maa runkoon? Siis kun tulppa on ruuvattu kanteen kiinni?
Edit. Luin tuolta kylähullut sivuilta että linjaautoissa on solenoidilla hoidettu toi hehkutus. Solenoidit on vissiin noi alkuperäiset pajeron hehkureleetkin? Oisko tuo vaan hommattava tommonen solenoidi vaikka kerralla 150a että kestää...
Viimeksi muokannut Jan13 : 03.09.2012 16:01
|